کد خبر: 163732
|
۱۳۹۷/۰۱/۰۴ ۱۵:۱۸:۰۰
| |

وزیران خارجه آلمان و فرانسه برای رایزنی درباره برجام به اراضی اشغالی می‌روند

یک روزنامه اسرائیلی گزارش داد که وزیران امور خارجه آلمان و فرانسه قرار است برای گفت‌وگو درباره توافق هسته‌ای با ایران به اسرائیل سفر کنند.

وزیران خارجه آلمان و فرانسه برای رایزنی درباره برجام به اراضی اشغالی می‌روند
کد خبر: 163732
|
۱۳۹۷/۰۱/۰۴ ۱۵:۱۸:۰۰

اعتمادآنلاین| به گزارش تایمز اسرائیل، هایکو مس، وزیر امور خارجه آلمان و ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه قرار است طی روزهای آینده به سرزمین‌های اشغالی و فلسطین سفر کنند تا درباره تلاش‌های کشورهای اروپایی برای جلوگیری از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 رایزنی کنند.

انتظار می‌رود وزیر امور خارجه آلمان با بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، ریون ریولین، رییس‌جمهور رژیم صهیونیستی و محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطین دیدار کند.

به نوشته این روزنامه صهیونیستی، با توجه به ضرب‌الاجل دونالد ترامپ رییس‌جمهور آمریکا به کشورهای اروپایی و کنگره برای اصلاح توافق هسته‌ای، آلمان، فرانسه و انگلیس در تلاشند تا محدودیت‌های جدیدی را به این توافق بیفزایند به گونه‌ای که مانع از خروج واشنگتن از توافق شود.

رییس‌جمهور آمریکا خواهان محدود شدن موشک‌های بالستیک ایران است که جزو توافق هسته‌ای نیست.

وی همچنین خواهان دسترسی بیشتر بازرسان بین‌المللی هسته‌ای و دائمی شدن محدودیت‌های هسته‌ای ایران در چارچوب توافق است که بر اساس شکل فعلی این توافق، طی چند سال آینده منقضی می‌شوند.

اما دونالد ترامپ تاکنون به اروپایی‌ها یا حتی مذاکره‌کنندگان خود یک معیار مشخص ارائه نداده است تا آنها بفهمند که چه چیزی برای ماندن وی در توافق هسته‌ای با ایران کافی است.

برایان هوک رییس بخش سیاسی وزارت امور خارجه آمریکا که این مذاکرات را هدایت می‌کند، گفت که اگر تا اواسط ماه مه توافقی در این زمینه صورت نگیرد ترامپ به طور قطع از توافق هسته‌ای خارج خواهد شد. اگر سازشی نیز انجام شود مشاوران ترامپ آن را به وی ارائه خواهند داد. سپس او تصمیم خواهد گرفت که در توافق بماند یا خیر.

اولتیماتوم غیرمعمول آمریکا سبب شده تا متحدان اروپایی نزدیک این کشور در شرایطی ناخوشایند قرار گیرند تا پیش‌بینی کنند چه چیزی می‌تواند ترامپ را برای ماندن در این توافق راضی کند، این در حالی است که این کشورها بارها بر پایبندی خود به توافق هسته‌ای با ایران تاکید کرده‌اند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها