کد خبر: 163912
|
۱۳۹۷/۰۱/۰۹ ۰۹:۰۵:۰۰
| |

شهربانو امانی:

محدودیت‌ها فقط فضا را بحرانی‌تر می‌کند/ پاسخگویی همه نهادها به مردم می‌تواند اعتماد رفته آنها را باز گرداند

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی با بیان اینکه باید به محدویت‌ها بر سر راه تکنولوژی پایان دهیم، تاکید کرد: می‌توانیم با استفاده از این تکنولوژی‌ها و فضای مجازی صدای مردم را بشنویم و به آنها اهمیت دهیم. محدودیت‌ها فقط فضا را بحرانی‌تر می‌کند.

محدودیت‌ها فقط فضا را بحرانی‌تر می‌کند/ پاسخگویی همه نهادها به مردم می‌تواند اعتماد رفته آنها را باز گرداند
کد خبر: 163912
|
۱۳۹۷/۰۱/۰۹ ۰۹:۰۵:۰۰

اعتمادآنلاین| شهربانو امانی در ارزیابی خود از تحولات سیاسی و اجتماعی سال 1396 گفت: سال گذشته از حیث اینکه سر آغاز بسیار خوبی داشت و اتحاد مردم را به تصویر کشید، نتیجه خوبی هم داشت که انتخاب حسن روحانی به عنوان ریاست جمهوری ایران و بر پایه حمایت اصلاح طلبان بود. ضمن اینکه در حوزه اقتصاد هم تلاش‌هایی شد اما مشکلاتی که از دولت قبل یعنی دولت احمدی‌نژاد بر جای مانده بود روند پیشرفت را کندتر کرد.

وی ادامه داد: در مجموع سنگ‌اندازی‌هایی که بر سر راه دولت بود روندی را که برای بهبود امور انجام می‌شد با مشکل مواجه کرد. فضای سیاسی وقتی ملتهب می‌شود که عزم و اراده ملت به سخره گرفته شود و تلاش شود مدیریت کشور از ریل عقلانیت خارج و به دست افراد تندرو بیفتد.

عضو شورای شهر تهران افزود: برخورد با معترضانی که به وضع موجود معترض بودند نشان دهنده بخشی از این تندروی بود. اینکه به زبان می‌گفتند اعتراض‌ها را شنیده‌اند اما راه‌حلی برای حل مشکلات و مطالبات مردم ارائه نمی‌شد به این دلیل که نهادهای پاسخگو، پاسخگویی را وظیفه نمی‌دانند.

امانی با بیان اینکه دستگیری‌ها و التهاب در جامعه، یاس و ناامیدی را در بین جوانان افزایش داد، اظهار داشت: اگر ارزش‌های اوایل انقلاب و برنامه‌هایی که برای توسعه ریخته شده بود هنوز به طور جدی پیگیری می‌شدند، سیر نارضایتی در جوانان تا این اندازه افزایش نیافته بود.

وی به برخی از برخوردهای صورت گرفته با اعتراضات دی ماه اشاره و تصریح کرد: در سه ماه آخر سال گذشته، علاوه بر اعتراض مردم که اتفاقا به جا هم بود، مخالفین دولت تلاش کردند از آب گل آلود ماهی بگیرند و از شرایط موجود سوء استفاده کنند. اتفاقات تلخ پی‌درپی مردم را بی‌تاب‌تر از قبل کرده است. از زلزله کرمانشاه تا کشتی سانچی و سقوط هواپیما نشان می‌دهد ناگواری ملی در کشور رخنه کرده است اما در همه این اتفاقات حضور مردم در کنار یکدیگر نقطه مشترکی بود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه حبس و زندان راه‌حل اساسی در برابر اعتراضات و انتقادات مردم نیست و نباید اعتمادی که مردم به مسئولان دارند به واسطه این رفتارها از بین برود، خاطرنشان کرد: نباید توجه به مردم فقط در زمان انتخابات و بر سر صندوق‌های رای باقی بماند بلکه باید همواره شاهد پاسخگویی همه نهادها به مردم باشیم و تنها این اتفاق است که می‌تواند اعتماد رفته مردم را باز گردانند.

امانی اضافه کرد: مسئولان باید با همه وظیفه‌های خود در کنار مردم قرار بگیرند و اعتراضات آنها را نه فقط شفاها بلکه عملا به رسمیت بشناسند و اگر این مولفه‌ها در سال 97 مبنا قرار بگیرد می‌توان به بهبود وضع موجود امیدوار بود ضمن اینکه باید مکان‌هایی را برای اعتراضات مردم در سال جدید پیش بینی کنیم که در آنها امنیت مردم تامین شود.

وی یادآور شد: در سال جدید نباید با نوآوری‌ها و تکنولوژی برخورد شود و باید به محدویت‌هایی بر سر راه تکنولوژی پایان دهیم چرا که می‌توانیم با استفاده از این تکنولوژی‌ها و فضای مجازی صدای مردم را بشنویم و به آنها اهمیت دهیم. محدودیت‌ها فقط فضا را بحرانی‌تر می‌کند.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها