محمدرضا تابش:

شایسته نیست مردم را نسبت به نمایندگان مجلس بدبین کنیم/ ارتباط فراکسیون امید با دولت در سال 97 تقویت می‌شود

محمدرضا تابش، نایب رییس نخست فراکسیون امید با تاکید بر عملکرد موفق این فراکسیون در سال 96، به تشریح برخی برنامه‌های اصلاح‌طلبان مجلس برای سال جدید پرداخت و گفت که پیگیری جدی‌تر مطالبات نمایندگان در حوزه‌های انتخابیه ازجمله این برنامه‌ها است.

شایسته نیست مردم را نسبت به نمایندگان مجلس بدبین کنیم/ ارتباط فراکسیون امید با دولت در سال 97 تقویت می‌شود
کد خبر: 163991
|
۱۳۹۷/۰۱/۱۱ ۰۸:۵۵:۰۰

اعتمادآنلاین| محمدرضا تابش در گفت‌وگویی با اشاره به برخی شائبه‌های ایجاد شده در افکار عمومی در حاشیه برگزاری 3 استیضاح در روزهای پایانی سال گذشته، تصریح کرد: اقدام به استیضاح از جانب قاطبه نمایندگان بر اساس تکلیف قانونی و شرعی بوده است و این‌که بعضاً به انگیزه‌های شخصی به‌عنوان دلائل استیضاح اشاره می‌شود، صحت ندارد.

وی با بیان این‌که بعضاً آن‌چه به‌عنوان زد و بند مطرح می‌شود، بخشی از وظایف نظارتی نمایندگان است و به اشتباه از آن به‌عنوان نوعی زد و بند برداشت می‌شود، گفت: در این راستا وقتی مدیری در فلان منطقه ناکارآمد و نمایندگان مکرر تذکر دادند که این مدیر ناکارآمد اما مسئول اجرایی بر ادامه فعالیت این مدیر پافشاری کرد تا این‌که نمایندگان ناچار به طرح سوال یا استیضاح وزیر شدند، آیا می‌توان گفت که زد و بندی صورت گرفته است؟!

نماینده اصلاح‌طلب مردم اردکان در مجلس با تاکید بر نادرست بودن این برداشت از زد و بندهای نامتعارف، یادآور شد: نمی‌توان این هشدارها و رویکرد نظارتی نمایندگان مجلس را زد و بند یا اقدامی نامتعارف تعبیر کرد.

نایب رییس نخست فراکسیون امید مجلس در واکنش به برخی از مواردی که تحت عنوان انعقاد یا فسخ برخی قراردادهای نامتعارف در جریان این چند استیضاح مطرح می‌شد، گفت: اتفاقاً این موارد و ابهاماتی که مطرح بود، در فراکسیون امید مورد بررسی قرار گرفت و از قضا خود استیضاح‌کنندگان به صراحت درخواست کردند که در این رابطه شفاف‌سازی شود و اگر مورد یا مسئله‌ای وجود دارد، بیان شود اما در نهایت هیچ تخلفی به اثبات نرسید و هم وزیر و هم نمایندگان مواردی که مطرح بود را رد کردند.

تابش تصریح کرد: این درست نیست که مردم را نسبت به رکن رکین نظام که مجلس باشد، بدبین کنیم و شایسته نیست که اعتمادشان را نسبت به نمایندگان سلب کنیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تاکید بر لزوم شفاف‌سازی هرچه بیشتر درباره مسائل مختلف در سال جدید خاطرنشان کرد: مردم در سال جدید نتایج 3 استیضاح روزهای پایانی سال گذشته را خواهند دید و به‌ویژه باتوجه به اقداماتی که فراکسیون امید در جهت رفع نارسایی و کاستی‌ها انجام خواهد داد، مردم نتیجه‌گیری می‌کنند و قضاوت‌شان نیز از آن‌چه مطرح می‌شود، متفاوت خواهد بود.

نایب رییس فراکسیون امید مجلس ضمن تشریح برنامه‌های این فراکسیون در سال 97 یادآور شد: به‌طور کلی سعی خواهیم کرد ارتباط‌مان با دولت را تقویت کنیم و در مواردی هم که در سال گذشته تشکیل جلسه داده و نقاط ضعف و قوت را احصاء کردیم و وزرا و اعضای دولت نیز متعهد شده‌اند در مواردی که کمبودها و کاستی‌ها مشخص شده، نسبت به رفع این ایرادها اقدام کنند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی همچنین اضافه کرد: در همین راستا قرار است جلسات فراکسیون امید با وزرای دولت در سال 97 به‌صورت مرتب دنبال شود و عملکرد وزرای مختلف را رصد کنیم که اگر این مشکلات و نواقص رفع شود، طبیعتاً همکاری‌مان با وزرا را ادامه خواهیم داد اما در غیر این‌صورت از حقوق قانونی خود یعنی سوال، تذکر، استیضاح و تحقیق و تفحص استفاده خواهیم کرد.

تابش در پاسخ به این پرسش که فراکسیون امید چه برنامه‌ای برای تقویت حضور خود در مجلس و پیشبرد اهداف و برنامه‌هایش در سومین سال فعالیت خود دارد، گفت: معتقدم فراکسیون امید اقدامات و کارهای بسیاری را به انجام رسانده است. البته من هم انتقاداتی به عملکرد فراکسیون دارم و معتقدم بهتر می‌توانستیم کار کنیم اما اگر فراکسیون هیچ کاری هم نکرده بود، همین که اکثریت هیات نظارت بر شوراها را به دست آورد، اقدامی موثر بود.

وی افزود: شما ببینید در پی همین اقدام چه تغییر اساسی و بزرگی در سپهر سیاسی کشور ایجاد شد. بنده به یاد دارم افراد صاحب‌نام و شاخصی همچون آقای مسجدجامعی یا خانم ابتکار هم زمانی در انتخابات شوراها ردصلاحیت شده بودند و در نهایت با هزار زحمت، تنها صلاحیت آقای مسجدجامعی تایید شد و خانم ابتکار ردصلاحیت شد. شما این فضا را با آن‌چه در دوره اخیر در سراسر کشور شاهد بودیم، مقایسه کنید تا متوجه تاثیر این مسئله شوید.

نماینده اصلاح‌طلب مردم اردکان در مجلس دهم با اشاره به نحوه بررسی و تایید صلاحیت نامزدهای انتخابات شوراها در حوزه انتخابیه یزد گفت: در حوزه انتخابیه یزد که ریاست هیات نظارت بر انتخابات برعهده بنده بود، میزان 99/8 درصد از ثبت‌نام کنندگان در انتخابات تایید شدند و مردم توانستند از میان گستره نامزدهای انتخاباتی، کسانی که مدنظر داشتند، انتخاب کنند.

نایب رییس نخست فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: برنامه فراکسیون در سال 97 این است که با دنبال کردن همین اقدامات موثری که در سال 96 داشتیم و رفع برخی نواقص و کاستی‌ها، با قدرتی بیشتر به فعالیت خود ادامه دهیم.

تابش در پایان یادآور شد: همچنین بنا داریم مطالبات و خواسته‌های نمایندگان به‌طور جدی‌تر دنبال شود و با حضور افراد موثر فراکسیون امید در حوزه‌های انتخابیه اعضای فراکسیون، مطالبات و مسائل را با جدیت دوچندان دنبال کنیم.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها