کد خبر: 164114
|
۱۳۹۷/۰۱/۱۴ ۰۹:۱۱:۰۰
| |

وزیر دادگستری:

فلسفه عدالت چیزی جز برقراری صلح و امنیت در میان جوامع نیست

وزیر دادگستری گفت: فلسفه اعلامیه جهانی حقوق بشر و حقوق بشر اسلامی در این راستا قابل تفسیر و توجیه است که بشر برای هم زیستی مسالمت آمیز و پاسداشت کرامت انسانی‌اش به صلح و امنیت و عدالت نیازمند است که راه دستیابی به آن را باید در گفت‌وگو جست‌وجو کرد.

فلسفه عدالت چیزی جز برقراری صلح و امنیت در میان جوامع نیست
کد خبر: 164114
|
۱۳۹۷/۰۱/۱۴ ۰۹:۱۱:۰۰

اعتمادآنلاین| وزیر دادگستری در نخستین اجلاس بین‌المللی عدالت که با مشارکت هشتاد کشور طی سه روز در کشور مراکش و با موضوع «استقلال دستگاه قضایی با تاکید بر حقوق طرفین دعوا و احترام به قوانین دادگستری» برگزار می‌شود، ضمن تبیین مواضع کشورمان، برجام را یکی از نمونه‌های عینی و عملی مدیریت چالش‌های بین المللی از طریق گفت‌وگو برشمرد.

در بخشی از متن سخنرانی سید علیرضا آوایی در این اجلاس بین‌المللی آمده است:

جناب آقای رئیس

شما نیک می دانید که پایه و اساس اسلام، بر صلح و سلم و سلام استوار است و ما در زندگی روزمره خود همواره به همنوعان خود سلام می کنیم و سلام یعنی صلح و دوستی و آرامش. مکتبی که اینچنین ابنای خود را پرورش می دهد اساساً رسالتی جز صلح و آرامش و نوع دوستی برای جامعه بشری ندارد و این است فراز بلند حیات طیبه ای که اسلام بر آن تأکید می نماید.

فلسفه وضع عدالت نیز چیزی جز برقراری صلح و امنیت در میان جوامع نیست و از این حیث باید برگزاری این اجلاس باشکوه را به فال نیک گرفت که در راستای اهداف بلند نظام های نوین قضائی که همانا برقراری صلح و عدالت است مقامات عالیه دستگاههای قضائی را گرد هم آورده است.

آقای رئیس

فلسفه اعلامیه جهانی حقوق بشر و حقوق بشر اسلامی نیز در همین راستا قابل تفسیر و توجیه است که بشر برای هم زیستی مسالمت آمیز و پاسداشت کرامت انسانی اش به صلح و امنیت و عدالت نیازمند است که راه دستیابی به آن را باید در گفتگو جستجو کرد. این پیام روشن جمهوری اسلامی ایران در آغاز هزاره سوم بود که با تصویب سازمان ملل به گوش جهانیان رسید که دستیابی به صلح و امنیت و عدالت در سطح بین الملل با گفتگوی فرهنگها و تمدنها ممکن است و اکنون نیز بر این باوریم که با گفتگو می توان حساس ترین و مهم ترین چالش های ملی و بین المللی را مدیریت کرد که برجام یکی از نمونه های عینی و عملی آن است.

آقای رئیس
وزرای محترم دادگستری و همکاران عزیز

امروز گسترش پدیده زشت و نامیمون تروریسم موجب ناامنی نظم و امنیت منطقه ای و بین المللی گردیده و ما را گریزی نیست که با همفکری و هم گرایی در قبال آن بایستیم و جامعه بشری را از شر آن برهانیم.

این گونه اجلاس‌ها زمینه همکاری و هماهنگی کشورها را فراهم می کند تا بتوانند با تبادل تجربه و بهره گیری از ظرفیت های موجود یکدیگر مسائل و مشکلات و چالشهای فراروی خود را مدیریت نمایند. لذا شایسته است با بهره گیری از این فرصت زمینه همکاری های حقوقی و قضایی دو جانبه و چند جانبه بین مقامات حاضر در اجلاس را فراهم و آینده بهتری را برای جوامع خود رقم بزنیم.

از توجه شما سپاسگزارم.»

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها