کد خبر: 164242
|
۱۳۹۷/۰۱/۱۵ ۱۰:۳۲:۰۰
| |

واکنش رئیس فدراسیون به دوپینگ دو بانوی رکابزن:

صفر تا صد قضیه با خود ورزشکار است

خسرو قمری، رئیس فدراسیون دوچرخه سواری گفت: ما همه کار برای مبارزه با دوپینگ انجام دادیم و دیگر صفر تا صد قضیه با خود ورزشکار است و خود آنها باید پاسخگو باشند.

صفر تا صد قضیه با خود ورزشکار است
کد خبر: 164242
|
۱۳۹۷/۰۱/۱۵ ۱۰:۳۲:۰۰

اعتمادآنلاین| خسرو قمری درباره مثبت شدن تست دوپینگ فاطمه هداوند و مائده نظری دو رکابزن سرعتی تیم ملی بانوان بیان کرد: ما آن کاری که در مبارزه با دوپینگ از دستمان برمی آمد را انجام دادیم به طوری که اطلاع رسانی کرده ایم و از ورزشکاران ضمانت و تعهدنامه گرفتیم. در بخش اطلاع رسانی و آموزش سال گذشته کلی انرژی گذاشتیم و هزینه کردیم از این رو همه ورزشکاران اطلاعات کافی نسبت به دوپینگ را دارند و اگر کسی تستش مثبت شود صفر تا 100 قضیه دیگر با خودش است.

او ادامه داد: در اردوها از لحظه اول مربی و سرپرست در حال تذکر دادن به ورزشکاران هستند که حواسشان باشد. حتی در برخی مواقع کیف های آنها توسط سرپرست خانم بررسی می شود بنابراین وقتی تست دوپینگ ورزشکاری مثبت می شود نه مربی مقصر است نه سرپرست بلکه صفر تا 100 با خود ورزشکار است و خودش باید پاسخگو باشد.

قمری با اشاره با تعلیق این دو ورزشکار توسط اتحادیه جهانی دوچرخه سواری گفت: اتحادیه جهانی دوچرخه سواری این دو ورزشکار را تعلیق کرده و به آنها فرصت اعتراض داده است از این رو اگر اعتراضی دارند می‌توانند درخواست بررسی نمونه B بدهند.

رییس فدراسیون دوچرخه سواری در پاسخ به این پرسش که تست های دوپینگی که نادو قبل از اعزام به قهرمانی آسیا از آنها گرفت منفی بود یا خیر، تایکد کرد: ما تست مثبتی نداشتیم. در حال حاضر هم منتظر می مانیم تا نتیجه نهایی و قطعی از سوی اتحادیه جهانی دوچرخه سواری اعلام شود و پس از آن کمیته انضباطی تشکیل می دهیم و در مورد این دو ورزشکار تصمیم گیری خواهیم کرد.

قمری در پاسخ به این پرسش که تجهیزات دوچرخه سواری خریداری شده است یا خیر، تصریح کرد: جلسه ای را هفته آینده با سجادی سرپرست کاروان ایران داریم و در مورد خرید لوازم و تجهیزات و اعزام های برون مرزی داریم. از طرفی هلند و چک را به عنوان محل برگزاری اردوی اروپایی خود انتخاب و هزینه ها را برآورد کرده ایم و باید منتظر تامین منابع و همچنین رسیدن زمان اعزام باشیم چرا که در نظر داریم اردوهای اروپایی خود را از تیرماه آغاز کنیم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها