کد خبر: 164380
|
۱۳۹۷/۰۱/۱۶ ۰۸:۱۰:۰۰
| |

محمدعلی ابطحی:

باز گرداندن اعتماد به مردم کار دشواری است/ دستورات مسئولان برای استفاده از پیام‌رسان‌های داخلی تاثیر چندانی ندارد

محمدعلی ابطحی در یاداشتی درباره راه باز گرداندن اعتماد مردم به پیام‌رسان‌های داخلی نوشت: با توجه به سوابق فرهنگی و سیاسی و دخالت‌های فراوانی که در گذشته در حوزه حریم شخصی شده است و با رجزخوانی‌ها که در مورد اینترنت و مفاسد آن تا به حال مطرح شده، بازگرداندن این اعتماد کار دشواری است.

باز گرداندن اعتماد به مردم کار دشواری است/ دستورات مسئولان برای استفاده از پیام‌رسان‌های داخلی تاثیر چندانی ندارد
کد خبر: 164380
|
۱۳۹۷/۰۱/۱۶ ۰۸:۱۰:۰۰

اعتمادآنلاین| محمدعلی ابطحی در یاداشتی درباره راه بازگرداندن اعتماد مردم به پیام‌رسان‌های داخلی نوشت: نکته ای که این روزها روی آن تاکید فراوان است، فراخوان به اپلیکیشن‌های داخلی است. در این مورد دستورات مسوولان تاثیر چندانی ندارد. برای شکستن انحصار باید سرویس‌دهنده‌های داخلی کیفیت و امنیت داشته باشند تا به صورت طبیعی و به دلیل سرعت بیشتر برای دانلود کردن خود به خود مردم به سرویس‌های داخلی مراجعه کنند.

در مورد پیام‌رسانان داخلی کیفیت بخشیدن به آنها کار دشواری نیست. جوانان اهالی فضای نت و تحصیلکردگان این حوزه آن قدر توانایی دارند که بتوانند مشکلات فنی و باگ‌های احتمالی را سامان دهند. اما اصلی‌ترین مساله برای استفاده از پیام‌رسانان داخلی امنیت آنها است. امنیت مورد خواست عمومی امنیت‌های حریم شخصی است. این اعتماد از بین رفته است. وگرنه جامعه جوان کشور که با اینترنت زندگی می‌کند چه ربطی به آنهایی دارند که از اینترنت استفاده‌هایی مثل جاسوسی و اغتشاش و خشونت می‌کنند، دارند؟

آنها راه‌های زیادی بلدند و نیروهای امنیتی هم نشان داده‌اند راه‌های بیشتری برای برخورد با آنها می‌دانند. بدنه جامعه می‌خواهد با اینترنت زندگی کند و در هر زندگی‌ای حریمی خصوصی وجود دارد. با توجه به سوابق فرهنگی و سیاسی و دخالت‌های فراوانی که در گذشته در حوزه حریم شخصی شده است و با رجزخوانی‌ها که در مورد اینترنت و مفاسد آن تا به حال مطرح شده، بازگرداندن این اعتماد کار دشواری است.

اعتماد به عدم دخالت و احساس امنیت در حوزه مسائل شخصی و حریم خصوصی به گونه‌ای که بتواند مقبول واقعی جامعه بیفتد وجود داشته باشد، می‌توان انتظار داشت انحصار ارتباطات شکسته شود و صد البته هم برای مردم و هم برای حاکمیت انحصاری نبودن کانال‌های ارتباطی مفید‌تر است.

منبع: روزنامه اعتماد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها