داریوش قنبری:

مخالفان دولت می‌خواهند با زیر سوال بردن برخی از سیاست‌های فعلی پایگاه از دست رفته خود را مجددا احیا کنند

قنبری گفت:مخالفان دولت حد و حدودی برای اقدامات خود ندارند و چشم‌اندازهای گذشته خود را ادامه می‌دهند آنان قصد دارند دولت را در عرصه‌های مختلف ناکارآمد جلوه دهند و برخی از سیاست‌های فعلی آن را زیر سوال ببرند تا پایگاه از دست رفته خود را مجددا احیا کنند.

مخالفان دولت می‌خواهند با زیر سوال بردن برخی از سیاست‌های فعلی پایگاه از دست رفته خود را مجددا احیا کنند
کد خبر: 164399
|
۱۳۹۷/۰۱/۱۶ ۱۰:۳۸:۰۰

اعتمادآنلاین| یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: دولت باید مراقب اقدامات مخالفان خود باشد اقدامات این طیف می‌تواند کشور را با چالش امنیتی مواجه کند و این یکی از مشکلات مهم پیش روی دولت در سال جدید و سال بعد است که به انتخابات مجلس نزدیک می‌شویم.

داریوش قنبری در گفت‌وگویی درباره سال 96 و رخ دادهای اجتماعی،سیاسی و اقتصادی در این سال گفت: به لحاظ اقتصادی سال 96 تفاوت چندانی با سال‌های گذشته نداشت و معتقدم مانند سال‌های پیشین اقتصاد تغییر محسوسی نکرد و آن طور که باید و شاید شاهد تغییرات نبودیم. البته ناگفته نماند بعد از برجام شرایطی فراهم تا ما بتوانیم مراودات اقتصادی کشورمان را گسترش دهیم اما روی کار آمدن ترامپ و مسائل بعد از آن که پیش آمد و هنوز هم ادامه دارد اقتصادمان را تحت الشعاع خود قرار داده است.

این نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر وضعیت به همین گونه ادامه پیدا کند تولید در کشورمان در سال جاری با مشکلاتی مواجه خواهد شد، گفت: ما باید اقداماتی را در نظر بگیریم که اقتصادی پویاتر داشته باشیم تا بتوانیم از بروز یک سری اتفاقات جلوگیری کنیم .

وی یاد آور شد: زمانی برای اینکه بتوانیم ثبات اقتصادی را به کشور بازگردانیم نرخ سود بانکی را کاهش دادیم که همین امر موجب شد بخش قابل توجهی از نقدینگی مردم به بازار طلا و ارز سرازیر شود که خود عاملی برای تحرکات بازار ارز شد.

قنبری تاکید کرد: سال 96 مشاهد کردیم که ارز با افزایش قیمت بی‌سابقه‌ای در کشور روبرو شد که البته بعدها مقداری از این قیمت کنترل شد اما باید حواسمان باشد کارهایی که در گذشته انجام شده دوباره تکرار نشود. مراقبت باشیم دستاوردهای دولت مانند مهار تورم محفوظ بماند.

وی ادامه داد: در سال‌های گذشته بعد از به روی کار آمدن دولت روحانی شاهد یک ثبات تقریبا خوبی در عرصه اقتصادی کشور بودیم همگان به یاد دارند نوساناتی قبل از روی کار آمدن دولت یازدهم در کشور وجود داشت دولت در سال جدید باید کاری کند که مردم دیگر شاهد آن نوسانات نباشند.

نماینده هشتمین مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که باید علم اقتصاد را بیشتر درک کنیم، گفت: در گذشته برخی از اندیشمندان حوزه اقتصاد اعلام کردند که قواعدی باید در عرضه و تقاضا صورت بگیرد آنان از یک دست نامرئی در این بین صحبت کردند.

وی در خصوص اتفاقات سیاسی سال 96 هم عنوان کرد: انتخابات ریاست جمهوری در اردیبهشت سال 96 آن هم در شرایطی برگزار شد که جریان مقابل دولت با تمامی ابزارهایی که در اختیار داشت از جمله صدا و سیما که قصد داشتند دولت آقای روحانی را چهار ساله کنند اما با وجود تمامی تبلیغات منفی مشاهده کردیم مردم رأی بیشتری نسبت به سال 92 به آقای روحانی دادند که این امر نشان‌دهنده موفقیت‌های دولت در عرصه سیاست خارجی و راه برجام بود. فضای باز سیاسی که توسعه پیدا کرده همچنان باید وجود داشته باشد و این فضا توسعه و گسترش پیدا کند.

قنبری با اشاره به ناآرامی‌های دی‌ماه سال گذشته عنوان کرد: جریان مقابل دولت که قافیه را در انتخابات باخته بود به نارضایتی‌های مردم دامن زد و باعث بالا رفتن انتظارات مردم شد، آنان با استفاده از اهداف سیاسی قصد داشتند علیه دولت بایستند و تا حدودی با شکل دادن نارضایتی‌ها می‌خواستند دولت را تخریب کنند.

وی ادامه داد: بعضی از میدان‌داران و شبکه‌های رسانه‌ای که در اختیار مخالفان دولت بود در نظر داشتند با تحریک مخالفان و آوردن آن‌ها به عرصه خیابان‌ها بحران ایجاد کنند که اگر مدیریت نمی‌شد ممکن بود خسارات جبران‌ناپذیری را به وجود بیاورد.

این استاد علوم سیاسی ادامه داد: خوشبختانه با آگاهی و درایت مردم بحران فروکش کرد اما همچنان طیف مخالف دولت دست از اقداماتشان برنداشتند و این رویه را ادامه می‌دهند حتی حاضر هستند به بهای از دست رفتن کشور دولت را تخریب و اهدافشان را پیش ببرند.

وی تاکید کرد: مخالفان دولت حد و حدودی برای اقدامات خود ندارند و چشم‌اندازهای گذشته خود را ادامه می‌دهند آنان قصد دارند دولت را در عرصه‌های مختلف ناکارآمد جلوه دهند و برخی از سیاست‌های فعلی آن را زیر سوال ببرند تا پایگاه از دست رفته خود را مجددا احیا کنند.

قنبری عنوان کرد: دولت باید مراقب اقدامات مخالفان خود باشد اقدامات این طیف می‌تواند کشور را با چالش امنیتی مواجه کند و این یکی از مشکلات مهم پیش روی دولت در سال جدید و سال بعد است که به انتخابات مجلس نزدیک می‌شویم.

وی با اشاره به اقدامات رئیس دولت‌های نهم و دهم عنوان کرد: اگر اعتراض‌های آقای احمدی‌نژاد و اقداماتش را بررسی کنید متوجه می‌شوید او یک هدف بیشتر ندارد می‌خواهد به قدرت باز گردد احمدی‌نژاد تا جایی پیش رفته که می‌خواهد تبدیل به اپوزیسیون شود پایگاه درست کند و چالشی را برای نظام به وجود آورد.

قنبری خاطرنشان کرد: دولت باید مراقب باشد، مردم باید در جریان اقدامات و تلاش‌هایی که برای تضعیف دولتی که از رأیشان برآمده باشند؛ نباید اجازه داد بعضی‌ها از ناآگاهی مردم برای رسیدن به قدرت استفاده کنند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب افزود: خوشبختانه جامعه ما آ‌گاه شده و مردم می‌دانند این طیف تمامیت خواه که کارنامه قابل قبولی ندارد جایی در کشور نخواهد داشت باید تاکید کنم مخالفان دولت دست از تلاش برنخواهند داشت و با روش‌های تخریبی سعی خواهند کرد که قدرت از دست رفته را به دست بیاورند. معتقدم رسانه‌ها رسالت بسیار سنگینی در این راستا دارند آنان باید مردم را آگاه کنند مخصوصا اقشاری که مورد توجه این گروه‌ها هستند.

قنبری در پاسخ به این سوال که دولت در سال 97 چگونه باید با این رفتارها برخورد کند، گفت: دولت برای موفقیت در سال جدید باید تمرکز خود را بر سر و سامان دادن به اقتصاد کشور بگذارد و از تعامل با جهان خارج غافل نشود ارتباط با دنیای خارج می‌تواند تاثیرات موثری در نظام بین الملل و موفقیت آن داشته باشد. بحث برجام که نتایج خوبی را به وجود آورده تداومش می‌تواند در این ارتباطات صورت بپذیرد. در سال جدید همان روشی که برای سیاست خارجی در سال گذشته داشتیم باید پیش ببریم نباید بگذاریم موفقیت‌های دولت نادیده گرفته شود.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها