میرزایی‌نیکو عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین:

سومین جلسه کمیته بررسی تغییر ساختار دولت در هفته پیش رو تشکیل می‌شود/ جابجایی افراد در دولت موجب چابکی است/ اختیارات دولت سلب و به شوراهای عالی داده شده است

قاسم میرزایی‌نیکو عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفت: آنقدر در کشور شورای عالی داریم که وزیر تنها می‌تواند در این جلسات شرکت کند و اصلاً زمانی برای کار دیگری ندارد، ضمن اینکه اختیارات دولت سلب شده و به این شوراها داده شده است.

سومین جلسه کمیته بررسی تغییر ساختار دولت در هفته پیش رو تشکیل می‌شود/ جابجایی افراد در دولت موجب چابکی است/ اختیارات دولت سلب و به شوراهای عالی داده شده است
کد خبر: 164416
|
۱۳۹۷/۰۱/۱۷ ۱۶:۰۵:۰۰

اعتمادآنلاین| قاسم میرزایی‌نیکو نماینده فیروزکوه و عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار اعتمادآنلاین از تشکیل سومین جلسه کمیته بررسی تغییر ساختار دولت در هفته پیش رو خبر داد و گفت: لایحه‌هایی که دولت در خصوص تغییر ساختار دولت به مجلس ارائه داده بود به کمیسیون‌های مختلفی ارجاع شد و هر کمیسیون نظر خاص خود را اعلام کرد اما برای اینکه به آن‌ها رسیدگی عاجل شود و یک‌بار برای همیشه روی ساختار دولت به‌صورت عمیق کار شود، کمیسیون ویژه‌ای تشکیل شد.

وی ادامه داد: پیشنهاد تشکیل این کمیسیون در صحن مجلس تصویب شد و اعضای آن از سوی کمیسیون‌های مختلف مجلس مشخص شدند. تاکنون این کمیسیون دو جلسه تشکیل داده و جلسه سوم آن روز 19 یا 20 فروردین‌ماه تشکیل می‌شود. در این جلسه قرار است آقای جمشید انصاری حضورداشته باشد تا آخرین وضعیت سازمان اداری و ساختاری که آن‌ها روی آن کارکرده‌اند مورد بررسی قرار گیرد تا بعد از مشخص شدن چارچوب کلی رسیدگی آغاز شود.

این نماینده مجلس در خصوص تغییر در دولت، تصریح کرد: جابجایی افراد موجب چابک شدن دولت می‌شود. دولت باید کادری را که نمی‌تواند با آن کار کند یا معضلات و مشکلاتی در روابطشان وجود دارد تغییر دهد و در این مورد شکی نیست. اما اینکه با این تغییرات بتواند خواسته‌های مردم را عملیاتی کند حرف دیگری است.

میرزایی‌نیکو خاطرنشان کرد: خواسته‌های مردم بسیار زیاد است و دولت از این خواسته‌ها بسیار عقب است. راه آن نیز آرامش و امید است. ما هر روز یک تنش و جریاناتی داریم که اوضاع را بدتر می‌کند. به نظر می‌رسد جریاناتی که در زمان آقای خاتمی پیش آمد و هرچند روز یک‌بار یک بحران داشتند، در حال حاضر با شکل‌ها و روش‌های دیگری ایجاد می‌شود، چرا که برخی نمی‌خواهند یک مجموعه بتواند فعالیت‌هایش را انجام دهد.

وی با اشاره به وزارتخانه‌هایی که تغییر در دولت باید ازآنجا آغاز شود، یادآور شد: تغییر در دولت باید از چند وزارتخانه‌ای که لایحه تفکیک آن به مجلس آمده یعنی وزارتخانه‌های راه و شهرسازی، صنعت، معدن و تجارت و ورزش و جوانان، آغاز شود.

این عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با بیان اینکه مهم‌ترین معضل در بخش ساختاری دولت شوراهای عالی است، گفت: از شورای عالی پول و اعتبار و شورای عالی فرهنگی گرفته تا شورای عالی فضای مجازی، شورای عالی اقتصاد مقاومتی و.. آنقدر در کشور شورای عالی داریم که وزیر تنها می‌تواند در این جلسات شرکت کند و اصلاً زمانی برای کار دیگری ندارد، ضمن اینکه اختیارات دولت سلب شده و به این شوراها داده شده است.

وی افزود: برای مثال شورای عالی فضای مجازی 11 عضو دارد و دولت چه نقشی دارد؟ یا اینکه دولت در شورای عالی انقلاب فرهنگی که دانشگاه‌ها و وزارت علوم و وزارت آموزش‌وپرورش زیرمجموعه آن است، چه نقشی دارد؟ این شوراها از افراد دیگری تشکیل شده است. به نظر من اصل قضیه این است که دولت باید تکلیف شوراها را روشن کند. در حال حاضر وزیر همه فکرش این است که چگونه در شوراها حضور پیدا کند. در حالی که دولت باید تصمیم بگیرد اما وزیرانش هرروز در یک شورای عالی حضور دارند.

این عضو فراکسیون امید با بیان اینکه مشکلات موجود در دولت ساختاری است، تأکید کرد: بنابراین شوراهای عالی یکی از معضلات بزرگ و از اساسی‌ترین مواردی است که باید در دستور کار قرار گیرد. مشکلات موجود در دولت بنیادی است و باید به‌صورت ساختاری حل شود. خوب است که ابتدا ساختار دولت درست شود و سپس به ساختار قوه قضاییه بپردازیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها