کد خبر: 164497
|
۱۳۹۷/۰۱/۲۰ ۰۷:۲۰:۰۰
| |

فاطمه حسینی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین:

وزارت ارتباطات ادعا می‌کند تلگرام مخاطرات اقتصادی زیادی برای کشور دارد/ توقع داریم در کنار اثبات این ادعا به تأثیر فیلترینگ بر اقتصاد خانواده هم پرداخته شود

فاطمه حسینی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس درباره موضوع جلسه پیش روی این کمیسیون با وزارت ارتباطات و کمیسیون امنیت ملی، گفت: «وزارت ارتباطات ادعا می‌کند تلگرام برای کشور مخاطرات اقتصادی زیادی دارد. قرار است که وزیر ارتباطات این ادعا را در جلسه با نماینده‌های مجلس اثبات کند.»

وزارت ارتباطات ادعا می‌کند تلگرام مخاطرات اقتصادی زیادی برای کشور دارد/ توقع داریم در کنار اثبات این ادعا به تأثیر فیلترینگ بر اقتصاد خانواده هم پرداخته شود
کد خبر: 164497
|
۱۳۹۷/۰۱/۲۰ ۰۷:۲۰:۰۰

اعتمادآنلاین| گفته می‌شود که قرار است وزارت ارتباطات، کمیسیون امنیت ملی و کمیسیون اقتصادی مجلس، امروز 20 فروردین‌ماه در مورد جنبه‌های اقتصادی فعالیت تلگرام تشکیل جلسه بدهند. فاطمه حسینی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین در مورد موضوع این جلسه، گفت: «بیشترین صحبتی که تا کنون در مورد جنبه‌های اقتصادی تلگرام مطرح شده مربوط به فرصت‌های شغلی است که با فیلترینگ تلگرام از بین می‌رود یا آسیب می‌بیند اما تا جایی که من می‌دانم رویکرد وزارت ارتباطات در جلسه پیش رو با برخی از نماینده‌های مجلس متفاوت است.»

او ادامه داد: «وزارت ارتباطات ادعا می‌کند تلگرام مخاطرات اقتصادی زیادی برای کشور دارد. یک بار هم رقم زیان اقتصادی ناشی از فعالیت تلگرام را اعلام کردند که رقم بالایی بود و من الان به طور دقیق درباره‌اش حضور ذهن ندارم، اما به هر حال گفته می‌شود قرار است وزارت ارتباطات در مورد این ادعا مستندات لازم را ارائه کرده و شفاف‌سازی کند.»

حسینی در جواب اینکه، این جلسه در فیلترینگ تلگرام مؤثر خواهد بود یا صرفاً نشستی برای توجیه نمایندگان است، گفت: «تا جایی که اخیراً شورای عالی فضای مجازی اعلام کرده تصمیم قطعی در مورد فیلترینگ تلگرام گرفته نشده است، اگرچه حرف‌های ضدونقیض زیادی در این زمینه شنیده می‌شود. با این وجود به نظر می‌رسد که وزارت ارتباطات می‌خواهد از طریق ارائه مستنداتی در مورد مخاطرات اقتصادی فعالیت تلگرام، همراهی نماینده‌ها را به دست بیاورد و آنها را قانع کند. ما توقع داریم که اگر قرار است مخاطرات تلگرام تشریح شود، از آن طرف مخاطرات اقتصادی فیلترینگ هم بررسی شود.»

حسینی ادامه داد: «در حال حاضر خانواده‌های زیادی وجود دارند که چرخ اقتصادشان از طریق فعالیت بر بستر تلگرام می‌چرخد و فیلتر شدن تلگرام آن هم در شرایط اقتصادی و شغلی فعلی کشور قطعاً به این خانواده‌ها آسیب خواهد زد. انتظار ما این است که وزارت ارتباطات اگر دست به گردآوری مستندات درمورد جنبه‌های اقتصادی تلگرام زده، این کار را کامل انجام دهد و به موضوع به صورت همه‌جانبه نگاه کند.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها