کد خبر: 164510
|
۱۳۹۷/۰۱/۲۲ ۱۶:۳۵:۰۰
| |

رضوان حکیم‌زاده، معاون آموزش ابتدایی آموزش‌وپرورش در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین:

آموزش‌وپرورش با جدیت پیگیر تحول در سبک آموزش است/ ممنوعیت‌ها و تغییر رویکردها سر جای خودشان هستند

رضوان حکیم‌زاده، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش درباره اجرای تحولات اخیر در آموزش‌وپرورش می‌گوید: «هر نوع تغییر و تحولی ممکن است با مقاومت روبه‌رو شود به خصوص وقتی پای مسائل مالی در میان باشد. عده‌ای از کسانی که با تحولات اخیر در آموزش‌وپرورش مخالفت می‌کنند نسبت به جزئیات موضوع آگاهی ندارند اما عده‌ای دیگر منافعشان را در خطر می‌بینند. آنها باید بدانند که آموزش‌وپرورش در اجرای برنامه‌هایش کاملاً جدی است.»

آموزش‌وپرورش با جدیت پیگیر تحول در سبک آموزش است/ ممنوعیت‌ها و تغییر رویکردها سر جای خودشان هستند
کد خبر: 164510
|
۱۳۹۷/۰۱/۲۲ ۱۶:۳۵:۰۰

اعتمادآنلاین| طرح حذف آزمون ورود به مقطع اول متوسطه مدارس سمپاد با وجود اینکه در شورای عالی آموزش‌وپرورش تصویب شده، برای اجرایی شدن به امضای رئیس‌جمهور نیاز دارد. امضایی که وزیر آموزش‌وپرورش نزدیک به سه ماه پیش آن را قطعی اعلام کرد اما هنوز هم خبری از موافقت رئیس‌جمهور نیست. امروز وزیر آموزش و پرورش با اشاره به جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی اعلام کرد که در این جلسه تصمیمی برای برگزاری و یا لغو آزمون سمپاد گرفته نشده و تصمیم جدید وزارت آموزش‌وپرورش فعلا در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

رضوان حکیم‌زاده معاون آموزش ابتدایی آموزش‌وپرورش که مجموعه تحت نظرش غیر از این مصوبه با تغییرات زیاد دیگری هم روبه‌رو بوده است، به اعتمادآنلاین می‌گوید: «به هر حال شورای عالی آموزش و پرورش تحولاتی در زمینه آموزش ابتدایی تصویب کرده که یکی از آنها حذف آزمون ورود به مدارس سمپاد برای متوسطه اول بوده است. اینکه این مصوبه چه فرآیند اداری را طی می‌کند، ارتباطی با اجرای تحولات ندارد.»

او ادامه می‌دهد: «وزارت آموزش‌وپرورش در سال تحصیلی پیش رو تحولاتی را که به دنبال آنها بوده است با جدیت دنبال می‌کند؛ تغییراتی مانند ممنوعیت استفاده از کتب کمک‌درسی، کلاس‌های تست‌زنی و فوق‌برنامه درسی برای مقطع ابتدایی و.... نمونه‌ای از اجرای این تغییرات را در حذف پیک نوروزی شاهد بودیم که بسیار هم نتیجه‌بخش بود و با استقبال زیادی روبه‌رو شد.»

حکیم‌زاده با اشاره به اینکه کارشکنی‌های زیادی برای اجرای تحولات در آموزش‌وپرورش وجود دارد، می‌گوید: «هر نوع تغییر و تحولی ممکن است با مقاومت روبه‌رو شود، بخصوص وقتی پای مسائل مالی در میان باشد. عده‌ای از کسانی که با تحولات اخیر در آموزش‌وپرورش مخالفت می‌کنند نسبت به جزئیات موضوع آگاهی ندارند، اما عده‌ای دیگر منافعشان را در خطر می‌بینند. آنها باید بدانند که آموزش‌وپرورش در اجرای برنامه‌هایش که در نهایت آرامش را به دانش‌آموزان و خانواده‌های آنها برمی‌گرداند کاملاً جدی است و آنها را به طور دقیق اجرا می‌کند.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها