پرواز ارزان به کیش و استانبول؟ با بلیت برگشت مجازات می‌شوید

همزمان با موج بازگشت مسافران از شهرهای مقصد گردشگری، بلیت رفت هواپیما به این مقصدها قیمت عجیبی پیدا می کنند. قیمت‌ پروازهای برگشت هم به همین اندازه عجیب است اما به جهت گرانی بسیار زیاد!

پرواز ارزان به کیش و استانبول؟ با بلیت برگشت مجازات می‌شوید
کد خبر: 164654
|
۱۳۹۷/۰۱/۱۹ ۱۱:۴۰:۰۰

اعتمادآنلاین| حجم بالای سفر‌های نوروزی به مقاصد خاص پروازی همیشه منجر به ترافیک در پرواز‌های برگشت می‌شود. پرواز‌هایی که باید برای برگشت مسافران به این شهر‌ها بروند، قیمت‌های بسیار اندکی در مسیر رفت دارند. روز‌های پس از نوروز 97 در چند مقصد پر مخاطب پروازی در داخل و خارج کشور بلیت‌های رفت قیمت‌هایی عجیبی پیدا کردند و این روند همچنان ادامه دارد. در چند روز گذشته قیمت بلیت پرواز تهران به کیش تا مرز 10 هزارتومان نیز کاهش پیدا کرده است. هزینه‌ای که از هزینه دسترسی به فرودگاه مهرآباد با تاکسی‌های شهری نیز کم‌تر است. این روند کاهش قیمت در مسیر‌ها پرواز تهران به مشهد، شیراز، اصفهان و اهواز نیز دیده می‌شود.

پرواز‌های خارجی، اما وضعیت متفاوت تری دارند. طی روز‌های گذشته قیمت بلیت پرواز تهران به استانبول و تفلیس نیز تا مرز 20 هزار تومان رسیده است. این کاهش قیمت که هر سال پس از نوروز و یا تعطیلات چند روزه رخ می‌دهد، امسال به دلیل تلاقی روز‌های آخر نوروز با آخر هفته همچنان ادامه دارد. در حالی که بلیت پرواز رفت این مسیر‌ها در شرایط عادی قیمتی بین 300 تا 700 هزار تومان دارند، کاهش بیش از 95 درصدی قیمت ها، خود موجب ایجاد انگیزه برای سفر می‌شود.

رفت ارزان‌ترین، برگشت گران‌ترین

سفر به استانبول، تفلیس یا نجف با قیمت 20 هزار تومانی برای بلیت هواپیما یک شوخی تبلیغاتی نیست و این روز‌ها به راحتی می‌توان ظرف چند دقیقه بلیتی به این ارزانی برای این شهر‌ها خریداری کرد. هزینه ای که برای سفرهای خارجی گاهی یک سوم عوارض خروج کشور است و مقصد‌های معروف گردشگری خارجی ایرانی‌ها که جز نجف، نیاز به ویزا نیز ندارند و سفر هب آنها آسان است. اما اساس کاهش قیمت بلیت‌ها رفت در این مقاصد، افزایش تقاضای برگشت مسافران از این مقاصد است. افزایش تقاضایی که موجب به افزایش پرواز ایرلاین‌ها به این مقاصد می‌شود و مهمتر از آن قیمت بلیت برگشت را سرسام آور افزایش می‌دهد. در حال حاضر بلیت برگشت این مسیر‌های هوایی افزایش 2 تا 5 برابری پیدا کرده است.

ایجاد انگیزه سفر با بلیت مفت

ادامه‌دار شدن عرضه بلیت‌ها ارزان قیمت به مقاصد پرطرفدار گردشگری در حالی رخ می‌دهد که به نظر می‌رسد مسیر‌های برگشت در حال خارج شدن از پیک مسافر هستند. با بالا ماندن قیمت‌های مسیر‌ها برگشت از این مقاصد ضمن ایجاد مشکل برای مسافران، به نظر می‌رسد ایجاد انگیزه برای سفر‌های خارج از پیک نیز در این موضوع نقش دارد.

ارزان بروید، گران برنگردید

این روز‌ها قیمت پایین بلیت هواپیما بسیاری را به سفر‌های ناگهانی به این مقاصد تشویق کرده است. گردشگرانی که طی روز‌های گذشته با بلیت‌های 20 ،40 و 50 هزارتومانی به این مقاصد سفر کرده اند، حالا باید برای برگشت به کشور به بلیت‌های بین 800 تا 1 و نیم میلیون تومان تن دهند. قیمتی که چند برابر حالت عادی است. بلیت های ارزان قیمت این چنین برای کسانی که وقت محدودی برای سفر دارند، گزینه های مناسبی نیست. کاهش اینچنینی قیمت در مسیر رفت به طور طبیعی از بالا بودن قیمت مسیر برگشت خبر می دهد. تنها راه اینکه با ارزان ترین بلیت هواپیما به این مقاصد سفر کنید و با بلیت های با قیمت متعادل برگردید، صبر کردن در مقصد است. جدول قیمت ایرلاین ها در مسیرها رفت و برگشت حاکی از این است که از انتهای این هفته، قیمت بلیت هواپیما به مقاصد پرمخاطب گردشگری به مدار تعادل بر می گردد. اگر مسافری هستید که بلیت 40 هزار تومانی به مقصد یک کشور خارجی شما را تحریک به سفر کرده باید برای یک سفر بیش از یک هفته ای برنامه ریزی کنید تا با بلیت های گران قیمت در مسیرهای برگشتی مجازات نشوید.

منبع: میزان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها