کد خبر: 164671
|
۱۳۹۷/۰۱/۲۰ ۱۴:۲۰:۰۰
| |

تابش رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین:

در دیدار با روسای سه قوه وضعیت فعالان بازداشت‌شده محیط زیست را پیگیری کردم/ دولت باید اهتمام بیشتری نسبت به موضوع فعالان بازداشت‌شده محیط زیست داشته باشد/ قوانین و مقرارت قانونی در قبال بازداشت‌شدگان رعایت شود

محمدرضا تابش، رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس از برگزاری جلساتی برای بررسی وضعیت فعالان بازداشت‌شده محیط زیست خبر داد و گفت: در ملاقات‌های عیدانه با رئیس‌جمهور، رئیس مجلس شورای اسلامی، معاون اول رئیس‌جمهور، رئیس قوه قضاییه و رئیس سازمان زندان‌ها به تمکین از قانون در رابطه با تعیین تکلیف فعالین زیست‌محیطی که در بازداشت هستند، تاکید کردیم.

در دیدار با روسای سه قوه وضعیت فعالان بازداشت‌شده محیط زیست را پیگیری کردم/ دولت باید اهتمام بیشتری نسبت به موضوع فعالان بازداشت‌شده محیط زیست داشته باشد/ قوانین و مقرارت قانونی در قبال بازداشت‌شدگان رعایت شود
کد خبر: 164671
|
۱۳۹۷/۰۱/۲۰ ۱۴:۲۰:۰۰

اعتمادآنلاین| محمدرضا تابش، نماینده اردکان و رئیس فراکسیون محیط زیست در گفت‌وگو با خبرنگار اعتمادآنلاین به آخرین وضعیت فعالان بازداشت‌شده محیط زیست اشاره کرد و گفت: در ملاقات‌های عیدانه با رئیس‌جمهور، رئیس مجلس شورای اسلامی، معاون اول رئیس‌جمهور، رئیس قوه قضاییه و رئیس سازمان زندان‌ها به تمکین از قانون در رابطه با تعیین تکلیف فعالین زیست‌محیطی که در بازداشت هستند، تاکید کردیم.

وی ادامه داد: خانواده فعالین بازداشت‌شده در بندرعباس اطلاع چندانی از فرزند بازداشت شده خود ندارند برخی از خانواده‌های فعالین محیط زیست که پیگیر وضعیت فرزندانشان بودند از جمله خانواده آقای قدیری مدعی بودند ملاقاتی نداشتند و این موضوع مورد پیگیری قرار گرفت.

این نماینده مجلس در خصوص چرایی انجام نشدن ملاقات میان برخی از خانواده‌های فعالین محیط زیست با فرزند بازداشت شده‌شان، تصریح کرد: ضابطین اذعان داشتند که بازپرس هنوز حکمی برای ملاقات این متهم‌ها صادر نکرده است و از سوی دیگر دستگاه قضایی می‌گوید بازپرس حکم صادر کرده است ولی ضابطین هنوز اجازه انجام ملاقات را نداده‌اند. در هر صورت موضوع مورد پیگیری قرار گرفته و می‌گیرد.

تابش افزود: موضوع فعالین بازداشت‌شده محیط زیست، موضوعی نیست که به بوته فراموشی سپرده شود. همیشه با توجه به روحیه‌ای که دارم می‌گویم خیلی مسائل را رسانه‌ای نکنید، در حال حاضر هم اگر قضیه آقای قدیری بعد از قولی که مسئولین داده بودند، حل شده بود این موضوع را رسانه‌ای نمی کردم. اما چون این مسئله حل نشده از طریق رسانه‌ها موضوع را مطرح می‌کنم؛ اینکه کار در حال پیگیری است.

وی خاطرنشان کرد: مسئولین ذی‌ربط سعی شان بر این است که قانون مراعات شود منتها باید در اعمال مقررات و ضوابط قانونی به صورت شفاف اعلام کنند چه اقداماتی انجام داده‌اند. از آنها هم می‌خواهیم که قوانین و مقرارت قانونی حتما در قبال بازداشت‌شدگان رعایت شود. آنهایی که بازجویی‌هایشان تمام شده می‌توانند با قید وثیقه آزاد شوند و با خانواده‌هایشان ملاقات داشته باشند تا در محکمه به اتهاماتشان رسیدگی شود.

تابش در پاسخ به اینکه تعداد بازداشت شدگان محیط زیست چند نفر است، گفت: مجموع بازداشت‌شدگان محیط زیست که در دو مرحله بازداشت شده‌اند 12 نفر است که 7 نفر از آنها در ابتدا و 5 نفر دیگر در مرحله دوم بازداشت شدند.

وی یادآور شد: تاکنون جلسات متعددی با مسئولین وزارت اطلاعات، سپاه و دادگستری داشتیم که این مسئولان ابعاد موضوع را تشریح کردند و عنوان شد مسائل و مواردی بوده و ما نیز روی ماهیت امر خیلی بحثی نداریم و تنها می‌گوییم همه چیز شفاف و در چارچوب قانون باشد.

رئیس فراکسیون محیط زیست با بیان اینکه دولت باید اهتمام بیشتری نسبت به موضوع فعالان بازداشت شده محیط زیست داشته باشد، تاکید کرد: در ابتدای سال در دیدارهایی که داشتم وضعیت فعالین بازداشت‌شده محیط زیست را پیگیری کردم، اما دولت هم باید در این موضوع اهتمام بیشتری داشته باشد و آن هیاتی که از طرف آقای رئیس‌جمهور برای پیگیری وضعیت فعالین بازداشت شده محیط زیست مشخص شد باید با جدیت بیشتری کار را دنبال کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها