کد خبر: 164737
|
۱۳۹۷/۰۱/۲۰ ۰۷:۲۶:۰۰
| |

محسن صفایی فراهانی:

روحانی خیرالموجودین بود

محسن صفایی فراهانی، فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: انتخاب آقای روحانی یک انتخاب تاکتیکی بود؛ ایشان عضو جامعه روحانیت و اصولگراست، سوابقش مشخص بود ولی ایشان خیرالموجودین بودند. 

روحانی خیرالموجودین بود
کد خبر: 164737
|
۱۳۹۷/۰۱/۲۰ ۰۷:۲۶:۰۰

اعتمادآنلاین| محسن صفایی فراهانی، فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: انتخاب آقای روحانی یک انتخاب تاکتیکی بود؛ ایشان عضو جامعه روحانیت و اصولگراست، سوابقش مشخص بود ولی ایشان خیرالموجودین بودند.

مهمترین بخش از اظهارات صفایی فراهانی به شرح زیر است:

*وقتی راه‌های مختلف را می بندند همان اتفاقات دی ماه می افتد. من واقعا متاسفم در اتفاقی که برای دراویش افتاد، امام جمعه ای که انتظار رفت که جامعه را به آرامش دعوت نماید و از خشونت پرهیز دهد؛ توصیه کند که قوه قضاییه آنها را به اشد مجازات محکوم کند. مگر ایشان نماینده دادستان است؟ با کدام تحقیق به این موضوع رسیده؟

*طرح حجاب 40 سال است قانونی شده است، اگر موفق است چرا هنوز همه جا تابلو هست که خانم بدحجاب را راه نمی دهیم؟ اگر ناموفق است دلیلش را بررسی کنند. نه اینکه بر طبل توخالی بکوبند. در اسلام همان اندازه که نماز و روزه واجب است حجاب هم واجب است. آیا با همین شدت با نقض بقیه موارد برخورد می شود؟

*اگر جامعه مدنی شکل بگیرد مردم جایگاه ارایه نظرات و اعتراضات خود را می یابند و دیگر دلیلی بر خشونت و زد و خورد نیست. مردم خود حافظ سیستم انضباطی کشور می شوند.

*رهبری گفتند "رای مردم حق الناس است"، این را همه شنیدند ولی آیا ابزارهای قانونی برای عملی شدن و ماندگاری در ساختارها برای حفظ رای مردم به عمل آمد؟ مسائل کشور ریشه ای تر از این بحث هاست که بخواهند گفتار درمانی کنند، راه آن تدابیر اساسی است.

*وقتی جبهه اصلاحات تشکیل می شود که بیست تا بیست و پنج حزب در آن عضویت داشته باشند. آنها می خواهند فعالیت سیاسی انجام دهند، فعالیت سیاسی هم باید در قالب این کشور انجام گردد. در عالم لاهوت و ناسوت که نمی شود کار سیاسی کرد.

*انتخاب آقای روحانی یک انتخاب تاکتیکی بود. چون احساس می شد در این شرایطی که درها بسته است و هزینه می تواند برای جامعه زیاد شود، چگونه می شود فضا را به سمتی برد که مردم به صورت تدریجی به حقوق خودشان دست پیدا کنند. بدیهی بود که هیچ اصلاح طلب یا حزب اصلاح طلبی فکر نمی کرد که آقای روحانی اصلاح طلب است.همه می دانستند که ایشان عضو جامعه روحانیت و اصولگراست، سوابقش مشخص بود ولی ایشان خیرالموجودین بودند.

*فضای اصلاح طلبی عموما فضای درگیر شدن و آوانگارد عمل کردن و برخوردهای تند و چریکی و خشن نیست. چون باید با تدبیر بتوانی برای حل مسائل و مشکلات مردم راهکار پیدا کنیم.

*زمانی که برنامه چشم انداز 20 ساله تهیه می شد سازمان برنامه یک گزارش تهیه کرد برای مسوولینی که قرار بود برای چشم انداز تصمیم گیری کنند فرستاد. در همان گزارش هم آمده بود که اگر متوسط رشد سالانه تولید ناخالص ملی زیر 5درصد باشد در طول این 20 سال کشور دچار بحران های شدید اجتماعی خواهد شد.

منبع: خبرآنلاین

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها