صادقی در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین با اشاره به اظهارات دادستان کل کشور در خصوص استعفای مجدد نجفی:

از اظهارنظر دادستان تعجب کردم/ ارتباط استعفای نجفی با دادستان کل کشور را نمی‌توانم درک کنم/ این اظهارات احتمال فشار در دادسرا برای کناره گیری نجفی را تقویت کرد/ عجیب است که قوه قضاییه در امور اجرایی به این شکل مداخله می‌کند

محمود صادقی، نماینده تهران با اشاره به اظهارات حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور، گفت: عجیب است که قوه قضاییه در امور اجرایی به این شکل مداخله می‌کند و این اظهارنظرشان قوه قضاییه را به شدت زیر سؤال می‌برد.

از اظهارنظر دادستان تعجب کردم/ ارتباط استعفای نجفی با دادستان کل کشور را نمی‌توانم درک کنم/ این اظهارات احتمال فشار در دادسرا برای کناره گیری نجفی را تقویت کرد/ عجیب است که قوه قضاییه در امور اجرایی به این شکل مداخله می‌کند
کد خبر: 164843
|
۱۳۹۷/۰۱/۲۰ ۱۶:۱۰:۰۰

اعتمادآنلاین| محمود صادقی نماینده تهران و رئیس فراکسیون شفاف‌سازی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار اعتمادآنلاین با اشاره به اظهارات دادستان کل کشور در خصوص استعفای نجفی، گفت: از این اظهار نظر خیلی تعجب کردم. هر چه فکر می‌کنم ارتباط این موضوع با دادستان کل کشور را نمی‌توانم در ک کنم.

وی ادامه داد: استعفای شهردار تهران چه ربطی به دادستان کل کشور دارد؟ غیر از اینکه بیشتر این موضوع را تقویت می‌کند که احتمالاتی در خصوص احضار ایشان به دادسرا با هدف فشار برای کناره گیری نجفی بوده است.

این نماینده مجلس تصریح کرد: عجیب است که قوه قضاییه در امور اجرایی به این شکل مداخله می‌کند و این اظهارنظرشان قوه قضاییه را به شدت زیر سؤال می‌برد.

صادقی با اشاره به بخشی از اظهارات دادستان کل کشور مبنی بر اینکه «بساط سیاست‌بازی اعضای شورای شهر تهران چه معنایی دارد؟» خاطرنشان کرد: این اظهار نظر دادستان نشان دهنده رویکرد سیاسی ایشان است. شأن قوه قضاییه بالاتر از این است که در این‌گونه مسائل بخواهد مداخله کند.

رئیس فراکسیون شفاف‌سازی مجلس تاکید کرد: اتفاقاً این موضوع بیشتر تأیید می‌کند که عملکرد دادسرا در احضار آقای نجفی سیاسی بوده و زمانی که دیدند به نتیجه نرسیدند آقای دادستان اظهارنظر می‌کند.

وی یادآورشد: شورای شهر اختیار دارد که استعفای شهردار را بپذیرد یا نپذیرد و این یکی از اختیارات عادی شورای شهر است. به هر دلیل که بوده اعضای شورای شهر استعفای آقای شهردار را قبول نکردند و این حق قانونی و طبیعی آنها است، اما اینکه دادستان اینگونه بخواهد اظهارنظر کند با بی‌طرفی قوه قضاییه کاملاً و به طور آشکار مغایرت دارد.

صادقی در پاسخ به این سؤال که آیا با توجه به این اتفاقات و اظهارنظرها آقای نجفی شهردار باقی می‌ماند یا بار دیگر استعفا می‌دهد، گفت: نمی‌دانم که استعفای آقای نجفی چه مقدار به وضعیت جسمی ایشان ارتباط دارد -که حتماً این موضوع بخشی از دلیل استعفای ایشان است- و چه مقدار به فشارها، بنابراین اطلاعاتم در حدی نیست که بتوانم اظهارنظر کنم.

وی درباره تأثیر اظهارات دادستان کل کشور بر تصمیم نجفی و شورای شهر در خصوص استعفای مجدد شهردار تهران، گفت: انتظار و توقع این است که آقای نجفی و شورای شهر تحت تأثیر این فشارها قرار نگیرند. اگر استعفای شهردار تهران به دلیل ناتوانی جسمی و بیماری باشد، قابل‌درک‌تر است اما اینکه به‌صرف این فشارها آقای نجفی بخواهد صحنه مسئولیت را ترک کند به‌هیچ‌وجه قابل توجیه و قابل قبول نیست.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها