کد خبر: 164903
|
۱۳۹۷/۰۱/۲۱ ۰۹:۴۶:۰۰
| |

توضیحات الله‌کرم پیرامون نظرش درباره رئیس جمهور شدن نظامیان؛ به نمایندگی از اصولگرایان نگفتم

حسین الله کرم گفت:‌ صحبت‌های من (درباره رئیس جمهور شدن یک نظامی) به نمایندگی شورای هماهنگی حزب الله مطرح شد و اگر برخی رسانه‌های اصلاح‌طلب سعی داشتند گفت‌وگوی من را به اصولگرایان نسبت دهند، درست نیست.

توضیحات الله‌کرم پیرامون نظرش درباره رئیس جمهور شدن نظامیان؛ به نمایندگی از اصولگرایان نگفتم
کد خبر: 164903
|
۱۳۹۷/۰۱/۲۱ ۰۹:۴۶:۰۰

اعتمادآنلاین| حسین الله‌کرم گفت: صحبت‌های من (درباره رئیس جمهور شدن یک نظامی) به نمایندگی شورای هماهنگی حزب الله مطرح شد و اگر برخی رسانه‌های اصلاح‌طلب سعی داشتند گفت‌وگوی من را به اصولگرایان نسبت دهند، درست نیست. متأسفانه جریان خاص لازم می‌داند برای رسیدن به اهداف خود جامعه را از چیزی بترساند.

دبیر شورای هماهنگی انصار حزب الله در واکنش به برداشت‌ روزنامه‌های اصلاح طلب از سخنان وی، گفت: پیرامون این روزنامه‌ها از عکس‌ سردار سلیمانی، محسن رضایی و قالیباف در کنار یکدیگر استفاده کردند. غافل از اینکه آقایان رضایی و قالیباف ابتدا از عرصه نظامی خارج شده‌ و بعد وارد سیاست شدند و قانون اساسی ما هم مخالف این نیست که تخصص‌های مختلف که مورد نیاز کشور است در عرصه اجرایی به کار گرفته شود. البته پر واضح است که اگر یک استاد علوم سیاسی از دانشگاه بخواهد به عرصه بالاترین عرصه اجرایی وارد شود، نیاز به استعفا ندارد؛ اما یک فرد نظامی به این مسأله نیاز دارد و به نظر من یک فرد انقلابی، نظامی و اساساً استراتژیک نیاز کشور ماست.

الله کرم مدعی شد: جریان اصلاح‌طلب که به عقیده من تجدید نظر طلب است، هیچ وقت دنبال اصلاحات نبوده است. چرا که هر اصلاحاتی در درون ساختار انجام می‌شود. اینها به دنبال این بودند که جمهوری اسلامی را تبدیل به جمهوری ایرانی کنند؛ بنابراین می‌خواهند مردم را از موضوعی بترسانند. مثلا اینکه اگر نظامیان سر کار بیایند با دار و درفش می‌آیند و می‌خواهند مقاصدشان را اجرا کنند. آیا منظور الله کرم و جریان انقلابی این است که جامعه تحت تاثیر و فشار قرار بگیرد؟ به هیچ و جه اینگونه نیست. متأسفانه جریان خاص لازم می‌داند برای رسیدن به اهداف خود جامعه را از چیزی بترساند.

دبیر شورای هماهنگی انصار حزب‌الله با تاکید بر اینکه گمان نمی‌کنم صحبت‌های من به گونه‌ای باشد که جریانی را زیر سوال برده باشد، گفت: کشور در حال حاضر نیازمند مدیریت استراتژیک است و از آنجا که افراد استراتژیک می‌توانند با تخصص‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و حتی نظامی باشند، و این در علوم استراتژیک مطرح می‌شود. یک رئیس جمهور هم باید بداند مجموعه‌ای از این تخصص‌ها را داشته باشد و اگر فردی چنین آگاهی‌هایی داشته باشد او یک فرد استراتژیک است.

منبع: آنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها