کد خبر: 164964
|
۱۳۹۷/۰۱/۲۴ ۰۷:۴۰:۰۰
| |

جمالی عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین:

جبهه‌های مختلف سیاسی در کشور برجام را مرتبط با منافع ملی بدانند/ اگر آمریکا از برجام خارج شود برای ماندن در آن باید در کلان نظام تصمیم‌گیری کرد

محمدجواد جمالی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: اگر آمریکا و اروپا از برجام خارج شوند ما می‌توانیم شرایطی را در کوتاه‌مدت به وجود بیاوریم، همان شرایطی که باعث شد امریکا و اروپا قبلا پای میز مذاکره بنشینند.

جبهه‌های مختلف سیاسی در کشور برجام را مرتبط با منافع ملی بدانند/ اگر آمریکا از برجام خارج شود برای ماندن در آن باید در کلان نظام تصمیم‌گیری کرد
کد خبر: 164964
|
۱۳۹۷/۰۱/۲۴ ۰۷:۴۰:۰۰

اعتمادآنلاین| محمدجواد جمالی، نماینده فسا و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار اعتمادآنلاین با اشاره به اظهارت رئیس‌جمهور در خصوص «داشتن برنامه برای برجام با آمریکا و یا بدون آمریکا» گفت: آمریکا در 1+5 یکی از کشورهای امضاکننده برجام است ولی باید بپذیریم که اروپایی‌ها از خودشان اختیاری ندارند. این را آقای روحانی هم در ابتدای مذاکرات می‌گفتند، اینکه هر چه با اروپا مذاکره کرده‌ایم با مخالفت امریکا آنها هم اعلام کردند ما از خودمان اختیاری نداریم.

وی تاکید کرد: در حال حاضر که آمریکا به تعهداتش پایبند نیست، اروپایی‌ها هم گرچه مخالفت نمی کنند اما عملا برای اجرای تعهدات و برای مثال گشایش‌های اقتصادی و روابط که به آن روح برجام می گوییم اقدامات زیادی انجام ندادند و همراهی آنها کم بوده است.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: بنابراین به نظر می‌رسد ابتدا باید وحدت ملی را حفظ کنیم و جبهه‌های مختلف سیاسی در کشور موضوع برجام را مربوط به امنیت ملی و منافع ملی تشخیص دهند و یک صدا و متحد باشند. باید یک صدا از کشور ما منتقل شود چون در غیر این‌صورت دشمنان سوءاستفاده می کنند. به‌شخصه فشارهای اقتصادی را که این روزها می‌بینیم خیلی دور از این مسایل و متمایز با آن نمی‌بینم.

جمالی تصریح کرد: ولی اگر آنها از برجام خارج شوند ما می‌توانیم شرایطی را در کوتاه مدت به وجود بیاوریم، همان شرایطی که باعث شد امریکا و اروپا قبلا پای میز مذاکره بنشینند.

وی یادآور شد: اگر آمریکا از برجام خارج شود آن موقع باید در کلان نظام تصمیم بگیریم که آیا در این صورت تنها اسمی از برجام خواهد بود یا کیفیتی هم دارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها