سخنگوی سازمان غذا و دارو:

عدم افزایش قیمت دارو طی روزهای اخیر/ با متخلفین برخورد می‌شود

کیانوش جهانپور سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: قیمت‌های مصوب مشخص است و کمیسیون در روزها و هفته‌های اخیر سال جدید مصوبه‌ای مبنی بر تغییر قیمت نداشته و قیمت‌ها مانند سابق ثابت است.

عدم افزایش قیمت دارو طی روزهای اخیر/ با متخلفین برخورد می‌شود
کد خبر: 165140
|
۱۳۹۷/۰۱/۲۳ ۱۰:۱۲:۰۰

اعتمادآنلاین| کیانوش جهانپور سخنگوی سازمان غذا و دارو در خصوص نوسانات قیمت ارز طی روزهای اخیر و تأثیر آن بر قیمت داروها، گفت: اشتباهی در زمینه افزایش قیمت دارو صورت می‌گیرد این است که باید بدانیم دارو کالایی نیست که قیمت‌گذاری آن در اختیار بازار یا شرکت‌های پخش باشد و موضوع دارو با مکمل و فراورده‌های آرایشی و بهداشتی تفاوت دارد.

وی تصریح کرد: قیمت‌گذاری دارو در هر شرایطی چه داروهای وارداتی و چه داروهای تولید داخل بر عهده کمیسیون قیمت‌گذاری سازمان غذا و دارو بوده و همچنان پابرجاست.

جهانپور گفت: قیمت‌های مصوب مشخص است و کمیسیون در روزها و هفته‌های اخیر سال جدید مصوبه‌ای مبنی بر تغییر قیمت نداشته و قیمت‌ها مانند سابق ثابت است و در هر جایی از زنجیره، زنجیره فروش اگر تخلفی صورت گرفته باشد موردی بوده و هیچ کس امکان تخلف عام را ندارد و در صورت بروز برخورد قاطع صورت خواهد گرفت.

سخنگوی سازمان غذا و دارو با اشاره به التهاب بازار ارز طی روزهای اخیر، گفت: در طی روزهای گذشته نیز بازار دارو هیچ گونه تغییرات جدیدی نداشته به علاوه اینکه داروهای موجود در داروخانه‌ها و شرکت‌های پخش تولیدی قبل بوده و با قیمت گذشته عرضه می‌شود.

وی تأکید کرد: در آینده نیز در زمینه تأمین دارو نگرانی خاصی نداریم به دلیل اینکه در دولت جدید چیزی به ناممابه‌التفاوت نرخ ارز داریم که از طریق بیمه‌ها در راستای حمایت از نرخ دارو به این صنعت تعلق می‌گرفت و این بودجه در سال 97 نیز تخصیص پیدا کرده است و در اختیار بیمه‌ها قرار می‌گیرد. همچنین با توجه به مصوبه دولت اگر نرخ ارز مرجع تغییر کرده باشد مابه‌التفاوت آن به صورت یک الحاقیه اضافه خواهد شد.

جهانپور با اشاره به قیمت دارهای بیماران خاص، گفت: بودجه داروهای بیماران خاص در جای خود باقی است و در زمینه تأمین این داروها مشکلی نداریم. همچنین در صنعت دارو کمترین تأثیرپذیری و ثبات را نسبت به سایر بازارها خواهیم داشت.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها