کشف پنج محموله جدید قاچاق انسان در گمرک

ماموران گمرک در پنج عملیات جداگانه، ‌موفق به کشف 17 نفر شدند و به همین ترتیب تعداد کشف قاچاق انسان در گمرک به 43 نفر در سال 97 رسید.

کشف پنج محموله جدید قاچاق انسان در گمرک
کد خبر: 165165
|
۱۳۹۷/۰۱/۲۳ ۱۱:۵۲:۰۰

اعتمادآنلاین| ماموران گمرک تاکنون در سالجاری 14 محموله قاچاق انسان را کشف کرده اند. بر همین اساس، در نهمین عملیات کشف قاچاق انسان، 9 تبعه یکی از کشورهای همسایه داخل یک دستگاه تریلی حامل بار پنبه مخفی شده بودند که ماموران گمرک بازرگان با دقت و هوشیاری این افراد را شناسایی کردند.

این محموله از مبدا تاجیکستان به ترکیه بود.

همچنین در عملیات دیگری، 5 نفر تبعه یکی از کشورهای همسایه داخل کانتینر یک دستگاه تریلی ترانزیتی صادراتی حامل بار pvc شناسایی شدند. این‌ محموله از مبدا کشور ازبکستان به ترکیه در گمرک بازرگان توسط ماموران گمرک شناسایی شدند.

دو محموله ­قاچاق انسان نیز توسط ماموران گمرک کشف شد. ­این محموله های صادراتی از کشور ازبکستان و از طریق گمرک سرخس به کشور وارد شده و قصد خروج از کشور به ترکیه را داشت. این دو فرد یکی ایرانی و دیگری تبعه یکی از کشورهای همسایه هستند و با مخفی شدن در بار نخ و دیگری در محموله پنبه قصد خروج از کشور را داشتند.

در عملیات دیگری ماموران گمرک موفق شدند یک تبعه روسی را از داخل محفظه بار کامیون ترک حامل کالای ترانزیتی کشمش از کشور ترکمنستان کشف کنند. این تعداد قاچاق انسان در­چندین عملیات و با هوشیاری و رصد ماموران گمرک به کمک تجهیزات کنترلی، ایکس ری ها و ردگیری محموله های صادارتی و وارداتی توسط سامانه های گمرک کشف شده است.

بنابراین گزارش؛ با الکترونیکی شدن گمرک و تجهیز این سازمان به دستگاههای کنترلی پیشرفته، کشفیات قاچاق انسان در دو سال گذشته رشد قابل توجهی داشته و ماموران گمرکات در این مدت موفق به کشف بیش از 550 مورد قاچاق انسان شدند. بیشترین قاچاق انسان به صورت گروهی و یا انفرادی در محموله های ورودی ثبت شده و این افراد اغلب تبعه کشورهای همسایه هستند.

کشفیات متعدد قاچاق از سوی گمرک ایران این سازمان را در رده یکی از موفق ترین کشورهای عضو در سازمان جهانی گمرک قرار داده است. گمرک ایران توانست در سال گذشته مقام نخست در کشفیات مواد مخدر و مقام دوم در کشفیات قاچاق کالا را به نام خود ثبت کند.

منبع: ایبِنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها