کد خبر: 165377
|
۱۳۹۷/۰۱/۲۹ ۰۹:۳۷:۰۰
| |

نماینده خرمشهر در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین:

خوزستان از سرمایه‌های اجتماعی خالی می‌شود/ سیل، گردوغبار و سوءمدیریت مردم را به تنگ آورده است

گردوغبار امسال،‌ حتی تا اوایل فروردین هم دست از سر خوزستان برنداشت و حالا هم شهرهای این استان درگیر سیل و آب‌گرفتگی هستند. نماینده مردم خرمشهر می‌گوید همه اینها وقتی دست‌به‌دست هم می‌دهند کاری می‌کنند که هرکس دستش به دهانش می‌رسد این استان را ترک کند.

خوزستان از سرمایه‌های اجتماعی خالی می‌شود/ سیل، گردوغبار و سوءمدیریت مردم را به تنگ آورده است
کد خبر: 165377
|
۱۳۹۷/۰۱/۲۹ ۰۹:۳۷:۰۰

اعتمادآنلاین| شهرستان‌های خوزستان چند روزی گذشته را با سیل دست‌وپنجه نرم کردند. آن هم در شرایطی که مدت زیادی از فروکش کردن هجوم همه‌جانبه گرد وغبار به این شهرستان‌ها نگذشته است، گویا روی خوش نشان ندادن طبیعت و عدم مدیریت اوضاع از سوی مسئولان در طول تمام سالیان گذشته، کم‌کم در حال تاراندن مردم خوزستان از شهرها و روستاهایشان است.

عبدالله سامری نماینده مردم خرمشهر و عضو کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی مجلس شورای درباره این موضوع به اعتمادآنلاین می‌گوید: «روند مهاجرت به خوزستان همیشه معکوس بوده است یعنی بیشتر از اینکه کسی به خوزستان مهاجرت کند این استان به شهرهای دیگر مهاجر فرستاده است، ازقضا این استان در سال‌های زیادی مهاجرفرست‌ترین استان کشور بوده است.»

او ادامه می‌دهد: «تا چند سال پیش نبود شغل و بیکاری مردم را به شهرهای دیگر می‌فرستاد و در این مهاجرت بیشتر قشر فقیر و آسیب‌پذیر شرکت داشتند اما چند سالی است که با اوج گرفتن هجوم گردوغبار به شهرهای مختلف این استان، خانواده‌هایی که توان مالی بیشتری دارند و می‌توانند در شهرهای دیگر زندگی راحت‌تری داشته باشند از استان می‌روند.»

به اعتقاد سامری تفاوتی میان خانواده‌های فقیر و غنی نیست و مهاجرفرست‌بودن خوزستان یک آسیب بزرگ است اما خالی شدن استان از سرمایه‌های اجتماعی باید مسئولان را به خود بیاورد. او می‌گوید: «وقتی وضعیت کار ادارات مشخص نیست، مدارس چندین روز پیاپی تعطیل می‌شوند،‌ کار مردم به بیمارستان کشیده می‌شود و حتی کوچک‌ترین تفریحی نمی‌توانند در سطح شهر داشته باشند، غیر از مهاجرت چه‌کاری می‌توانند بکنند؟»

او ادامه می‌دهد: «اصطلاحاً می‌توان گفت که آب خوش از گلوی مردم پایین نمی‌رود. یا گرد وغبار در شهرهای حاکم است یا سیل می‌آید یا بیکاری بیداد می‌کند. بخش بزرگی از این مشکلات به سوء مدیریت‌ها برمی‌گردد و وقتی همه اینها دست به دست هم می‌دهند مردم به تنگ می‌آیند و متأسفانه هر سال عده بیشتری به این نتیجه می‌رسند که بهتر است استان خوزستان را ترک کنند و به‌جای بهتری برای زندگی بروند. در حالی که خوزستان یکی از مهم‌ترین استان‌های کشور است و از بعدهای مختلف اهمیت است.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها