کد خبر: 165569
|
۱۳۹۷/۰۱/۲۷ ۰۸:۵۸:۰۰
| |

کاهش 20 درصدی ذخیره سدهای استان اردبیل

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: با وجود بارش‌های مناسب اخیر، میزان ذخیره سدهای استان نسبت به مدت مشابه پارسال 20 درصد کاهش یافته است.

کاهش 20 درصدی ذخیره سدهای استان اردبیل
کد خبر: 165569
|
۱۳۹۷/۰۱/۲۷ ۰۸:۵۸:۰۰

اعتمادآنلاین| نبی الله پاسبان عیسی لو روز دوشنبه در گفت‌و‌گویی افزود: هم اکنون در حالی که کمتر ازسه هفته به شروع فصل بهره برداری باقی مانده، تنها 56 درصد ظرفیت مخازن سدهای استان با حجم 169 میلیون متر مکعب پر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 20 درصد کاهش دارد.

وی بیان کرد: میزان ورودی آب به مخازن سدهای استان اردبیل در سال آبی جاری تاکنون 91 میلیون متر مکعب بوده که کاهش 37 درصدی را نشان می دهد.


این مقام محلی با اشاره به بارش 202 میلی متر در سال آبی جاری در استان گفت: این میزان نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته 6 درصد کاهش داشته است.


معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اردبیل با ارائه توصیه هایی برای کشاورزان با توجه به وضعیت منابع آبی منطقه اظهار کرد: به دلیل کاهش 45 درصدی سهم کشاورزی از سد 'یامچی' و نیز کاهش 58 درصدی حجم مخزن سد 'قوری چای' اردبیل نسبت به سال گذشته علاوه بر مدیریت بهینه مصرف و جلوگیری از اتلاف آب، از کشت هرگونه محصول آب بر بهاره در منطقه جلوگیری می شود.


او اضافه کرد: در سد سبلان مشگین شهر هم با توجه به کاهش 28 درصدی حجم مخزن نسبت به سال گذشته و وضعیت نامطلوب حوزه آبریز دره رود از کشت برنج در حاشیه این رودخانه جلوگیری خواهد شد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها