با بازدهی ۲۵ درصدی در سال ۹۶؛

ارزش معاملات بازار سرمایه ایران به 247 هزار میلیارد تومان رسید

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرد، حجم معاملات از 195 هرار میلیارد تومان در سال 95 به 247 هزار میلیارد تومان در سال 96 افزایش یافته است.

ارزش معاملات بازار سرمایه ایران به 247 هزار میلیارد تومان رسید
کد خبر: 165570
|
۱۳۹۷/۰۱/۲۷ ۱۱:۲۵:۰۰

اعتمادآنلاین| «شاپور محمدی» روز دوشنبه در آیین گشایش یازدهمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه، با بیان اینکه پارسال بورس و فرابورس 25 درصد بازدهی داشتند، افزود: هدف اصلی از برگزاری این نمایشگاه، فرهنگ سازی و ارتقای سواد مالی در کشورست.


وی ادامه داد: در این نمایشگاه، آخرین فناوری های بازار مالی، پولی و بیمه کشور ارایه می شود.


محمدی یادآور شد: در نمایشگاه امسال بیش از 390 شرکت حضور یافته اند که در حاشیه آن کارگاه های آموزشی توسط شرکت های بین الملل برگزار می شود.


وی با بیان اینکه بروز رسانی سامانه معاملات و اصلاح دستورالعمل توقف و بازگشایی نمادها از اقدامات انجام شده در بورس است، افزود: اکنون تعداد نمادهای بسته از 70 به کمتر از 15 نماد کاهش یافته است.


وی در واکنش به انتقاد یکی از حاضران نسبت به بسته بودن برخی نمادها گفت: سازمان بورس همه تلاش خود را به کار خواهد گرفت تا به کمک دستگاه های قضایی و نظارتی، به مساله آکنتور رسیدگی شود.


رییس سازمان بورس افزود: البته شماری از سهامداران این شرکت با استفاده از فرصت های فراهم شده از سوی سازمان بورس توانسته اند به منابع مالی خود برسند.


وی افزود: سازمان بورس همه تلاش خود را برای بازگشایی نماد 'های وب' انجام می دهد.


محمدی تاکید کرد: در این راستا هیات مدیره های وب باید تعدیل هایی در صورت های مالی شرکت اعمال کند تا زمینه بازگشایی این نماد فراهم شود.


محمدی ابراز امیدواری کرد که در سال حمایت از کالای ایرانی، از طریق کاهش هزینه تامین مالی و کاهش نرخ انتشار اوراق، شرکت ها سودآوری خوبی را داشته باشند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها