عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین:

نباید موضوع شهردار شدن محسن هاشمی را مطرح کنیم/ در جبهه اصلاحات قحط‌ الرجال نیست

محمود میرلوحی یکی از اعضای شورای شهر در واکنش به احتمال انتخاب محسن هاشمی به عنوان شهردار تهران،‌ می‌گوید: «نمی‌خواهم اصلاً وارد مقوله صلاحیت آقای هاشمی به‌عنوان شهردار تهران بشوم چون قبل از آن مانع بزرگی به نام رأی مردم وجود دارد که  اجازه نمی‌دهد حتی درباره دلایل مناسب بودن یا نبودن آقای هاشمی حرف بزنیم.»

نباید موضوع شهردار شدن محسن هاشمی را مطرح کنیم/ در جبهه اصلاحات قحط‌ الرجال نیست
کد خبر: 165594
|
۱۳۹۷/۰۱/۲۷ ۱۸:۱۷:۰۰

اعتمادآنلاین| دیروز اعضای شورای شهر تهران و نماینده‌های تهران در مجلس شورای اسلامی جلسه‌ای برای بررسی مسائل شهر تهران برگزار کردند. جلسه‌ای که عده‌ای می‌گویند در آن بحث گزینه‌های شهرداری تهران مطرح‌شده و بعضی‌ها نام «محسن هاشمی» را پیش کشیده‌اند اما محمود میرلوحی،‌ عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین می‌گوید: «اصلاً موافق مطرح شدن چنین بحث‌هایی نیستم. ما نه اینکه الآن این حرف را بزنیم بلکه همان ابتدای کار شورا هم گفتیم که باید به رأی مردم احترام گذاشته شود. نمی‌خواهم اصلاً وارد مقوله صلاحیت آقای هاشمی به‌عنوان شهردار تهران بشوم چون قبل از آن مانع بزرگی به نام رأی مردم وجود دارد که اجازه نمی‌دهد حتی درباره دلایل مناسب بودن یا نبودن آقای هاشمی حرف بزنیم.»

او ادامه می‌دهد: «مردم تهران کسانی را که در دوره قبل در شورای شهر بودند به‌خوبی می‌شناختند،‌ آنها سال‌ها بر صندلی‌های پارلمان شهری نشسته بودند و کارنامه قابل بررسی داشتند، نسبت به برخی اعضای کنونی که خیلی هم شناخته شده تر بودند اما در نهایت مردم نخواستند آنها دوباره سر کار بیایند. ممکن است بگویید افراد علی‌البدل هم به هر حال رأی مردم را داشته‌اند اما اختلاف رأی بین نفر آخر فهرست امید و اولین نفر علی‌البدل به‌قدری زیاد است که جای هر شکی را از بین می‌برد. به همین دلیل هم من فکر می‌کنم نباید به این رأی حداکثری بی‌احترامی کرده و چنین بحث‌هایی را مطرح کنیم.»

میرلوحی می‌گوید: «حالا بعضی‌ها ادای روشنفکران را درمی‌آورند و می‌گویند 20 نفر از اعضای شورای شهر اصلاح‌طلب هستند چه ایرادی دارد یک نفر دیگر هم وارد شورا شود؟ در حالی که موضوع این نیست. موضوع رأی مردم است، رأیی که دلیلی برای شکستنش وجود ندارد. مگر در جبهه اصلاح‌طلبی قحط‌ الرجال است؟ من این‌طور فکر نمی‌کنم. اتفاقاً معتقدم که اصلاح‌طلبان ظرفیت‌های بسیار بالایی دارند و از مدیرانی برخوردارند که می‌توانند به‌خوبی از پس اداره تهران برآیند.»

این عضو شورای شهر به موضوع حساسیت‌هایی که در جبهه‌های سیاسی مقابل وجود دارد هم اشاره می‌کند و می‌گوید: «این بهانه خوبی نیست. من معتقدم که در مورد هر کسی که انتخاب شود این حساسیت‌ها وجود دارد. همه می‌دانند که رأی قاطع تهران متعلق به آقای خاتمی است، آیا جریان‌های مقابل از ایشان به‌خوبی و احترام یاد می‌کنند؟ قطعاً نه،‌ پس در چنین شرایطی چه انتظاری در مورد افراد دیگر وجود دارد؟ نباید از جبهه‌گیری‌ها ترسید.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها