اسماعیل گرامی‌مقدم در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین:

خروج عارف از مجلس به صلاح او و فراکسیون امید نیست/ قحط‌ الرجال نیست که شهردار حتماً از شورای شهر یا مجلس انتخاب شود/ شهردار تهران اصلاح‌طلب شش‌دانگ باشد

گرامی‌مقدم در واکنش به مطرح شدن نام محمدرضا عارف برای شهرداری تهران گفت: «صلاح فراکسیون امید نیست که چهره باارزشی مثل عارف را از دست بدهد.»

خروج عارف از مجلس به صلاح او و فراکسیون امید نیست/ قحط‌ الرجال نیست که شهردار حتماً از شورای شهر یا مجلس انتخاب شود/ شهردار تهران اصلاح‌طلب شش‌دانگ باشد
کد خبر: 165613
|
۱۳۹۷/۰۱/۲۷ ۱۶:۰۵:۰۰

اعتمادآنلاین| اسماعیل گرامی‌مقدم،‌ عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در واکنش به مطرح شدن نام محمدرضا عارف به عنوان یکی از گزینه‌های احتمالی شهرداری تهران گفت: «به صلاح آقای عارف و فراکسیون امید نیست که ایشان از مجلس خارج شود.»

او در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین با یادآوری رأی یکپارچه مردم به لیست امید در انتخابات مجلس دهم و شورای شهر پنجم گفت: «افرادی که میثاق‌نامه را در ایام انتخابات امضا کردند و وارد لیست امید شدند تعهد دادند که رأی مردم را محترم می‌شمارند. مردم به آن‌ها رأی دادند که در جایگاه مجلس یا شورای شهر انجام وظیفه کنند و از آن خارج نشوند. قاعدتاً خارج شدن هر یک از این اعضا از جایگاه‌هایی که مردم در اختیار آنان گذاشتند خسارت‌بار خواهد بود.»

گرامی‌مقدم اضافه کرد:‌ «مثلاً اگر فردی از شورای شهر شهردار شود حتماً یک اصولگرای جای او را می‌گیرد و این نوعی بی‌احترامی به رأی مردم خواهد بود. یا اگر یکی از نمایندگان مجلس شهردار شود قطعاً لیست امید آسیب می‌بیند. به‌ویژه آقای عارف که به عنوان رئیس فراکسیون امید در مجلس نقش ایفا می‌کند،‌ خروج ایشان خسارت‌بار خواهد بود.»‌

به گفته این فعال سیاسی اصلاح‌طلب اعضای شورای شهر تهران باید در انتخاب شهردار تهران دو نکته مهم را رعایت‌ کنند. عدم انتخاب شهردار از بین اعضای شورای شهر یا نمایندگان مجلس و همچنین توجه به تخصص، تجربه و پاک‌دستی دو موضوعی است که گرامی‌‌مقدم تأکید دارد اعضای شورای شهر در انتخاب شهردار تهران باید رعایت کنند.

او تصریح کرد: «مهم‌ترین ویژگی‌ که شهردار تهران باید داشته باشد سابقه او در حوزه سیاسی است؛ به‌عبارت‌دیگر شهردار آینده تهران باید اصلاح‌طلب شش‌دانگ باشد و به آرمان‌های اصلاح‌طلبی اعتقاد باشد،. همچنین باید یکی از مدیران دست‌پاک و بدون حاشیه باشد. تخصص او در حوزه شهرداری و عمران نیز باید مهم شمرده شود. علاوه بر این شهردار منتخب باید فردی باشد که با حضور او در شهرداری تهران روابط اصلاح‌طلبان با حاکمیت تقویت و ترمیم شود.»

گرامی‌مقدم در ادامه با تأکید بر اینکه «ما قحط‌ الرجال نداریم که شهردار تهران حتماً از شورای شهر یا مجلس انتخاب شود» گفت: «حتماً خارج از شورا یا مجلس افراد بسیار زیادی هستند که دارای ویژگی‌هایی که به آنها اشاره کردم، هستند.»

این عضو حزب اعتمادملی همچنین در واکنش به مطرح شدن نام محمدرضا عارف برای شهرداری تهران گفت: «صلاح فراکسیون امید نیست که چهره باارزشی مثل عارف را از دست بدهد.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها