فرود عسگری:

اقدام گمرک در خصوص ترخیص خودروهای وارداتی قانونی بود

فرود عسگری رئیس کل گمرک ایران گفت: بنابر شرایط موجود تمام مواردی را که گمرک در خصوص ترخیص خودروهای وارداتی انجام داده طبق قانون و وفق مقررات بوده و هیچ خدشه‌ای بر آن وارد نیست و این موضوع را در حوزه صنعت، معدن و تجارت باید پیگیری کرد.

اقدام گمرک در خصوص ترخیص خودروهای وارداتی قانونی بود
کد خبر: 165694
|
۱۳۹۷/۰۱/۲۸ ۰۹:۵۹:۰۰

اعتمادآنلاین| فرود عسگری رئیس کل گمرک ایران، در خصوص ترخیص تعدادی خودرو وارداتی از گمرک در زمان بسته بودن سایت ثبت سفارش،گفت: همه کالاهایی که وارد کشور می‌شود و باید از گمرک ترخیص گردد طبق ماده 8 مقررات صادرات و واردات باید دارای ثبت سفارش معتبر باشد.

رئیس کل گمرک کشور با بیان اینکه در حال حاضر بین گمرک و سامانه ثبت سفارش که متعلق به توسعه تجارت است ارتباط الکترونیک وجود دارد، گفت: زمانیکه شما می‌خواهید کالایی را اظهار کنید از جمله خودرو باید کد 8 رقمی را وارد باکس کنید تا سیستم به شما اجازه دهد مراحل بعدی را انجام دهید، اگر ثبت سفارش توسط سیستم فراخوانده نشود عملا چیزی به‌عنوان اظهار نداریم.

وی با اشاره به اینکه بنابر شرایط موجود تمام مواردی را که گمرک انجام داده طبق قانون و وفق مقررات بوده و هیچ خدشه‌ای بر آن وارد نیست و این موضوع را در حوزه صنعت، معدن و تجارت باید پیگیری کرد، ادامه داد: گمرک ثبت سفارش را دارد، صاحب کالا اظهار و حقوق ورودی خود را پرداخت و مجوزهای استاندارد، ضوابط فنی ورود خودرو و پروانه را دریافت کرده است.

رئیس کل گمرک کشور در پایان تعداد خودروهای ثبت سفارش شده در زمان بسته بودن سایت ثبت سفارش خودرو را بیش از 6 هزار دستگاه مطرح کرد و گفت : این اقدام در سایت ثبت سفارش سازمان توسعه تجارت صورت گرفته است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها