وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

خواهان زمینه‌های همکاری فرهنگی بیشتر با عراق هستیم

سیدعباس صالحی در سفر به بغداد گفت: در این سفر با بررسی توافق‌ها و همکاری‌های موجود، دنبال تقویت آن و نیز بررسی زمینه‌های جدید همکاری خواهیم بود.

خواهان زمینه‌های همکاری فرهنگی بیشتر با عراق هستیم
کد خبر: 165714
|
۱۳۹۷/۰۱/۲۸ ۱۱:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| سیدعباس صالحی روز دوشنبه(27 فروردین) در بدو ورود به بغداد گفت: در این سفر با بررسی توافق‌ها و همکاری‌های موجود، دنبال تقویت آن و نیز بررسی زمینه‌های جدید همکاری خواهیم بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: به دنبال ایجاد زمینه‌های جدید همکاری فرهنگی میان ایران و عراق هستیم.

وی از ملت عراق به عنوان ملتی غیور و مقاوم یاد کرد و پیروزی بر تروریسم و داعش را به دولت و ملت این کشور تبریک گفت.

صالحی گفت: روابط فرهنگی ایران و عراق بسیار کهن و عمیق و به دیرینگی تاریخ دو کشور است و پس از سقوط رژیم بعثی در عراق در مسیر رشد و تقویت قرار گرفت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به تفاهم‌نامه‌هایی که تاکنون میان دو دولت امضاء شده، اشاره کرد و گفت: این توافق‌ها پایه‌های خوبی برای ارتباطات فرهنگی پدید آورده است و ما در صدد تقویت آن هستیم.

وی گفت: در این سفر تلاش می‌شود تفاهم‌نامه‌های موجود ارزیابی شود و بسیاری از کارهای انجام شده تقویت و در برخی حوزه‌ها نیز گفت‌وگوهای جدید انجام شود و زمینه‌های همکاری جدید شکل بگیرد.

سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد جمهوری اسلامی ایران با تعدادی از معاونان خود عصر دوشنبه به‌منظور دیدار با فعالان و نخبگان فرهنگی و هنری عراق و زیارت، وارد بغداد پایتخت عراق شد.

جابر جابری، قائم‌مقام وزیر فرهنگ عراق در فرودگاه بغداد از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی استقبال کرد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها