کد خبر: 165813
|
۱۳۹۷/۰۱/۲۹ ۰۷:۳۹:۰۰
| |

هشدار بی‌آبی در دشتیاری چابهار

منصور امیری، رئیس شورای اسلامی بخش دشتیاری چابهار گفت: با توجه به کاهش نزولات آسمانی در چند سال اخیر و تشدید خشکسالی‌، وضعیت بی آبی در دشتیاری چابهار به وضع هشدار رسید.

هشدار بی‌آبی در دشتیاری چابهار
کد خبر: 165813
|
۱۳۹۷/۰۱/۲۹ ۰۷:۳۹:۰۰

اعتمادآنلاین| منصور امیری رئیس شورای اسلامی بخش دشتیاری چابهار در گفت‌وگویی با اعلام خبر وضعیت هشدار بی‌آبی در این منطقه اظهار کرد: متاسفانه بستن آب سد زیردان باعث از بین رفتن کشاورزی و اکوسیستم منطقه شده است.

رئیس شورای اسلامی بخش دشتیاری چابهار تصریح کرد: جمعیت بالا و پراکندگی روستاها در بخش دشتیاری کار آب‌رسانی سیار در بخش را با مشکل مواجهه کرده و روزانه 1 5 لیتر در گرمایی 45 درجه جوابگوی نیاز مردم نیست.

وی گفت: بعضی از پیمانکاران توزیع آب سیار ماه‌هاست که مطالباتشان را دریافت نکردند و این باعث شده است دود آن به چشم مردم برود.

امیری با بیان این که بخش دشتیاری با موقعیت مناسب در کنار دریای عمان قرار دارد، افزود: جایگاه مناسبی برای برخورداری استفاده از آب دریا برای مردمان دشتیاری موجود است اما ایجاد آب‌شیرین‌کن در این منطقه در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است و مردم نیز منتظر پاسخ دلیل بر این مسئله هستند و دولت هم باید در این مورد شفاف‌سازی کند.

وی گفت: هرچند سریال تلخ بی‌آبی برای مردم دشتیاری تکراری است اما در مورد این سریال باید هشدار داد و از تکرار آن جلوگیری کرد، واقعاً جای تأسف است استان‌های هم‌جوار برای شیرین سازی آب دریا عمان خط‌ ونشان می‌کشند اما از سوی مسئولین استان برای منطقه دشتیاری که در ساحل آن قرار دارد هیچ تدبیری تاکنون اندیشیده نشده است.

رئیس شورای اسلامی بخش دشتیاری چابهار در پایان خواستار رفع سریع این مشکل شد و افزود: امید است مسئولین شهرستان معضل بی‌آبی را به‌صورت فوق‌العاده پیگیری کنند و بحران بی‌آبی را جدی بگیرند.

منبع:‌ ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها