کاهش مصرف شیشه بین زنان/ تاثیر ژن‌ها در اعتیاد

فیروزه جعفری، مشاور امور زنان در ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: بسیاری از بانوان معتاد بر این باورند که مواد محرکی مانند شیشه می‌تواند چهره آنها را بهبود بخشیده و سبب لاغری شود، در حالی که این موضوعات باورهای غلط است.

کاهش مصرف شیشه بین زنان/ تاثیر ژن‌ها در اعتیاد
کد خبر: 165847
|
۱۳۹۷/۰۱/۲۹ ۰۹:۳۱:۰۰

اعتمادآنلاین| فیروزه جعفری، مشاور امور زنان در ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به این که اعتیاد یک اختلال روانپزشکی است، گفت: موضوع ژنتیک یکی از مهم ترین عوامل موثر در بروز اختلالات روانپزشکی به شمار می آید، به طوری که موضوع اعتیاد به عنوان یک اختلال روانپزشکی نیز از این دایره مستثنی نیست.

وی همچنین در ادامه افزود: بدون شک دخترانی که در خانواده‌های خود فرد معتاد دارند همواره مورد آسیب و تهدید جدی اعتیاد و ابتلا به این بیماری قرار دارند.

مشاور امور زنان در ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به این که بسیاری از افراد به صورت ژنتیکی می توانند مستعد مصرف مواد مخدر باشند، اظهار کرد: عوامل محیطی موثر در بروز اعتیاد همواره در قشر بانوان مهمتر از آقایان است، به طوری که اعتیاد همسران بانوان همواره می‌تواند دلیل و عامل مهمی در ابتلای یک زن به اعتیاد باشد.

وی همچنین در ادامه اضافه کرد: وجود همسر، برادر یا پدر مبتلا به اعتیاد در کنار یک زن همواره می توان آن را به مرز اعتیاد کشیده و در دام اعتیاد گرفتار کند.

جعفری که در برنامه‌ای رادیویی صحبت می‌کرد؛ در خصوص مواد محرک جدید، توضیح داد: بسیاری از بانوان معتاد بر این باور هستند که موادی محرکی مانند شیشه می تواند چهره آن ها را بهبود بخشیده و سبب لاغری آن ها شود، در حالی که تمامی این موضوعات باورهای غلط و اشتباهی هستند که فرد متوجه آنها نمی‌شود.

وی همچنین در ادامه تصریح کرد: متاسفانه در سالهای گذشته بسیاری از زنان ایرانی با تکیه بر باورهای غلط در مورد شیشه به مصرف این مواد محرک روی آورده و مصرف این ماده را در میان بانوان کشور گسترش و رواج داده بودند.

مشاور امور زنان در ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به این که خوشبختانه امروزه مصرف شیشه در قشر بانوان جامعه به شدت کاهش پیدا کرده است، اظهار کرد: بدون شک دسترسی به مواد مخدر و محرک همواره عامل مهمی برای بروز و رشد اعتیاد در میان اقشار مختلف جامعه به شمار می‌آید، در حالی که قیمت‌های پایین مواد مخدر در کشور همواره بر رشد رو به افزایش مواد مختلف تاثیر مستقیم دارد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها