کد خبر: 165883
|
۱۳۹۷/۰۱/۲۹ ۱۱:۱۴:۰۰
| |

بازار نفت آرام گرفت

به دنبال رشد قیمت‌های نفت در هفته گذشته که به بالاترین سطح 3 ساله خود رسید، سرمایه‌گذاران به دنبال تثبیت سود خود بودند و با نگرانی از اختلال احتمالی در عرضه نفت، قیمت‌ها تغییر چندانی نکرد.

بازار نفت آرام گرفت
کد خبر: 165883
|
۱۳۹۷/۰۱/۲۹ ۱۱:۱۴:۰۰

اعتمادآنلاین| روز سه‌شنبه، به دنبال رشد قیمت‌های نفت در هفته گذشته که به بالاترین سطح 3 ساله خود رسید، سرمایه‌گذاران به دنبال تثبیت سود خود بودند و با نگرانی از اختلال احتمالی در عرضه نفت، قیمت‌ها تغییر چندانی نکرد.

قیمت نفت برنت تا ساعت 23:20 به وقت تهران، با 9 سنت کاهش به 71.33 دلار برای هر بشکه رسید. قیمت نفت برنت امروز تا رکورد 71.89 دلار برای هر بشکه، بالا رفته بود.

قیمت نفت خام نیمه‌سنگین آمریکا، دابلیوتی‌آی، 8 سنت افت کرد و به 66.14 دلار رسید.

تا به اینجای این ماه، قیمت نفت برنت 1.4 درصد بالا رفته است. هفته گذشته با بالا گرفتن تنش‌ها در خاورمیانه، احتمال تجدید تحریم‌های آمریکا علیه ایران و سقوط سطح تولید ونزوئلا که بحران اقتصادی آن باعث شده است تولید این کشور به پایین‌ترین سطح چندین ساله خود برسد، قیمت شاخص برنت به رکورد 73.09 دلار رسید که بالاترین میزان آن از اواخر 2014 تا کنون است.

تحلیل‌گران انتظار دارند وضعیت نامشخص سیاست‌گذاری آمریکا در قبال ایران، تا 12 می باعث تقویت قیمت‌ها شود. این تاریخِ ضرب‌العجلی است که ترامپ، برای کنگره و متحدین اروپایی خود تعیین کرده است تا توافق هسته‌ ای ایران را اصلاح کنند.

اگر واشنگتن در این نقطه تعلیق تحریم‌ها بر علیه ایران را تجدید کند، ایران برای صادر کردن نفت خام خود با مشکل مواجه خواهد شد.

این درحالیست که تقاضای خوب و کاهش تولید هماهنگ به رهبری اوپک، با همراهی کشورهای غیر عضو، شامل روسیه، نفت را به یکی از کالاهایی تبدیل کرده است که با رشدی 7 درصدی، بهترین عملکرد را در سال 2018 بعد از گندم و ذرت داشته‌ است. گندم و ذرت با رشدی 10 درصدی بهترین عملکرد را داشته‌اند.

در اواخر روز سه‌شنبه به وقت آمریکا، موسسه انرژی آمریکا میزان ذخایر انبارهای نفت تجاری این کشور را اعلام خواهد کرد، درحالی‌که داده‌های رسمی دولتی که شامل میزان تولید هم می‌باشد، روز چهارشنبه توسط اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام خواهد شد.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها