پس از ده سال؛

کتاب محمود دولت‌آبادی بالاخره مجوز گرفت

محمود دولت‌آبادی از صدور مجوز رمانش درباره جنگ با نام «طریق بسمل شدن» بعد از 10 سال و عرضه آن به همراه دیگر آثارش در نمایشگاه کتاب تهران خبر داد.

کتاب محمود دولت‌آبادی بالاخره مجوز گرفت
کد خبر: 165966
|
۱۳۹۷/۰۱/۲۹ ۱۷:۵۰:۰۰

اعتمادآنلاین| «طرق بسمل شدن» که روایتگر محدوده‌ای از جنگ است از سال 1383 تا 1385 نوشته شد و از یک سال بعد از آن در انتظار دریافت مجوز نشر بود که حالا بعد از حدود 10 سال انتظار مجوز گرفته است.

دولت‌آبادی در توضیح بیشتر درباره این کتاب، آن را نگاه دو نویسنده از این سو و آن سوی جنگ توصیف کرد.

وی همچنین گفت به‌جز رمان «زوال کلنل» و کتاب «عبور از خود» که هنوز مجوز نشر نگرفته‌اند، بقیه آثارش در نمایشگاه کتاب حضور دارند. «زوال کلنل» که با نام «کلنل» به زبان‌های دیگر ترجمه و منتشر شده روایت مقطعی از تاریخ ایران است. «عبور از خود» نیز به گفته نویسنده، خودزی‌نامه و مقداری از زندگی تجربی اوست که سال‌هاست به همراه رمان «زوال کلنل» در انتشار دریافت مجوز نشر است.

اما از دیگر آثار دولت‌آبادی، چاپ‌ تازه «کلیدر» (انتشارات فرهنگ معاصر) به همراه چاپ تازه «جای خالی سلوچ»، «سلوک» و «بنی‌آدم» (نشر چشمه) در سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه می‌شود.

همچنین دیگر کتاب‌های این نویسنده که از سوی نشر چشمه در نمایشگاه کتاب تهران عرضه می‌شوند این عنوان‌ها هستند: «میم و آن دیگران»، «قطره محال‌اندیش»، «این گفت و سخن‌ها»، «ما نیز مردمی هستیم»، «روزگار سپری‌شده مردم سالخورده» و «سر زلف عروسان سخن».

سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «نه به کتاب نخواندن» از تاریخ 12 تا 22 اردیبهشت‌ماه در مصلای امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها