یک فعال حوزه حمل و نقل شهری مطرح کرد؛

افزایش 400 درصدی طرح ترافیک را چگونه با مردم محاسبه کنیم؟/برای معیشت قشر زحمتکش فکر نشده‌است

به اعتقاد محسن طاقدار، اگر رانندگان وانت، تاکسی و آژانس‌ها یک روز کار نکنند به لحاظ معیشتی دچار مشکل خواهند شد. حال چگونه و بر چه معیاری ناگهان افزایش قیمت چند صد درصدی بر این قشر زحمتکش تحمیل خواهد شد؟

افزایش 400 درصدی طرح ترافیک را چگونه با مردم محاسبه کنیم؟/برای معیشت قشر زحمتکش فکر نشده‌است
کد خبر: 165990
|
۱۳۹۷/۰۱/۳۰ ۰۹:۱۵:۰۰

اعتمادآنلاین| محسن طاقدار در خصوص بحث طرح ترافیک و قیمت‌های پیشنهادی آن برای سال 97 گفت: ما انتظار داشتیم حمل و نقل عمومی را از بخش خصوصی جدا کنند. طرح جدید یعنی اینکه هر کسی که توان مالی و خودروی مدرن‌تری دارد، می‌تواند وارد طرح شود اما نوع فعالیت وانت‌بارها و رانندگان آژانس‌ها که وظیفه مهمی در حمل و نقل شهری ایفا می‌کنند، متفاوت است. نکته دیگر آنکه از وانت‌بارها معاینه فنی برتر خواسته‌اند اما این سوال به وجود می‌آید که ما چه زمانی طرح نوسازی حمل و نقل باری شهر را انجام داده‌ایم یا خودروهای ایمن باری با قیمت مناسب در اختیار این فعالان این حوزه داده‌ایم که حالا انتظار معاینه فنی برتر را داریم؟

این فعال حوزه حمل و نقل شهری افزود: سال گذشته شورای شهر و شهرداری ما را برای کسب مشورت در موضوع افزایش قیمت طرح ترافیک دعوت کرد. در جلساتی که در کمیسیون حمل و نقل داشتیم با دلایل منطقی ثابت کردیم که این افزایش قیمت برای بخش حمل و نقل لازم نیست و باعث بالا رفتن هزینه‌های معیشتی مردم می‌شود. در شورای جدید نیز درخصوص موتور برقی از ما نظرخواهی کردند و ما هم نظرات کارشناسی خود را ابراز کردیم اما متاسفانه درخصوص طرح جدید با ما هیچ همفکری صورت نگرفت و ناگهان ابلاغ کردند که بایستی مطابق این بخشنامه عمل کنیم. ما نیز به همراه آژانس‌های تاکسی تلفنی‌ اعتراض خود را به این طرح بیان کردیم که متاسفانه همزمان شد با تغییرات شهردار و حاشیه‌های آن.

این کارشناس حمل و نقل گفت: آنگونه که به‌نظر می‌رسد؛ در طرح جدید وانت‌بارها برای یک سال فعالیت در محدوده طرح ترافیک می‌بایست مبلغی حدود چهار تا پنج میلیون تومان پرداخت کنند که این برای افراد شاغل در این حوزه رقم قابل توجهی است. اگر رانندگان وانت، تاکسی و آژانس‌ها یک روز کار نکنند به لحاظ معیشتی دچار مشکل خواهند شد. به جرات می‌توان گفت مظلوم‌ترین صنف در شهر تهران این افراد هستند. حال چگونه و بر چه معیاری ناگهان این افزایش قیمت بر این قشر زحمتکش تحمیل خواهد شد؟

وی افزود: بی‌گمان جایی برای بحث درباره بیمه و سلامت این افراد باقی نمی‌ماند. از طرفی افزایش قیمت اخیر باعث افزایش نرخ کرایه‌ها می‌شود و تورم ایجاد می‌کند. باتوجه به وضعیت بد اقتصادی بیشتر مردم و رکود حاکم بر جامعه، ما چگونه باید این افزایش 400 درصدی قیمت طرح را با مشتری محاسبه کنیم که به آنها نیز فشار وارد نشود؟ این فقط هزینه طرح ترافیک است و هزینه‌های متداول دیگری هم وجود دارند که به خدمات شهری اضافه خواهد شد و همین‌طور قیمت‌ها را بالا خواهد برد.

طاقدار تصریح کرد: شورای شهر و شهرداری جدید همواره با اصناف و خصوصا فعالین حوزه حمل و نقل شهری رابطه خوب و ویژه‌ای داشتند و امیدواریم این رابطه همزمان با آمدن شهردار جدید نیز ادامه پیدا کند. ما انتظار داریم در طرح جدید همچون قبل؛ نگاه ویژه‌ای که به این حوزه وجود داشت، ادامه یابد تا بتوانیم به مهم‌ترین هدف شهرداری و شورای شهر و اتحادیه‌ها که همان ایجاد نظم و انضباط شهری است، کمک کنیم اما مهم این است که معیشت قشر پرتلاش و زحمتکش به خطر نیفتد.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها