کد خبر: 166005
|
۱۳۹۷/۰۱/۳۰ ۱۰:۰۱:۰۰
| |

استرالیا با گردشگری ایتام مقابله می کند

منابع استرالیایی خواستار مقابله با قاچاق کودکان بی سرپرست کشورهای جنوب شرق آسیا تحت عنوان «گردشگری ایتام» شده و اعلام کردند: به زودی قوانین سختی در این کشور علیه قاچاق انسان با این روش جدید، تصویب می شود.

استرالیا با گردشگری ایتام مقابله می کند
کد خبر: 166005
|
۱۳۹۷/۰۱/۳۰ ۱۰:۰۱:۰۰

اعتمادآنلاین| دولت استرالیا کشور اعلام کرد با قاچاق کودکان بی سرپرست که تحت عنوان «گردشگری ایتام» درحال وقوع است،مقابله خواهد کرد.


اسکای نیوز گزارش داد: برخی موسسات اقدام به گردشگری کودکان یتیم کشورهای جنوب شرق آسیا در استرالیا می کنند که این اقدام با هدف قاچاق انسان صورت می گیرد.


طبق گزارش مرکز خیریه 'لوموس' استرالیا ، برخی از سازمان های خیریه با استفاده از کودکان بی سرپرست کشورهایی مانند کامبوج و آوردن آن ها به کشورهای دیگر تحت برنامه گردشگری کودکان یتیم اقدام به جذب کمک های مالی نقدی داوطلبان و خیران از کشورهای مختلف مانند استرالیا می کنند.


سازمان ملل و نهادهای مدنی بین المللی مانند سازمان' بچه ها را نجات دهید' با انتشار گزارش های مختلف نسبت به ' گردشگری ایتام 'هشدار داده و از این پدیده به عنوان ابزاری در جهت 'برده داری نوین' یاد کردند.


مسئولان استرالیایی درعین حال گزارش دادند : استرالیا یکی از کشورهای مقصد برای گردشگری کودکان یتیم قرار گرفته است.


'لیندا رینولدز' سناتور استرالیایی گفت: ما این مشکل را برای منطقه ایجاد کردیم چون اهدا کنندگان در استرالیا به این سفرها کمک زیادی می کنند.


وی افزود: اکنون استرالیا باید با کشورهای دیگر منطقه برای جلوگیری از سوء استفاده از کودکان بی سرپرست همکاری کند.


وی تاکید کرد : قرار است مجلس استرالیا درسال جاری قانون جدید و سختی علیه این نوع برده داری نوین تصویب کند که از جمله برنامه گردشگری ایتام در استرالیا را هدف قرار می دهد و از آن جلوگیری می کند.


طبق این گزارش دولت استرالیا در ماه گذشته 'پویش' گسترده ای را به راه انداخت و در آن از مردم و نهادهای مدنی این کشور خواست تا به برنامه های مرتبط با گردشگری ایتام کمک نکنند.


'جولی بیشاب' وزیر امور خارجه استرالیا پیشترگفته بود: درحال حاضر داوطلبان استرالیایی عمدتا دانشجویان و جوانان به طور ناخواسته با پرداخت کمک به برنامه های گردشگری ایتام در قاچاق انسان شرکت می کنند.


به گفته وی ، هریک از این داوطلبان به طور متوسط 2 هزار دلار به پروژه های گردشگری کودکان یتیم کمک می کنند.


وی گفت: این کودکان عمدتا از خانواده یا کشورهای خود در جنوب شرق آسیا جدا شده و راهی سفرهایی می شوند تا عده ای ازاین طریق درآمد کسب کنند.


به گزارش سازمان ملل آمار مراکز نگهداری کودکان بی سرپرست و یتیم خانه ها در کامبوج رو گسترش است. این درحالی است که بسیاری از کودکانی که دراین مراکز حضور دارند، دارای پدر یا مادر هستند.


مسئولان کامبوج سال گذشته در گزارشی هشدار دادند: با موسساتی که از کودکان سوء استفاده کنند ، برخورد قانونی می شود.


طبق گزارش سازمان 'لوموس' استرالیا، حداقل هشت میلیون نفر کودک بی سرپرست در یتیم خانه ها یا موسسه های مختلف در جهان نگهداری می شوند که از هر چهار تا پنج نفر آنها حداقل یک نفر دارای پدر یا مادر زنده است.


طبق گزارش این سازمان، گردشگری ایتام در واقع نوعی قاچاق انسان به روش هایی ساده است.


براساس برآورد سازمان ملل سالانه حدود 40 میلیون نفر در جهان هدف قاچاقچیان انسان قرار می گیرند که درآمدی حدود 150 میلیارد دلار برای آنها به همراه دارد.

منببع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها