کد خبر: 166041
|
۱۳۹۷/۰۱/۳۰ ۱۴:۰۵:۰۰
| |

یک منبع نظامی‌دیپلماتیک خبر داد:

توطئه‌چینی گروه‌های تروریستی برای حمله به نیروهای دولتی در سوریه

یک منبع نظامی‌دیپلماتیک گزارش داد که تروریست‌های مخالف دولت در جنوب سوریه بنا دارند چندین حمله شیمیایی همزمان علیه نیروهای دولتی انجام دهند.

توطئه‌چینی گروه‌های تروریستی برای حمله به نیروهای دولتی در سوریه
کد خبر: 166041
|
۱۳۹۷/۰۱/۳۰ ۱۴:۰۵:۰۰

اعتمادآنلاین| یک منبع نظامی‌دیپلماتیک امروز -پنج‌شنبه- گزارش داد که شورشیان مخالف دولت در جنوب سوریه بنا دارند چندین حمله شیمیایی همزمان علیه نیروهای دولتی انجام دهند.

به گفته این مبنع، تروریست‌ها ممکن است حمله‌ای را علیه غیرنظامیان ترتیب دهند تا بهانه‌ای به ائتلاف به رهبری آمریکا برای حمله به سوریه بدهند. این منبع گفت که شورشیان بنا دارند در درعا، البعث و حومه‌هایشان حمله‌ای علیه نیروهای دولتی ترتیب دهند.

به گفته این منبع، گروه تروریستی جبهه النصره، ائتلاف به رهبری آمریکا را برای حمله به خاک سوریه تحریک کرده است و مدعی شده که دمشق به تنش‌ها دامن می‌زند.

این منبع مدعی شد: «مرکز فرماندهی مشترک جبهه النصره، اوایل ماه آوریل، از دیگر گروه‌های متخاصم دعوت کرده تا به‌صورت همزمان به نیروهای دولت سوریه حمله کنند.»

این منبع نظامی‌دیپلماتیک گفت که این گروه‌های تروریستی بنا دارند مناطقی خودمختار در سوریه، تحت حمایت ایالات متحده، ایجاد کنند.

این منبع در ادامه گفت: «در هفته‌های گذشته، تنش در جنوب سوریه بالا گرفته است. به‌رغم ادعای آمریکا، داعش، در کنار ارتش آزاد سوریه و جبهه النصره، همچنان نقشی عمده در دره یرموک ایفا می‌کند.»

وی افزود: «هدف نهایی این گروه‌های تروریستی ایجاد حکومتی خودمختار با حمایت ایالات متحده است که از کنترل دمشق خارج باشد. این گروه‌ها بنا دارند درعا را به‌عنوان مرکز خود انتخاب کنند، مشابه اتفاقی که در شمال این کشور با فدراسیون دموکراتیک شمال سوریه شاهدش هستیم.»

این منبع همچنین گزارش داد که گروه موسوم به ارتش آزاد سوریه و تروریست‌های جبهه النصره، اصلی‌ترین نیروهای شورشی در جنوب سوریه، حدود 12 هزار نیرو و صدها واحد تجهیزات نظامی دارند که از سوی اسرائیل و اردن تامین می‌شوند.

یک مرکز هماهنگی نیروهای آمریکا-روسیه-اردن در امان به نیروهای آمریکا و اردن درباره تکرار حمله‌های شورشیان به نیروهای دولت سوریه، در جنوب این کشور، هشدار داده اما هنوز هیچ اقدامی در این مورد انجام نگرفته است.

علاوه بر این، ستون‌های آمریکایی، با محموله‌ای که ادعا می‌شود کمک‌های بشردوستانه است، به سوی مناطق تحت کنترل شورشیان حرکت کرده‌اند.

این منبع تاکید کرد: «کسی از محتوای این ستون‌ها خبر ندارد، چراکه آمریکایی‌ها کنترل کامل این محموله‌های ادعایی بشردوستانه را برعهده دارند.»

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها