ابراهیم اسدی هم حرف‌های رهبری‌فرد را تایید کرد؛ داورها را می‌خریدند!

ابراهیم اسدی، هافبک آن روزهای استیل آذین در مورد ادعای مطرح شده رهبری‌فرد  گفت: «من با چشمان خودم چیزی ندیدم اما صحبت‌هایی در این باره همیشه مطرح بود. حتی در همان زمان و در بازی با شهرداری بندرعباس، صحبت‌هایی مطرح شد که با کیف سامسونت به هتل آمدند و قرار است داوران را بخرند.

ابراهیم اسدی هم حرف‌های رهبری‌فرد را تایید کرد؛ داورها را می‌خریدند!
کد خبر: 166171
|
۱۳۹۷/۰۲/۰۱ ۰۹:۱۲:۰۰

اعتمادآنلاین| سال‌هاست که ماجرای فساد در داوری مطرح می‌شود اما هیچ‌گاه دلیل یا مدرک مستدلی برای آن ارائه نشده و به همین دلیل به طور معمول این گونه موارد از حافظه فوتبال‌دوستان پاک می‌شود. مدتی پیش پرویز سیار در یک برنامه تلویزیونی علی‌خسروی را متهم به جانب‌داری از یک تیم خاص کرد.

مدتی بعد علی دایی در کنفرانس مطبوعاتی پس از دیدار سپاهان و پرسپولیس، محسن قهرمانی را متهم به دریافت پول از سپاهان کرد. اتفاقی که منجر به محرومیت موقت قهرمانی شد؛ هرچند که او پس از مدتی تبرئه شد و دوباره به فوتبال بازگشت اما هرگز در این باره اظهارنظر خاصی انجام نداد و گفت همه آن‌هایی که به او اتهام می‌زنند را به خدا واگذار می‌کند. 19 خرداد 1387 یک بازی مهم در مرحله پلی آف لیگ آزادگان برگزار شد اما آن روز هیچ فوتبالیست یا هواداری فکرش را نمی‌کرد 10 سال بعد، این بازی تبدیل به پرونده جدید و جنجالی‌ای در فوتبال ایران شود.

اظهارات بهروز رهبری فرد در یک برنامه اینترنتی، اتهامات جدیدی را متوجه داوری فوتبال ایران کرد. مدافع پیشین استیل آذین مدعی است دوره‌ای که در این تیم حضور داشته به داوران رشوه داده می‌شد تا بازی‌ها را به سود تیم تحت مدیریت حسین هدایتی تمام کنند. اما در یک بازی حیاتی برای استیل آذین، این اتفاق نیفتاد و این تیم دسته یکی با ستاره‌هایی مانند پژمان جمشیدی، فرزاد مجیدی، رضا جباری، حامد کاویانپور و چندین ستاره مطرح دیگر موفق نشود به لیگ برتر صعود کند. رهبری فرد مدعی است که آن‌ها پس از بازی به سراغ داور رفتند و به او گفتند چرا باختیم؟ و داور در اظهارنظر حیرت‌انگیزی بیان کرده شما در محوطه جریمه زمین نیفتادید تا من پنالتی بگیرم!

واکنش داوران

حال نوک پیکان حملات به سوی خداداد افشاریان است؛ داور بازنشسته‌ای که این روزها به عنوان کارشناس در رسانه‌های مختلف حضور دارد و به همراه حیدر شکور و داوود رفعتی قاضیان دیدار استیل‌آذین و سپاهان نوین بودند. افشاریان متهم به دریافت 100 میلیون تومان رشوه از سوی استیل‌آذینی‌ها شده و باید از خود دفاع کند. او در خصوص اتهاماتی که بهروز رهبری فرد به او زده، گفت: «اجازه بدهید در حال حاضر در مورد این موضوع صحبت نکنم اما شک نکنید در آینده جواب دندان شکنی خواهم داد که اهالی فوتبال برای من دست بزنند. رهبری فرد که این حرف ها را مطرح کرده است، بدون شک دلیل و مدرکی دارد. نمی‌شود بدون سند صحبت کند! در وقت مناسب جواب خوب و عالی به او خواهم داد. رهبری‌فرد باید حرف هایی را که مطرح کرده، ثابت کند. من همیشه سعی کرده‌ام خوب زندگی کنم و لقمه حرام به خانه نبردم. این مساله را به فرزندانم نیز یاد دادم. شک نکنید تا خدا نخواهد، کسی نمی‌تواند آبروی فرد دیگری را ببرد. فقط این را بدانید جوابی خواهم داد که تا عمر دارند فراموش نکنند و حرف های اینچنین بی پایه و سبکی را بر زبان نیاورند».

حیدر شکور، کمک افشاریان در آن بازی نیز با اشاره به دیدار استیل آذین و سپاهان نوین گفت: «من از این موضوع هیچ اطلاعی ندارم و برای اولین بار است که می‌شنوم. هیچ واکنشی ندارم که نشان بدهم. مطرح کردن این مسائل از نظر من مسخره است. هرکس مرا در مجامع ورزشی، اجتماعی و... می‌شناسد می‌داند که من اهل این حرف ها نیستم. هیچ کس نمی‌تواند بگوید من یک ریال دریافت کرده‌ام.

در مورد افشاریان نیز صددر صد مطمئن هستم که چنین موردی رخ نداده است. خودم آنجا بودم و به طور کامل افشاریان را می‌شناسم. نه تنها در این بازی بلکه در تمام بازی‌های تحت داوری او چنین موردی وجود نداشته است. این شخص انسان بزرگواری است و این وصله‌ها به او نمی‌چسبد. آن بازی را به خوبی به یاد دارم. هیچ صحنه مشکوک یا خطای مشکوکی رخ نداد. هیچ موردی نبود که بگوییم داور به نفع استیل آذین گرفته؛ رهبری فرد هرجور که دوست داشته صحبت کرده و برای خودش این حرف ها را زده است». داوود رفعتی،‌ کمک دیگر خداداد افشاریان در دیدار استیل‌آذین و سپاهان نوین نیز درباره مسائل مطرح شده گفت: «من با قاطعیت اعلام می‌کنم که هیچ مشکلی در آن بازی وجود نداشت. مطمئن باشید حتی یک اوت را نیز به اشتباه نگرفته‌ایم و مسائل مطرح شده را رد می‌کنم».

حمل پول با سامسونت

اما این ماجرا محدود به افشاریان نیست و وقتی جذابیت پیدا می‌کند که پای مربی منشوری نیز به آن باز می‌شود. ابراهیم اسدی، هافبک آن روزهای استیل آذین در مورد ادعای مطرح شده رهبری‌فرد گفت: «من با چشمان خودم چیزی ندیدم اما صحبت‌هایی در این باره همیشه مطرح بود. حتی در همان زمان و در بازی با شهرداری بندرعباس، صحبت هایی مطرح شد که با کیف سامسونت به هتل آمدند و قرار است داوران را بخرند. این حرف ها زده می‌شد. من هم شنیدم اما چیزی را با چشم خودم ندیدم. این مسائل در همان زمان که سال اول استیل آذین بود، مطرح شد.

اطلاع زیادی از این ماجراها ندارم اما به نظر من صحبت‌های رهبری فرد درست است. هرچند که جلوی چشم ما بیان نمی‌کردند اما بعدها می‌شنیدیم که با داوران هماهنگ کرده‌اند یا برای مثال یک کیف سامسونت پر از پول به تیم حریف داده‌اند. اینکه چقدر پول به داور داده‌اند و صحبت‌هایی از این دست را به خدا قسم می‌خورم که اطلاع ندارم اما همان‌طور که گفتم، در بازی مقابل شهرداری بندرعباس پیش از بازی و در هتل به ما گفتند این بازی را راحت انجام بدهید. ما کیف سامسونت آورده‌ایم، پول دادیم و قرار است این بازی به نفع ما تمام شود. از این مسائل همین‌طوری و در حد شنیده اطلاع دارم. این را بگویم که در آن زمان مشکلاتی بود و زیاد به من بازی نمی‌رسید. متاسفانه فرهاد کاظمی به من اعتقاد چندانی نداشت و در آن دیدار فقط10 دقیقه بازی کردم؛ به هرحال او با حرف و سیاه بازی بازیکنان را نگه می‌داشت! وقتی که این شرایط وجود داشته، می‌توانیم بگوییم فرهاد کاظمی نیز در آن دخیل بوده است».

چرا هدایتی سکوت کرده؟

ماجرای پرداخت رشوه به داوران، مورد توجه فیفا بوده و کمیته اخلاق فدراسیون جهانی فوتبال همواره با حساسیت خاصی این مسائل را بررسی می‌کرد. بدون شک یکی از طرفین دعوا درباره آن بازی جنجالی حقیقت را نمی‌گوید. موضوعی که کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال می‌تواند آن را بررسی کرده و اجازه تکرار چنین مسائلی را ندهد. بدون شک اظهارنظر بازیکنان استیل آذین درباره آن دیدار می‌تواند باب جدیدی را پیرامون مبارزه با فساد باز کند. نکته مهم اینجاست که حسین هدایتی، مردی که این روزها نامش به عنوان یکی از گزینه‌های مدیرعاملی پرسپولیس مطرح شده نیز می‌تواند سکوتش را بشکند و در این‌باره اظهارنظر کند. چرا او درباره مسائل مطرح شده پیرامون تیم تحت مدیریتش سکوت کرده است؟

منبع: روزنامه قانون

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها