سیدکاظم دلخوش عضو فراکسیون ورزش مجلس در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین:

مجلس بدون داشتن سند نمی‌تواند به موضوع فساد در فوتبال ورود کند/ تحقیق و تفحص از سرخابی‌ها شاید وقتی دیگر!

سیدکاظم دلخوش نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس و عضو فراکسیون ورزش در خصوص فساد در فوتبال اعلام کرد: اگر کسی مستنداتی در این زمینه دارد می‌تواند آن را به فراکسیون ورزش ارجاع دهد تا ما هم آن را دنبال کنیم.

مجلس بدون داشتن سند نمی‌تواند به موضوع فساد در فوتبال ورود کند/ تحقیق و تفحص از سرخابی‌ها شاید وقتی دیگر!
کد خبر: 166198
|
۱۳۹۷/۰۲/۰۲ ۱۴:۲۰:۰۰

اعتمادآنلاین| هفته گذشته دوباره موضوع فساد در فوتبال در صدر خبرهای ورزشی کشور قرار گرفت. بهروز رهبری‌فرد بازیکن سال‌های دور استیل‌آذین در گفت‌وگو با یک شبکه اینترنتی از ردوبدل شدن پول و خرید داوران در دوره حضورش در این تیم خبر داد. بعد ازآن ابراهیم اسدی هم‌تیمی‌اش در تیم استیل آذین در گفت‌وگو با روزنامه قانون این موضوع را تأیید کرد. غیاثی رئیس پیشین کمیته داوران هم از ردوبدل شدن مبالغ کلان در بین داوران صحبت کرد و از یک بازی خاص نام برد و گفت: «مسئولان یک باشگاه پیش ما آمدند و با ما جلسه گذاشتند و گفتند هفته بعد در فلان بازی دقیقه 37 پنالتی گرفته می‌شود و نتیجه بازی 1-0 می‌شود. ما آمدیم داور بازی را تغییر دادیم و یک داور دیگر گذاشتیم اما آن اتفاق افتاد! حالا ما مقصریم؟ داور مقصر است؟ نه، اصلاً! این یکی که گفتم برای همین امسال است.»

بحث فساد در فوتبال موضوع تازه‌ای نیست. پیش‌ازاین هم کمیسیون اصل 90 در مجلس نهم موضوع فساد در فوتبال را پیگیری کرده بود. هرچند که گزارش این کمیسیون هم نتوانست دردی از فوتبال ایران و مسائل پشت پرده آن دوا کند.

ورود مجلس به موضوع فساد بدون شکایت خصوصی ممکن نیست

سیدکاظم دلخوش نماینده صومعه‌سرا در مجلس و عضو فراکسیون ورزش در رابطه با مسائل مطرح‌شده از طرف برخی از بازیکنان به خبرنگار اعتمادآنلاین گفت: فراکسیون ورزش به‌عنوان مشاور در امور ورزش کشور فعالیت می‌کند، بنابراین اگر درجایی تخلفی رخ دهد، ملاک رسیدگی برای ما نخواهد بود. فراکسیون ورزش نمی‌تواند بر اساس حرف افراد در جامعه به موضوعی ورود کند و آن را مورد بررسی قرار دهد. اگر فردی مستنداتی در این زمینه داشته باشد، حتماً ما هم به‌عنوان فراکسیون تخصصی ورزش به این موضوع ورود خواهیم کرد و مسئولین ذی‌ربط را برای پاسخگویی به مجلس فرا خواهیم خواند. قانون اساسی این حق را به مردم داده که در هر زمینه که شکایت دارند مستندات خود را به کمیسیون اصل 90 و فراکسیون‌های مربوطه ارجاع دهند. اما تاکنون شکایتی به فراکسیون ورزش ارسال نشده است.

وی افزود: اگر کسی مستنداتی در این زمینه دارد می‌تواند آن را به فراکسیون ورزش ارجاع دهد تا ما هم آن را دنبال کنیم. مطمئن باشید که فراکسیون ورزش کار خودش را انجام خواهد داد. اعضای فراکسیون در جلسات خود، موضوعات مطرح‌شده در مطبوعات را مورد بررسی قرار می‌دهند ولی اینکه این موضوعات واقعیت داشته باشد یا خیر را باید از طریق مستندات ارائه‌شده به فراکسیون مورد بررسی قرار داد.

وزیر در خصوص اعتبارات بخش ورزش باید پاسخگو باشد

دلخوش در خصوص حضور وزیر ورزش و جوانان در مجلس هم گفت: تعدادی از اعضای فراکسیون و دیگر نمایندگان سوالاتی از وزیر محترم در خصوص لباس‌های تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی دارند. البته موضوعات دیگری هم مانند بودجه ورزش کشور و اعتبارات بخش ورزش مطرح است که وزیر باید به آنها پاسخ دهد. بعد از حضور وزیر در مجلس تمام جزئیات جلسه در اختیار رسانه‌ها و مردم قرار خواهد گرفت.

تحقیق و تفحص از سرخابی‌ها شاید وقتی دیگر!

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس و عضو فراکسیون ورزش مجلس درخصوص پرونده تحقیق و تفحص از باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس و مطرح شدن این پرونده در صحن مجلس به اعتمادآنلاین گفت: تحقیق و تفحص از این دو باشگاه هنوز به سرانجام نرسیده و نمایندگان در حال پیگیری این موضوع هستند. احتمال اینکه این موضوع مشمول ماده 236 شود زیاد است. طبق ماده 236 این پرونده باید به کمیسیون مربوطه ارجاع شود؛ کمیسیون هم موظف است تا به این پرونده رسیدگی کند و گزارش پایانی را به مجلس ارائه دهد. بعید می‌دانم مجلس بتواند در این هفته چنین موضوعی را پیگیری کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها