کد خبر: 166330
|
۱۳۹۷/۰۲/۰۲ ۰۷:۲۰:۰۰
| |

فصل جدید «اعتماد ملی»

در دومین نشست شورای مرکزی حزب اعتماد ملی و اولین آن در سال جدی اعضای این حزب از انتخاب شهردار تهران تا دلایل نوسانات ارزی مورد بحث و گفت‌و‌گو قرار گرفت.

فصل جدید «اعتماد ملی»
کد خبر: 166330
|
۱۳۹۷/۰۲/۰۲ ۰۷:۲۰:۰۰

اعتمادآنلاین| شورای اجرایی حزب اعتماد ملی که معرفی شد نوید سامان‌یابی میراث شیخ اصلاحات را می‌داد. وقتی که در پی بروز پاره‌ای مشکلات و اختلاف‌نظرها ترن تشکیلات اعتماد ملی سینه‌کش طاقت‌فرسای اعتمادسازی مجدد را بالا می‌رفت. این دومین نشست شورای مرکزی حزب و اولین آنها در سال جدید بود با تدبیر شورای اجرایی و مدیریت الیاس حضرتی. هشت صبح سی‌ویکم فروردین‌ماه 97 روزنامه اعتماد میعادگاه اعضای شورای مرکزی بود تا یکان‌ یکان شاد و احوالپرس «دست در دست هم نهند به مهر...» مقدمات طی شد و جلسه شورای مرکزی آغاز. کیفیت و کمیت اعضا و شیوه‌های مواجهه نشستی گرم و پرچالش را نوید می‌داد، اما نه از آن جنسی که بارها خاطری را مکدر کرد یا همراه شاطری را منزوی و مضطر.تلاوت روح‌بخش قرآن آغازگر نشست شد و گزارش چند تن از اعضای شورای مرکزی درباره رخدادها و نتایج اقدامات‌شان در حوزه‌ای که ماموریت داشته یا خدمت می‌کنند تداوم‌بخش گردهمایی.

جواد اطاعت به تشریح و تحلیل وضعیت سیاسی و اجتماعی کشور و منطقه پرداخت. او که نخستین سخنران بخش صبح جلسه بود به تشریح اوضاع سیاسی و اجتماعی جوامع سرخورده و مایوس و نتایج چنین امری اشارت برده و تاکید کرد: بسیاری از جامعه‌شناسان سیاسی معتقدند اولین محصول جوامع سرخورده و افراد منزوی اتمیزه‌شدن چنین جوامعی است. اطاعت ادامه داد که افراد منزوی و مایوس به دانه‌های باران می‌مانند که به تنهایی تهدیدی به حساب نمی‌آیند اما همین عناصر بی‌خطر آنگاه که تحت جاذبه زمین گردهم آمده و به جریان می‌افتند می‌توانند جویبارهایی کوچک و سپس رودخانه‌های بزرگتری را فراهم آورند که اگر بهنگام، مدیریت و مهار نشوند می‌توانند به سیلاب‌های مخرب و آسیب‌رسان تبدیل شوند.دکتر محمدجواد حق‌شناس، دیگر عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی بود که در این جلسه به تشریح وضعیت شورای اسلامی شهر تهران و توضیح رخدادهای منجر به استعفای دکتر محمدعلی نجفی، شهردار سابق پایتخت و نیز دیگر کنش‌های مرتبط با انتخاب شهردار جدید پرداخت. رییس کمیسیون فرهنگی شورای پایتخت همچنین به وجود تلاش‌های مختلف برای معرفی کاندیداهای مورد نظر برخی احزاب و گروه‌های سیاسی نیز اشاره کرد. از جمله اینکه به رغم پیمان اولیه مبنی بر عدم خروج هیچ یک از اعضای شورای شهر به منظور کاندیداتوری شهرداری تهران، اقداماتی در مسیر قانع کردن رییس شورای شهر برای خروج از شورا و کاندیداتوری شهرداری تهران انجام گرفته و احتمالا ادامه خواهد داشت.

حق‌شناس افزود: شورا تصمیم دارد قبل از 25 اردیبهشت شهردار تهران را معرفی کند.دکتر جلیلیان، رییس دفتر حقوقی حزب نیز از اقدامات خود در جهت کسب اطلاع دقیق و مراحل تطبیق حزب با قانون جدید «نحوه فعالیت احزاب» گزارش داد. پس از استماع گزارش اقدامات و برنامه‌های وزارت کشور در این باره شورای مرکزی هیاتی را مرکب از 1- دکتر جلیلیات، 2- دکتر محمدجواد اطاعت 3- محمدصادق جوادی‌حصار به منظور پیگیری هرچه سریع‌تر اقدامات قانونی و تطبیقی مورد نیاز انتخاب کرد. سیدرضا نوروززاده دیگر عضو شورای مرکزی و مطلع حزب در حوزه‌های اقتصادی از عوامل و دلایل نوسانات ارزی اخیر سخن گفت. معاون وزیر نفت و مدیرعامل پتروشیمی ایران از اینکه ارز کاغذی به کالای اقتصادی تبدیل شده و خرید و فروش می‌شود انتقاد کرد و اشتهای سیری‌ناپذیر بخش‌هایی از جامعه برای خرید ارز را نیازی کاذب و در اثر عدم اطمینان به برنامه‌های اقتصادی و بانکی ارزیابی کرد. نوروززاده نیز مانند رییس‌جمهور روحانی تراز ارزی کشور را مثبت معرفی کرده و علت تقاضای بیش از حد ارز کاغذی را ناهنجاری برشمرد.

گفت‌وگو و تبادل نظر پیرامون زمان انتخابات و برگزاری کنگره حزب اعتماد ملی، دیگر موضوع مهم نشست شورای مرکزی بود که مصوب شد در نیمه اول اردیبهشت ماه 97 جلسه شورای مرکزی تشکیل و مقدمات برگزاری کنگره در زمان مناسب و قبل از خردادماه فراهم شود. هیات اجرایی حزب اعتماد ملی انجام این مهم را برعهده خواهد داشت.

نشست بعدازظهر شورای مرکزی میزبان روسای مناطق حزب اعتماد ملی در سراسر کشور بود. این جلسه که با مدیریت الیاس حضرتی و در محل روزنامه اعتماد برگزار شد نیز به بررسی مشکلات و امکانات حزب در استان‌ها پرداخته و مسوولان حزب را مامور کرد که در اسرع وقت مقدمات حضور قانونی در کنگره حزبی را فراهم کرده و خود را برای شرکت در جلسات بعدی و نشست مهم انتخابات اعضای شورای مرکزی حزب اعتمادملی آماده کنند.روسای حزب در استان‌ها ضمن گزارش وضعیت دفاتر استانی و شهرستانی به عوامل موثر در کاهش انگیزه‌های سیاسی و حزبی اشاره کرده، بی‌توجهی مدیران و عدم تحقق برخی وعده‌های انتخاباتی دولت را از عوامل موثر کاهش تمایل به فعالیت‌های تشکیلاتی دانستند.


منبع:‌ اعتماد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها