کد خبر: 166461
|
۱۳۹۷/۰۲/۰۳ ۱۰:۰۴:۰۰
| |

اخبار تاییدنشده از پیداشدن جنازه پهلوی اول در شهرری

بنا بر اخباری تاییدنشده، گویا جنازه مومیایی‌شده رضا‌شاه در همان محل مقبره‌ تخریب‌شده‌اش پیدا شده است.

اخبار تاییدنشده از پیداشدن جنازه پهلوی اول در شهرری
کد خبر: 166461
|
۱۳۹۷/۰۲/۰۳ ۱۰:۰۴:۰۰

اعتمادآنلاین| بنابر اخباری تاییدنشده، دیروز به دنبال اجرای طرح گسترش و توسعه بخش غربی آستان حضرت عبدالعظیم شهرری، تیغ‌های بیل‌مکانیکی به طور اتفاقی به جنازه‌ای برخورد کرد که به گفته برخی از مردم که شاهد این حفاری‌ها بودند، گویا جنازه مومیایی‌شده بوده و در همان محل مقبره‌ تخریب‌شده رضاشاه پیدا شده است.

این عملیات در بخش غربی درست روی محل مقبره تخریب‌‌شده رضاشاه در اوایل انقلاب در حال انجام بود.

خبرنگاری برای گرفتن اطلاعات بیشتر در این زمینه با مسوولان روابط عمومی آستان حضرت عبدالعظیم تماس گرفت اما مسوولان روابط عمومی با اظهار بی‌اطلاعی از جزییات ماجرا در این بخش، گفتند حین توسعه بخش غربی حرم عبدالعظیم اتفاقی افتاده که ما از کم و کیف آن کاملا بی خبریم.

مسوول روابط عمومی افزود: از دیروز حفاری‌ها متوقف شده و ما نمی‌دانیم دقیقا از کدام بخش مثلا شورای تامین، امنیت ملی، اطلاعات یا بسیج ولی از افرادی در آن محل حاضر شده‌اند و عملیات را متوقف کرده‌اند.

رضاشاه، سال 1324 در تبعید در ژوهانسبورگ از دنیا رفت. گفته می‌شد که جنازه مومیایی‌شده او چهار سال بعد، به ایران آورده شد. جنازه رضاشاه را در مقبره بزرگی در شهرری دفن کردند.

صادق خلخالی، حاکم شرع معروف اوایل انقلاب، در اردیبهشت ماه 1359 با جرثقیل به سراغ این مقبره در حر حضرت عبدالعظیم رفت و آن را تخریب کرد، بعد از تخریب، جنازه رضاشاه پیدا نشد و شایع شد که محمدرضا، جنازه پدر را مخفیانه در هنگام خروج از ایران(دی ماه 1357)، با خود برده. در طی سال‌های گذشته سرنوشت جنازه رضاشاه در هاله‌ای از ابهام مانده بود.

منبع:‌ روزآروز

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها