کد خبر: 166486
|
۱۳۹۷/۰۲/۰۳ ۱۱:۲۷:۰۰
| |

رسول خادم:

بازگشتم به فدراسیون دلیلی بر عقب‌نشینی از مواضعم نیست

رئیس فدراسیون کشتی گفت: باید از خانواده کشتی نیز تشکر کنم که شاید اگر محبت آنها نبود بر نمی‌گشتم.

بازگشتم به فدراسیون دلیلی بر عقب‌نشینی از مواضعم نیست
کد خبر: 166486
|
۱۳۹۷/۰۲/۰۳ ۱۱:۲۷:۰۰

اعتمادآنلاین| رسول خادم در گفت‌وگو با برنامه تهران ورزشی در رادیو تهران در خصوص مسابقات انتخابی تیم‌های ملی کشتی فرنگی و آزاد اظهار داشت: ابتدا باید از مردم تشکر کنم که در دوره‌ای که در فدراسیون نبودم محبت کردند و پیگیر شرایط بودند. بویژه باید از خانواده کشتی نیز تشکر کنم که شاید اگر محبت آنها نبود بر نمی‌گشتم. ما امسال بازی‌های آسیایی و مسابقات جهانی را در برنامه فدراسیون داریم و همین مسئله باعث شد که شرایطی را فراهم کنیم که رقابت‌های انتخابی در فاصله زمانی مناسبی با آن رویدادها برگزار شوند. بر همین اساس نیز هفته گذشته مرحله اول انتخابی برگزار شد و مرحله نهایی در روزهای 20 تا 21 اردیبهشت برگزار می‌شود. ما در شرایطی هستیم که امکان دارد در یک وزن دو نماینده که یکی از آنها به بازی‌های آسیایی و دیگری به مسابقات جهانی اعزام شوند البته شاید شورای فنی تشخیص بدهد که یک کشتی‌گیر در هر دو رویداد حضور داشته باشد.

وی درباره بازگشتش به فدراسیون پس از اتفاقات ماه‌های اخیر گفت: با وجود اینکه به فدراسیون بازگشته‌ام اما نگرانی‌ام بیشتر از قبل است. ضمن اینکه این بازگشت دلیلی بر عقب‌نشینی از مواضع قبلی‌ام نیست. من وظیفه‌ای در قبال خانواده کشتی دارم و به دنبال آن هستیم که در کنار خواسته‌های آنها بایستم. ما با مسائل و مشکلات جدی مواجه هستیم که این مسائل ملی هستند. ما هیچ پاسخی از شورای عالی امنیت ملی و تکلیف به دستگاه دیپلماسی در خصوص عدم رویارویی با نمایندگان رژیم اشغالگر قدس دریافت نکردیم. این شرایط نه به نفع ورزش است، نه ورزشکار و نه فضای سیاسی و اجتماعی. متاسفانه مشکل حل نمی‌شود و زمان را نیز در چنین شرایطی نمی‌توان متوقف کرد چرا که فضای جدیدی در کمیته بین‌المللی المپیک در حال شکل‌گیری است. شما در جریان مصاحبه رئیس IOC هستید. او و برخی دیگر از کسانی که در این باره صحبت کرده‌اند گفته‌اند که رژیم صهیونیستی برای دفاع از حقوق ورزشکارانش کارهایی را انجام می‌دهد.

رئیس فدراسیون کشتی ادامه داد: IOC گفته که به خاطر این پیگیری رژیم صهیونیستی است که موضوع را دنبال می‌کند. ما نیز می‌گوییم که شورای عالی امنیت باید به دستگاه دیپلماسی تکلیف کند. درست است که کمیته ملی المپیک باید به عنوان مرجع در این موضوع حضور داشته باشد اما این کار فراتر از توان یک شخص و نهاد است.

خادم عنوان کرد: حل این موضوع نیازمند یک کار تیمی است درست همانطوری که یک کار هماهنگ علیه ما انجام می‌شود به همین دلیل دستگاه دیپلماسی باید به موضوع ورود کند. ورزشکاران ما 35 سال است که تصمیمی را که در کشور گرفته شده انجام می‌دهند و با محرومیت‌هایی نیز مواجه شده‌اند که مورد قبول جامعه نیست. اگر قرار باشد رجال سیاسی سکوت کرده و از کنار موضوع عبور کنند آیا زمانی که کار به تعلیق و محرومیت کشید، برای کمک می‌آیند؟

وی گفت: ورزشکاران ما در شرایط سختی تمرین می‌کنند تا افتخاراتی را برای کشور کسب کنند. آیا آنها در این شرایط از سوی دستگاه دیپلماسی و رجال سیاسی حمایت می‌شوند یا نه؟ هر چند این موضوع به عقب بیفتد و به مسابقات جهانی نزدیک شویم در واقع زمان را از قهرمانانمان می‌گیریم.

رئیس فدراسیون کشتی در پاسخ به این سوال که آیا با وزارت ورزش مشکلی دارد اظهار داشت: وزارت ورزش مجبور است که من را تحمل کند. اجازه بدهید بیشتر از این در این باره صحبت نکنم. امیدوارم دستگاه ورزش کشور نهایت توانش را برای موفقیت همه رشته‌ها به کار بگیرد تا آنها با دغدغه کمتر این مسیر سخت و پرحاشیه را طی کنند.

خادم در خصوص انتقاد برخی افراد مبنی بر اینکه فقط چند ستاره در کشتی ایران باقی مانده و خادم نیز به همین دلیل به دنبال ترک فدراسیون است، گفت: اعتقادی به این شرایط ندارم. شاید ورزش قهرمانی فراز و نشیب داشته باشد و در یک دوره‌ای فقط یک سری ستاره نتایج خوبی بگیرند اما باید بگویم کشتی ظرفیت‌های خودش را حفظ کرده و توانسته با برنامه‌ریزی‌ها، جایگاه خود را ارتقاء بدهد. امکان دارد در برخی دوره‌ها نتایج مطلوب کسب نشود ولی این به معنای تمام شدن کشتی نیست. همه جای کشور عشق و علاقه به کشتی وجود دارد من دیروز در اندیمشک سالنی را دیدم که در طول 10،15 سال گذشته 300 مدال از آن بیرون آمده است این یعنی کشتی زنده است. اما فراز و نشیب‌ها همیشه وجود دارد. با این حال کشتی توانسته جایگاه خودش را حفظ کند.

وی در خصوص هزینه‌های بالای کشتی در دوران مدیریت او اظهار داشت: مبلغ 380 میلیارد تومانی که عنوان شده در طول 4 سال بوده است. بخشی از این پول از طرف وزارت ورزش، بخشی از طرف کمیته المپیک و بخشی نیز از طرف اسپانسرها تامین شده است. در سالهای اخیر حجم مسابقات بین‌المللی و رقابت‌ها در رده‌های سنی بالا بوده است. همچنین برگزاری رقابت‌های جهانی نیز هزینه سنگینی دارد. با این وجود فدراسیون تلاش می‌کند در ارتباط با دستگاه‌های مختلف و بخش خصوصی منابع لازم را تامین کند. بودجه 96 فدراسیون 175 میلیون تومان بوده که 130 میلیارد آن برای عملکرد برنامه‌ای - هزینه‌ای بوده است. همچنین 20 میلیارد تومان به صورت نقدی به حساب فدراسیون آمده و بقیه را نیز فدراسیون بر دوش علاقه‌مندان کشتی گذاشته تا آنها حمایت کنند و فعالیت‌های این رشته روی زمین نماند.

رئیس فدراسیون کشتی در پایان در پاسخ به این سوال که آیا دوباره ممکن است فدراسیون را رها کند تصریح کرد: وقتی که رفتم قرار نبود که برگردم، حالا که برگشته‌ام نمی‌خواهم دوباره رها کنم. باید بگویم که حضور ما در جایگاه‌ مدیریتی تا زمانی معنا دارد که بتوانیم کار انجام بدهیم. اگر موانعی وجود داشته باشد باید آنها را کاهش داد اما اگر آن موانع آنقدر زیاد شود که نتوان کاری کرد دیگر نیازی به حضور نیست ما باید تلاش کنیم تا جایی که امکان دارد موانع را برداریم اما با موانع بزرگی مواجه هستیم که رجال سیاسی باید وارد میدان شوند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها