محمد جواد لاریجانی مطرح کرد؛

احمدی‌نژاد به یکی می‌گفت هلو به یکی می‌گفت زردآلو

 محمدجواد لاریجانی گفت: احمدی‌نژاد نه تنها شأن ریاست‌جمهوری را در دولت قبل پایین آورد، بلکه شأن وزارت را نیز پایین آورد. او به یکی می‌گفت هلو و به دیگری می‌گفت زرد‌آلو!

احمدی‌نژاد به یکی می‌گفت هلو به یکی می‌گفت زردآلو
کد خبر: 166547
|
۱۳۹۷/۰۲/۰۳ ۱۷:۱۱:۰۰

اعتمادآنلاین| رئیس پژوهشگاه دانش‌های بنیادی و تحلیلگر ارشد مسائل سیاسی و بین‌المللی توهین به وزرا توسط روسای جمهور را یکی از سیئات دولت قبل توصیف کرد و گفت: در زمان احمدی نژاد یکی در سفر آفریقا و دیگری در مسیر رفتن به اداره عزل ‌می‌شد! اصلاً چیزهای عجیب و غریبی اتفاق افتاد، تنها نتیجه آن این بود که وزارت، یک شغل بی‌وزن می‌شد، گویی وزرا همه باید نوچه‌های رئیس‌جمهور باشند، در حالی که طبق قانون، وزرا خودشان یک مسئولیت قانونی هیئت دولتی دارند، یعنی اگر هیئت دولت چیزی را مصوب می‌کند، وزیر مستقلاً مسئولیت دارد.

او در پاسخ به این سوال که آیا کشانده شدن روسای دولت به این وضعیت یک مسئله‌ی ریشه‌ای است که باید در کشور حل کرد یا فقط به شخصیت افراد برمی‌گردد گفت: سیاستمداران هر چقدر فرهیختگی‌شان بالا رود، احساس می‌کنند که باید متواضع‌تر باشند، در ضمن بتوانند نیروهای بیشتری را به کار بگیرند. در همان دوره اول دولت سابق، ایشان اعلام کرد که اصلا اگر مصوبه‌ای از مجلس بیاید و قبول نداشته باشم آن را اجرا نمی‌کنم، این موضع خلاف بیّن و آشکار قانون و شرع است، اصلاً این چه نوع دولتی است، ایشان حکومت ایران را با مثلا حکومت سعودی اشتباه گرفت، اینجا یک حکومتی است که در چارچوب قانون، نظامات خودش را دارد.

لاریجانی افزود: البته در قرون وسطی ممکن بود که اینطور باشد؛ یعنی این نحوه که اگر حرف من نباشد، بنابراین دیگر هیچ واحد قانونی‌ای نمی‌تواند حرفش را جلو ببرد. این مسئله از سیئات دولت قبلی بوده و یک بداخلاقی است که ظاهرا برای صاحبان قدرت مزه دارد، البته باید آن را در همه واحدهای حکومتی ریشه‌کن کرد. ما باید بپذیریم که دستاورد مهم جمهوری اسلامی و انقلاب، بنای یک نظام مدنی - سیاسی براساس عقلانیت اسلامی است که راهکار دموکراتیک دارد، البته پذیرش این نکته خیلی مهم است. اخلاق دموکراتیک تمرین می‌خواهد، یک شبه پیدا نمی‌شود، باید در خانه و بیرون این را داشته باشیم.

او در پاسخ به این سؤال که " روحانی اخیراً از وزرا انتقاد کرده که چرا صحبت نمی‌کنند و روزه سکوت گرفته‌اند؛ آیا این‌گونه تحت فشار گذاشتن وزرا و طرح درخواست‌های این‌چنینی از آنان برای حمایت از رئیس دولت با مأموریت‌های رئیس‌جمهور و جایگاه ایشان هماهنگ و سازگار است یا خیر؟" تأکید کرد: متأسفانه باید بگویم که برداشت از صحبت آقای رئیس‌جمهور، نوعی تهدید وزراست، به این معنی که وی می‌گوید، اگر حاضر نیستید از مواضع و آرای رئیس‌جمهور و سیاست‌ها و تصمیم‌گیری‌هایش دفاع علنی کنید، بهتر است از کابینه بروید. روحانی خطاب به وزرا گفتند که "از چه‌کسی می‌ترسید؟"، بنده می‌گویم که در وهله اول از خودِ ایشان (رئیس جمهور) می‌ترسند، زیرا ممکن است یک وزیری اصلاً برداشت ایشان از یک موضوع را قبول نداشته باشد، تا چه برسد به اینکه از مواضع دفاع کند، حتی یک وزیری ممکن است سیاستگذاری‌های رئیس‌جمهور و یا نحوه مدیریت او را قبول نداشته باشد، اما آقای رئیس‌جمهور طوری برخورد کرده که اگر حاضر نیستید از بنده علنی دفاع کنید، باید بروید! خیلی از ایشان می‌ترسند، چرا دنبال لولوی دیگری باشند؟

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها