کد خبر: 166565
|
۱۳۹۷/۰۲/۰۴ ۰۸:۰۳:۰۰
| |

مدیرکل هواشناسی استان قم:‌

قم توان بزرگ‌تر شدن را ندارد/ باید از رشد بی‌رویه مهاجرت به قم جلوگیری کنیم

مدیرکل هواشناسی استان قم گفت: قم از نظر اقلیمی توان بزرگ‌تر شدن را ندارد و باید از رشد بی‌رویه مهاجرت به این شهر و استان بدون در نظر گرفتن زیربنای شهری از نظر آب، فضا، صنایع و.... جلوگیری کنیم.

قم توان بزرگ‌تر شدن را ندارد/ باید از رشد بی‌رویه مهاجرت به قم جلوگیری کنیم
کد خبر: 166565
|
۱۳۹۷/۰۲/۰۴ ۰۸:۰۳:۰۰

اعتمادآنلاین| یحیی زارع امروز در نشست علمی مساله اقلیم در شهرسازی قم که در جهاددانشگاهی واحد استان قم برگزار شد، اظهار کرد: کار اصلی هواشناسی، با داده و آمار است و قدمت اطلاعات نیز ارزش و جایگاه بسیاری در این علم دارد.

وی افزود: اهمیت مساله هواشناسی و اقلیم در شهرسازی اهمیت بسیاری دارد و می تواند بسیاری از معادلات شهرسازی استاندارد و توسعه یافته را تغییر دهد.


مدیرکل هواشناسی بیان کرد: توسعه شهر و کشور نیازمند تلاش همه جانبه و رعایت همه این جوانب است؛ در این عرصه نباید بخشی و نهادی فکر کنیم بلکه باید با نگاهی عمیق و همه جانبه نسبت به حل مشکلات اقدام کنیم.


وی با انتقاد از برخی از مدیران و افرادی که بیش از شان و جایگاه خدمتی به فکر رشد شخصی هستند، گفت: اگر امروز با ژاپنی پیشرفته روبرو هستیم باید بدانیم که این کشور پس از جنگ جهانی، یک ویرانه بود ولی مردم و مسئولان آنها بدون در نظر گرفتن منیت‌ها تنها به کار و تلاش فکر کردند و منافع ملی را بر منافع حزبی و جناحی و فردی ترجیح دادند.


مدیر کل هواشناسی استان قم بیان کرد: یکی از مسایلی که باید در اجتماع به یک گفتمان مبدل شود، مساله مسئولیت پذیری فردی و موقعیتی است؛ امروز در برخی از شهرها شاهد آن بوده‌ام که مردم برای برگزاری جشن نیمه شعبان نیز از دولت کمک می‌خواهند و فکر می‌کنند که هر کاری باید از سوی دولت حمایت شود.


وی گفت: کشور ما امروز نیاز مبرمی به همدلی و ایثار و فداکردن منافع شخصی به منافع ملی دارد؛ این شهر باید الگو و اسوه همه جهان باشد و به همین دلیل است که باید با برگزاری جلسات متعدد و اطلاع رسانی و گفتمان سازی این تفکر را در وجود مردم و مسئولان نهادینه کنیم.


زارع اظهارکرد: از نظر کارشناسی باید بدانیم که قم از نظر اقلیمی توان بزرگ تر شدن را ندارد و باید از رشد بی رویه مهاجرت به این شهر و استان بدون در نظر گرفتن زیربنای شهری از نظر آب و فضا و صنایع و.... جلوگیری کنیم.


وی گفت: امروزه وضعیت گازهای کربنیک و همچنین آلاینده ها وگاز متان مجتمع های دامی فضای قم را به شکلی مبدل کرده است که نباید انتظار لطافت و باران داشته باشیم؛ ظرفیت های قم از نظر رشد، متناسب نیست یعنی این شهر ده یا یازاده برابر خود تخم مرغ تولید می کند و همین فضولات دامی گسترده می تواند تبعات محیط زیستی بسیاری برای شهر داشته باشد.


وی اظهارکرد: مدیریت بحران در قم نباید پس از بحران ها محل سوال واقع شود بلکه باید پیش از آنکه در سالهای آینده به دلیل بی آبی و بلایای احتمالی به دنبال مقصر و هزینه های بسیار برای ترمیم باشید از مشکلات و بحران های آینده جلوگیری کنیم.


مدیرکل هواشناسی استان قم بیان کرد: باید اطلاعات اقلیمی مردم را افزایش دهیم زیرا این اطلاعات نقش مهمی را در ساخت و ساز و استانداردسازی شهرها به عهده دارد؛ در واقع خانه سازی نیز باید متناسب با اقلیم قم باشد؛ توسعه فضای سبز و.. نیز ارتباط مستقیمی با شناخت اقلیم دارد.

منبع:‌ ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها