مدیرعامل آبفای خوزستان در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین:

مشکلی در تأمین آب شرب اهواز نداریم/ کیفیت آب اهواز روزانه 3 مرتبه در 30 نقطه کنترل می‌شود

مدیرعامل آبفای خوزستان با تأکید بر اینکه آب اهواز آلوده نیست، گفت: به لحاظ تأمین آب شرب اهواز مشکلی نخواهیم داشت و من می‌گویم خیالتان راحت به لحاظ کیفی هم کنترل لازم را انجام می‌دهیم.

مشکلی در تأمین آب شرب اهواز نداریم/ کیفیت آب اهواز روزانه 3 مرتبه در 30 نقطه کنترل می‌شود
کد خبر: 166808
|
۱۳۹۷/۰۲/۰۶ ۱۴:۲۵:۰۰

اعتمادآنلاین| فردوس کریمی مدیرعامل آبفای اهواز در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین درباره وضعیت آب مرکز استان خوزستان اظهار کرد: آب شرب اهواز از سه منبع کارون، طرح آبرسانی غدیر که از کرخه می‌آید و همچنین آب حیات شوشتر تأمین می‌شود. ما هماهنگی داریم که اگر کسری وجود دارد بتوانیم آن را تأمین کنیم.

این مقام محلی ادامه داد: با توجه به اینکه کارون خودش در انتهای مسیر قرار دارد و همچنین با خشکسالی مواجه هستیم، امکان دارد نوساناتی در پیش داشته باشیم ولی در مجموع فعلاً وضعیت آب خوب است. ولی برای شرایط خشکسالی آماده می‌شویم.

کریمی درباره اینکه برخی نسبت به کمبود آب برای کشاورزی و پرورش ماهی در خوزستان اعتراض دارند، تصریح کرد: بحث کشاورزی جداست و نمی‌توانم راجع به آن اظهار نظر کنم. ولی اینکه رهاسازی آب کارون به سمت اهواز نسبت به سال گذشته کمتر شده، سخن درستی است و در این باره صرفه‌جویی وجود دارد به همین خاطر ما خودمان را برای شرایط آینده آماده می‌کنیم.

مدیرعامل آبفای اهواز درباره اینکه گفته می‌شود سطح کیفیت آب اهواز به خاطر کم شدن آب کارون و ورود فاضلاب به کارون کاهش یافته است، گفت: همانطور که گفتم که آب شرب اهواز از سه منبع تأمین می‌شود. حدود 45 تا 55 درصد آب اهواز از آب غدیر که از کرخه می‌آید، تأمین می‌شود. ده درصد هم از چاه‌های شوشتر می‌آید که هر دوی این منابع آبی کیفیتشان خوب است. ولی حدود 30 تا 35 درصد آب از کارون تأمین می‌شود که آن هم با طی فرایند تصفیه است. در کارون ممکن است PC و یا کدورت آب بالا باشد، ولی اینکه آلودگی در آب داشته باشد باید گفت، خیر این گونه نیست. همچنین الان درحال برنامه‌ریزی برای مهار پساب‌هایی وارد شده به کارون هستیم.

کریمی با اشاره به تبلیغاتی که درباره آلودگی کارون وجود دارد، تأکید کرد: ما از مراکز بهداشت خوزستان و بهداشت غرب و شرق اهواز درباره سلامت کیفیت آب اهواز گواهی داریم و آن‌ها سلامت کیفیت آب را نیز تأیید کرده‌اند. من نمی‌گویم که آب اهواز صد درصد عالی است ولی چون فرسودگی شبکه وجود دارد و همچنین دبی کارون هم پایین آمده، کدورت افزایش یافته است و نیاز به کنترل دارد. به همین خاطر ما آزمایشگاه‌های متعددی داریم که در سطح کشور از بهترین‌ها هستند و ما روزانه سه مرتبه در 30 نقطه اهواز از آب نمونه‌برداری می‌کنیم.

مدیرعامل آبفای اهواز افزود: اما یکی از بحث‌هایی است که ممکن است آب اهواز را زیر سؤال ببرد استفاده از انشعابات غیر مجاز است. وقتی که مشترکین آب، از مسیری غیر از شبکه رسمی آب مصرف کنند، من هیچ مدیریتی بر این مصرف آن‌ها ندارم. از طرف دیگر ممکن است بخشی از آلودگی‌ها مربوط به تجهیزات خانگی در مسئله آب از جمله مخازن و یا دستگاه‌های تصفیه آب باشد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها