یک مسئول قضایی در دهه ۶۰:

از اینکه چه بدی و اشتباهی کردیم ناراحت و ناخرسند بودیم

یک مسئول قضایی در دهه 60 نوشت: «جو و فضای ملتهبی بین همه افراد دستگاه قضایی و انتظامی در کشورحاکم شده بود و همه از اینکه چه بدی و اشتباهی کردیم ناراحت و ناخرسند بودیم.»

از اینکه چه بدی و اشتباهی کردیم ناراحت و ناخرسند بودیم
کد خبر: 166812
|
۱۳۹۷/۰۲/۰۵ ۱۳:۳۵:۰۰

اعتمادآنلاین| محمد صادق صالحی منش دادیار جانشین دادستان انقلاب اسلامی تهران در سالهای 1360 تا 65، طی یادداشتی در جماران با ذکر خاطره ای از دهه 60 و فرمان هشت ماده ای امام، نوشت:

یکی از مهمترین مسائل سیاسی و چالش برانگیز در بحبوحه آغازین سالهای دهه 1360، که برای حضرت امام خمینی (س)رهبر انقلاب اسلامی، اهمیت فراوان داشت و به طور مستقیم با آن درگیر بودند بحث عملکردی سیستم قضایی و امنیتی و انتظامی کشور بود. که منجربه برخورد مستقیم امام و صدور فرمان هشت ماده ای از سوی ایشان گردید .

نا گفته نماند هدف از صدور فرمان هشت ماده ای در 24 آذر 1361 ، حفظ و رعایت حریم خصوصی شهروندان و کرامت انسانی بود که البته حضرت امام این فرمان را برای اجرا در قوای سه گانه صادر فرمودند. همچنین در این پیام از آقایان حضرت آیت الله اردبیلی رییس دیوان عالی کشور و مهندس موسوی به عنوان نخست وزیر وقت خواسته شد بود تا ضمن پذیرش مسئولیت اجرایی فرمان ، ستادی تشکیل گردد. که طی این اقدام صدها پرونده تشکیل و ده­ها قاضی، دادستان و دادیار محاکمه و اخراج گردیدند. در آن زمان، بنده نیز به عنوان متهم به تخلف در صدور حکم تعزیر مورد بازخواست ومحاکمه قرار گرفتم. اگر چه اینجانب با ارائه­‌ مدرک و احکامی که از شورا داشتم و اظهارات شهود تبرئه گردیدم اما جو و فضای ملتهبی بین همه افراد دستگاه قضایی و انتظامی در کشورحاکم شده بود و همه از اینکه چه بدی و اشتباهی کردیم ناراحت و ناخرسند بودیم. و لی اکنون پس از گذشت سالها از آن جریان احساس می کنم که برگ زرینی از تاریخ انقلاب به دست امام راحل ورق خورد.

با توجه به فضای کنونی کشور، امروزه نیز ضرورت دارد مسئولین قوای سه گانه کشور با عزمی راسخ ، برای صیانت از حقوق شهروندی و حفظ کرامت انسانها، اجرای پیام و فرمان هشت ماده ای حضرت امام را سر لوحه اعمال و اقدامات خود قرار دهند. انشاءلله

منبع:‌ جماران

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها