محمدرضا نجفی عضو مجمع نمایندگان استان تهران مطرح کرد؛

ضرورت حمایت قوای سه‌گانه از مدیریت شهر تهران/ اداره کلان شهر تهران به تنهایی از عهده شهرداری خارج است

محمدرضا نجفی، نمایندگان تهران با تاکید بر اهمیت مدیریت شهر تهران گفت:‌ اگر حمایت قوای سه‌گانه از مدیریت شهر تهران وجود نداشته باشد همه فرصت‌های شهرداری و شورای شهر به مجموعه‌ای از مخاطرات تبدیل می‌شود.

ضرورت حمایت قوای سه‌گانه از مدیریت شهر تهران/ اداره کلان شهر تهران به تنهایی از عهده شهرداری خارج است
کد خبر: 166958
|
۱۳۹۷/۰۲/۰۷ ۱۰:۰۳:۰۰

اعتمادآنلاین| محمدرضا نجفی، عضو مجمع نمایندگان استان تهران گفت: همه ذینفعان پیدا و پنهان موثر در مدیریت شهر تهران باید با سعه صدر توام با مدارا مبتنی بر رویکرد حمایتی با شهردار آینده تهران تعامل کنند.

او ادامه داد: شهرداری تهران ذینفعان متنوع و متکثری در سطوح مدیریتی، اجرایی و جامعه شهری دارد و هر اقدامی در تهران انجام شود، بر سرنوشت کل کشور تاثیرگذار خواهد بود. به عبارت روشن‌تر تهران اصلی‌ترین پیشرانه در حوزه‌های سیاسی، اجتماعی،‌ فرهنگی و اقتصادی و الگوی برنامه‌ای و مدیریتی پهنه سرزمینی کشور است.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: این حق شهروندان تهرانی و سایر ذینفعان شهر است که حقوق‌شان به درستی ادا شود.

این عضو مجمع نمایندگان تهران، شهرداری تهران را مجموعه اقتصادی دانست که خودش باید درآمدها و هزینه‌هایش را تامین کند، گفت: شهرداری تهران خودش باید هزینه‌های چندده هزار میلیارد تومانی سالانه‌اش را تامین کند یعنی از طریق منابع درآمدی‌اش باید بتواند هزینه‌های ابرشهری چون تهران را تامین کند. طبق اعلام مدیران، شهرداری تهران چیزی بین 25 تا 65 هزار میلیارد تومان به پیمانکاران و سایر بخش‌ها بدهکار است.

نجفی بر ضرورت توسعه زیرساخت‌های شهر تهران تاکید کرد و افزود: شهرداری برای توسعه زیرساخت‌های شهر باید برنامه‌ریزی منسجم و عملیات اجرایی مناسبی داشته باشد. این نهاد غیردولتی باید بتواند درآمدهای پایدار قابل اتکای کم خطر را شناسایی کند. فروش تراکم و دارایی‌ها و تغییر کاربری‌ها روش‌های پرخطر و غیرپایداری برای تامین هزینه‌های اداره شهر است.

به گفته نماینده مردم تهران، اداره کردن کلان شهر تهران به تنهایی از عهده شهرداری و شورای شهر تهران خارج است.

او گفت: برای اداره مناسب شهر تهران حتما باید بین دست‌اندرکاران و بخش‌های موثر در اداره شهر اجماع، وفاق و حمایت از ناحیه همه اجزای حاکمیت وجود داشته باشد. شورای شهر و شهردار آینده تهران باید بتوانند چنین اجماعی را با مجموعه حاکمیت به وجود آورند.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس متذکر شد: ذی‌نفعان شهر تهران باید از بخشی از منافع خاص خودشان جهت تامین منافع ملی همه شهروندان تهرانی چشم‌پوشی کنند تا بتوان شرایط تهران را در همه حوزه‌ها به‌سامان کرد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها