کد خبر: 167021
|
۱۳۹۷/۰۲/۰۷ ۱۸:۰۰:۰۰
| |

نماینده شوش در مجلس با اشاره به وضعیت آبی این شهرستان در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین:

در 399 متر حجم پشت سد دز فقط 100 متر آب وجود دارد/ شکستگی‌های مکرر خط انتقال آب در بخش‌هایی از شوش باتلاق ایجاد کرده است

نماینده مردم شوش در مجلس گفت:‌ با توجه به بارش‌های اخیر آب کرخه و میزان آب پشت سد بد نیست و در حال حاضر مشکل ما بیشتر در خصوص دز است.

در 399 متر حجم پشت سد دز فقط 100 متر آب وجود دارد/ شکستگی‌های مکرر خط انتقال آب در بخش‌هایی از شوش باتلاق ایجاد کرده است
کد خبر: 167021
|
۱۳۹۷/۰۲/۰۷ ۱۸:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| محمد رازقی، رییس اداره آب و فاضلاب روستایی شوش امروز اعلام کرد که کاهش دبی رودخانه کرخه موجب قطع شبکه آب آشامیدنی 43 روستای بخش شاوور این شهرستان شده است. محمد رازقی همچنین اعلام کرد برای افزایش دبی رودخانه کرخه و امکان برداشت آب، باید هر چه سریعتر مقدار آب بیشتری از سد کرخه رهاسازی شود. سید راضی نوری نماینده مردم شوش در مجلس در واکنش به این موضوع و درباره قطع شدن آب در برخی از مناطق روستایی این شهرستان در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین اظهار کرد: در روستاهای بخش شاوور شهرستان شوش خیلی وقت است که مشکل شکستگی‌های مکرر خط لوله انتقال آب وجود دارد. ما این مسئله را به مجموعه آب و فاضلاب کشور منتقل کرده‌ایم و آن‌ها هم بازدیدی از این شکستگی‌ها داشته‌اند و در این‌باره مذاکره کرده‌ایم تا آنان حل این مسئله را در صدر برنامه‌های خود قرار دهند.

نوری ادامه داد: شکستگی مکرر خط لوله انتقال در این منطقه باعث ایجاد باتلاق شده است و به همین خاطر برنامه بر این شد که خط انتقال آب به‌طور کامل بازسازی و به‌روزرسانی شود تا بتوانیم آب را با کیفیت بالا از فاصله 25 کیلومتری منتقل کنیم.

این نماینده مجلس تأکید کرد: انتظار این است که مسئولین سرعت بیشتری در این نوسازی داشته باشند و آنها هم قول داده‌اند که در آینده نزدیک این مسئله حل می‌شود.

نوری اظهار کرد: با توجه به بارش‌های اخیر، آب کرخه و میزان آب پشت سد بد نیست و در حال حاضر مشکل ما بیشتر در خصوص دز است.

این نماینده مجلس با اشاره به قطعی آب امروز بخشی از روستاهای شهرستان شوش گفت: با بارش‌های اخیر در استان‌های بالادست ازجمله در کرمانشاه و ایلام وضعیت کرخه خوب بوده و نمی‌دانم چرا آب قطع شده است. شاید مقدار رهاسازی آب کم شده باشد. اگر این‌طور باشد، قابل‌حل است، چرا که برای تعمیر شکستگی‌های خط انتقال آب در کانال پای پل در غرب کرخه، گاهی مقدار رهاسازی آب را کم می‌کنند.

نوری درباره احتمال قطعی آب در این منطقه با توجه به ماه‌های گرم سال و خشکسالی گفت: آن‌گونه که قول داده‌اند در مجموعه ما که طرف کرخه است و با توجه به بارش‌های اخیر انتظار می‌رود شاهد قطعی آب نباشیم ولی در بخش دز متأسفانه با توجه به اینکه از حجم 399 متر پشت سد، فقط 100 متر آب وجود دارد، این نگرانی هست که در آینده مشکلاتی درباره مسئله آب ایجاد شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها