سیدعبدالواحد موسوی لاری، وزیر کشور دوران اصلاحات:

باید تجربه موفقیت‌آمیز انتخابات سال 92 را ادامه دهیم/ محقق نشدن وعده‌هاى رئیس‌جمهور به معنای کارکرد منفی جریان اصلاحات نیست/ روحانی در چینش کابینه نتوانست مطالبات مردم را پاسخگو باشد

سیدعبدالواحد موسوی لاری، وزیر کشور دوران اصلاحات با بیان اینکه در حال حاضر راهی بهتر از حرکت جبهه‌ای وجود ندارد، تاکید کرد: ما باید همچنان به مانند تجربه موفقیت‌آمیز انتخابات سال 1392 که منجر به پیروزی حسن روحانی شد، مجددا در همان راستا حرکت کنیم.

باید تجربه موفقیت‌آمیز انتخابات سال 92 را ادامه دهیم/ محقق نشدن وعده‌هاى رئیس‌جمهور به معنای کارکرد منفی جریان اصلاحات نیست/ روحانی در چینش کابینه نتوانست مطالبات مردم را پاسخگو باشد
کد خبر: 167039
|
۱۳۹۷/۰۲/۰۷ ۱۴:۴۹:۰۰

اعتمادآنلاین| سیدعبدالواحد موسوی لاری در نهمین کنگره حزب جوانان ایران اسلامی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و تقدیر از تلاش حاضرین در انجام فعالیت‌‌‌های تشکیلاتی گفت: حرکت تشکیلاتی تجربه امروز بشر بوده که متعلق به یک سرزمین خاص نیست. در سراسر جهان این اصل که انسان‌ها باید از طریق فرآیند حزبی قدرت را در دست گرفته و بر سرنوشت خویش حاکم شوند، اصلی پذیرفته شده است.

او ضمن تشریح نحوه کارکردهای حزبی اظهار داشت: حزب قدرت را از قائده جامعه گرفته و در اختیار مدیران قرار می‌دهد. در واقع قدرت متعلق به مردم بوده و مسئولان نماینده مردم هستند، به بیان دیگر ،حزب در این میان نقش حد واسط میان مردم و مدیران را ایفا می‌کند.

نایب رییس شوراى عالى سیاستگزارى اصلاح‌طلبان ضمن بیان اینکه که کار حزب با دستیابی به قدرت تمام نشده و همچنان باید روحیه مطالبه‌گری را حفظ کند،‌ تصریح کرد: اگر فضای جامعه به سمتی برود که مسئولان برای حضور مردم ارزش قائل نباشند مقصر اصلی خود مدیران و در مرحله دوم احزابی هستند که مردم را تشویق به رای دادن کرده‌اند. در حقیقت احزاب همانطور که در انتقال قدرت موثرند باید در نقد آن نیز موثر بوده و از مدیران مطالبه کنند.

موسوی لاری درادامه به بحث استانداردسازی احزاب در جمهوری اسلامی پرداخت و خاطرنشان کرد: ما تحزب‌گرایی را بومی‌‌‌سازی کرده و حزب تشکیل دادیم. شرط لازم این است که احزاب برای ایفای نقش موثر یکسری حداقل‌ها را رعایت کنند. احزاب ما باید در استانداردسازی نیز ایفای نقش کرده و در تصویب قانون احزاب به بیان نظرات خود بپردازند.

وی با اشاره به فعالیت 27 حزب در شورای هماهنگى جبهه اصلاحات و شوراى عالى سیاستگذاری اصلاح‌طلبان ابراز داشت: این امر مطلوب نیست اما در عین حال گریزی هم از آن وجود ندارد.

عضو ارشد مجمع روحانیون مبارز ادامه داد: ما اکنون در دو راهی قرار داریم یا باید تجربه سال‌‌های اخیر یعنى کار جمعى و جبهه‌اى را تقویت کرده یا راه جدیدی انتخاب کنیم. اکنون راهی بهتر از حرکت جبهه‌ای وجود نداشته و ما باید همچنان به مانند تجربه موفقیت‌آمیز انتخابات سال 1392 که منجر به پیروزی حسن روحانی شد، مجددا در همان راستا حرکت کنیم. وقتی اصلاح‌طلبان منسجم از روحانی حمایت کردند، آرای او به یکباره از درصدى پایین به 51 درصد رسید.

موسوى لاری با انتقاد از عدم تحقق وعده‌هاى رئیس جمهور بیان کرد: تردیدی نیست که آقای روحانی باید وعده‌های خود را عملی می‌کرد اما ایشان در چینش کابینه خود نتوانستند به طور کامل مطالبات مردم را پاسخگو باشند.

وى افزود: با این حال این ضعف به معنای کارکرد منفی جریان اصلاحات نیست چون در آن زمان این بهترین تصمیم ممکن بود. اکنون آنچه باقی مانده نقش نظارتی و مطالبه‌‌‌گری است که انجام این مهم بر عهده احزاب، فراکسیون امید و شورای عالی اصلاحات است.

وزیر کشور دوران اصلاحات ضمن تبریک به اعضاى حزب جوانان ایران اسلامى به واسطه حضور فعالانه، منسجم و مستمر در جریان اصلاحات یادآور شد: از همه گروه‌هاى اصلاح‌طلب مى‌خواهیم حرکت جبهه‌ای اصلاح‌طلبان در راستای تحقق اهداف را اولویت قرار دهند.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها