کد خبر: 167060
|
۱۳۹۷/۰۲/۰۸ ۰۹:۲۰:۰۰
| |

نماینده مردم اصفهان در مجلس:

تخصیص آب به یزد در حد شرب بلامانع است

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: تخصیص آب در حد شرب برای یزد بلامانع است اما مازاد بر آن ممنوعیت دارد.

تخصیص آب به یزد در حد شرب بلامانع است
کد خبر: 167060
|
۱۳۹۷/۰۲/۰۸ ۰۹:۲۰:۰۰

اعتمادآنلاین| حیدرعلی عابدی در گفت‌و‌گویی در خصوص تخصیص آب از اصفهان به یزد، اظهار داشت: اگر آب به یزد تخصیص ندهیم قطعا مردم این استان دچار تنگنا می شوند و با میزان آبی که به یزد اختصاص می یابد، قنات ها پر آب می شود اما انتقال آب از اصفهان به یزد تنها به منظور تامین شرب آنها بود.

وی ادامه داد: آنچه امروز بیشترین آسیب را به بدنه زاینده رود وارد کرده است، نبود مدیریت در حوضه آبریز زاینده رود است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: زاینده رود زمانی به وضعیت حاد رسید که مقرر بود در صورتی که آب وارد تونل های آبرسانی شود، انتقال آب به یزد صورت گیرد در صورتی که ما تونل آبرسانی نداشتیم اما این انتقال صورت گرفت.

وی اعلام کرد: واقعیت های زاینده رود این نیست که رسانه ای می شود آنچه واقعیت دارد این است که در دوران دفاع مقدس خوزستان، چهارمحال و بختیاری و یزد و غیره در کنار هم بودند و همه برای همدیگر ایثار می کردند و اگر امروز روابط کمی به تنش کشیده شده است تنها به خاطر یکسری از کنشگری هایی است که با شعار حفظ محیط زیست انجام می شود.

عابدی گفت: اگر انتقال آب به یزد از منبع مشخصی صورت می گیرد هیچ اشکالی ندارد اما اگر از سهم کشاورزان و صنعت این کار صورت می گیرد باید حقابه آنها را بپردازند.

وی ادامه داد: مسائل زاینده رود پیچیده است و با نظر، دیدگاه و موضع گیری نه تغییر می کند نه حل می شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در سال 97 به دلیل اینکه با کاهش بارندگی مواجه ایم لازم است از برداشت های خارج از چارچوب جلوگیری شود و با اتمام طرح های نیمه تمام در جهت حفظ ذخایر آبی تلاش شود.

منبع:‌ مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها