ماجرای رائفی‌پور و تبلیغ خمیردندان و دوغ!

علی‌اکبر رائفی پور استاد دانشگاه امام صادق (ع) شب گذشته فیلمی را در صفحه شخصی‌اش منتشر کرد که با سروصدای زیادی همراه بود.

ماجرای رائفی‌پور و تبلیغ خمیردندان و دوغ!
کد خبر: 167189
|
۱۳۹۷/۰۲/۰۹ ۰۹:۱۷:۰۰

اعتمادآنلاین| رائفی‌پور در بخشی از این فیلم به موضوع ورود کریم باقری و مهدی مهدوی کیا به بخش تبلیغات می‌پردازد و نحوه حضور آن‌ها در تبلیغ کالاهایی چون خمیردندان و لبنیات را به سخره می‌گیرد. رائفی پور در ادامه این موضوع را مطرح می‌کند که چرا این افراد حضور ایران در سوریه را نقد می‌کنند و با لحنی تمسخرآمیز آن‌ها را تشویق می‌کند که در همان امر تبلیغات خود حاضر شوند و به بحث‌های سیاسی و اجتماعی کشور ورود نکنند.

انتشار این ویدئو با واکنش‌های زیادی همراه بود و بازیکنان فوتبال ایران همچون علی دایی و مهرداد میناوند به حمایت از کریم باقری و مهدی مهدوی کیا پرداختند.

علی دایی در صفحه شخصی‌اش با انتشار عکسی از کریم باقری و مهدی مهدوی کیا آن‌ها را قهرمانان بزرگ و پرافتخار نامید.

علی دایی

مهرداد میناوند هم با انتشار متنی بلند نوشت: «نه شمارا می‌شناسم نه افکارتان را نه در وادی سیاست هستم اما حسب اتفاق ویدیویی دیدم که به خود اجازه دادید درباره دو اسطوره بااخلاق چنان حرف بزنید و در جمعی بخندید که چیزی از اخلاق باقی نماند. این عزیزان نیازی به معرفی ندارند و آن‌قدر دل مردم را شاد کرده‌اند و آن‌قدر برای ایران و ایرانی افتخار آفریده‌اند که نوشتن از تک‌تک آن‌ها می‌شود مثنوی هفتاد من کاغذ. آن‌ها ستاره‌ها و گل زنان ایران مقابل استرالیا و آمریکا بودند و مردم را سربلند کردند و شادی را به کوچه و خانه‌های مردم برده و برای این افتخارآفرینی زحمات بسیار کشیده‌اند. آقای مهدوی کیا یازده سال در بوندسلیگا لیگا میان فوتبالیست‌های نامدار جهان ستاره بوده و بهترین گل ساز شده و اتفاقاً گران‌ترین بازیکن تاریخ هامبورگ در سال دو هزار و چهار لقب گرفته و آقا کریم باقری سال‌ها در آلمان، انگلیس و امارات بازی کرده و دومین گل زن برتر سال جهان شده. آیا شما هم تخصص و هنری دارید که در خارج از ایران اندک درآمدی هم شده داشته باشید؟ حرف‌هایی که سرشار از توهین و بی‌حرمتی به اسطوره‌هایی که مردم ورزش و فوتبال دوست با هر علاقه‌ای عاشقشان هستند.»

تیم ملی ایران

در اینکه این دو بازیکن می‌توانستند به نحو بهتری وارد مقوله تبلیغات شوند و برخی از مردم هم به نحوه حضور آن‌ها نقد داشته باشند اما این استاد دانشگاه نباید با آن لحن این بازیکنان پرافتخار فوتبال ایران را به سخره می‌گرفت. کریم باقری به‌عنوان کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران و تیم پرسپولیس یکی از پرافتخارترین بازیکنان فوتبال ایران است. این بازیکن با گلی که به استرالیا زد محبوب مردم ایران‌زمین شد؛ مهدی مهدوی کیا هم گل پیروزی‌بخش تیم ملی برابر آمریکا در جام جهانی زده و خوشحالی را برای مردم ایران به ارمغان آورده است. در ادامه هم باید گفت، مهدی مهدوی کیا و کریم باقری به‌عنوان شهروندان این کشور حق‌دارند در مسائل مختلف اجتماعی و سیاسی ایران اظهارنظر کنند و نمی توانیم به دلیل متفاوت بودن این اظهارنظر، آنها را به سخره بگیریم.

البته مهدی مهدوی کیا در صفحه شخصی‌اش در توییتر به این صحبت‌ها واکنش نشان داد و در این خصوص نوشت: «امید به‌روزی که چاپلوسی ریشه‌کن بشه و هر کس نون توانایی‌اش رو سر سفره ببره. امان از حسادت و مشکلات درونی که آسایش آدم‌ها رو می‌گیرد.»

مهدوی کیا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها