رئیس شورای شهر یزد در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین:

اگر آب یزد قطع شود بیشتر از دو یا سه روز آب نداریم

رئیس شورای شهر یزد گفت: الان کل شهر یزد با مشکل رو به رو است. ما مخازن زیادی برای آب نداریم و اگر آب یزد قطع شود بیشتر از دو سه روز آب نداریم که به شهر یزد بدهیم.

اگر آب یزد قطع شود بیشتر از دو یا سه روز آب نداریم
کد خبر: 167261
|
۱۳۹۷/۰۲/۱۰ ۰۸:۰۹:۰۰

اعتمادآنلاین| غلامعلی سفید رئیس شورای شهر یزد در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین درباره وضعیت آبی این شهر اظهار کرد: خیلی از فضای سبز شهر یزد الان توسط آب‌های غیر شرب چاه‌های شهر آبیاری می‌شد. سیاست کلی ما در ایجاد فضای سبز این است که چمن را حذف کنیم و بر آن هستیم که درخت بکاریم و درخت‌هایی هم مورد نظر است که نیاز کمتری به آبیاری داشته باشند. در این شیوه هم از آبیاری کم‌مصرف قطره‌ای تحت فشار به کار می‌گیریم.

سفید ادامه داد: در تلاش هستیم با توافقی که با آب‌ و فاضلاب داشته‌ایم موارد بسیار کمی را که از آب شرب برای فضای سبز استفاده می‌کنند حذف کنیم و آب غیر شرب برای آبیاری به کار بگیریم.

رئیس شورای شهر یزد درباره مشکلات تأمین آب یزد اظهار کرد: الان کل شهر یزد با مشکل رو به رو است. ما مخازن زیادی برای آب نداریم و اگر آب یزد قطع شود بیشتر از دو سه روز آب نداریم که به شهر یزد بدهیم و هر باری که قطع آب می‌شود مردم هم نگران و پریشان خاطر می‌شوند.

سفید گفت: زمانی که من در استانداری بودم طرح انتقال آب به یزد اجرا شد. اولین حرکت قطعی همزمان با شروع پروژه صورت گرفت که آیت‌الله طاهری امام جمعه اصفهان، کاشانی امام جمعه یزد، کرباسچی استاندار اصفهان و استاندار قبل از من در یزد جلسه‌ای برگزار می‌کنند. در آن جلسه آقای طاهری قول دادند که ما حتی برای اجرای این پروژه کمک مالی می‌کنیم. در آن زمان با این روحیه مشکلات را حل می‌کردند. ولی الان خشکسالی باعث شده که هرکسی به فکر منطقه خودش باشد. ولی مسئله روشن است. نمی‌توان گفت که آب شرب مختص یک منطقه باشد. شاید آب لازم برای کشاورزی و صنعت قابل بحث باشد ولی مردم باید بتوانند آب بنوشند.

طی ماه‌های گذشته چندین بار کشاورزان معترض اصفهانی خط انتقال آب به یزد را که از استان اصفهان می‌گذرد قطع کردند. آنان معتقدند که حقابه آنان در کشاورزی به سمت یزد می‌رود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها