کد خبر: 167285
|
۱۳۹۷/۰۲/۰۹ ۱۴:۳۴:۰۰
| |

عباس آخوندی:

فناوری ملی در حوزه بین الملل خریدار ندارد

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی «توسعه کشور و بنگاهداری اقتصادی را مستلزم توجه به فناوری های فراملی» دانست و گفت: فناوری هایی که در مقیاس ملی است در حوزه بین الملل خریداری ندارد.

فناوری ملی در حوزه بین الملل خریدار ندارد
کد خبر: 167285
|
۱۳۹۷/۰۲/۰۹ ۱۴:۳۴:۰۰

اعتمادآنلاین| عباس آخوندی روز یکشنبه در «نخستین نشست هم اندیشی با تشکل های حرفه ای» «تجاری سازی، آزادسازی، رقابت و حاکمیت قانون» را از اصول مهم و ضروری توسعه امور بنگاهداری بخش خصوصی و تشکل های حرفه ای در کشور برشمرد.


وی با بیان اینکه بدون بزرگ شدن بخش خصوصی در کشور امکان توسعه وجود ندارد، افزود: از توسعه نمی توان چشم پوشی کرد زیرا تمنای توسعه کشور را نمی توان از ملت گرفت.


آخوندی بر ضرورت تعریف حوزه ای فراملی برای توسعه کشور گفت: لازم است در چارچوب تمدن «ایران شهری» از ایران محافظت و با شرکای خود در منطقه در همه زمینه ها از جمله حمل و نقل، مهندسی و صنعتی همکاری و مشارکت کنیم.


وزیر راه و شهرسازی، بنگاه های اقتصادی را بزرگترین ثروت تجاری و مادی کشور برشمرد که به آن کمتر توجه شده است و تاکید کرد: برای حفظ بنگاه های اقتصادی باید بین بخش خصوصی و دولتی مشارکت و همکاری های زیادی وجود داشته باشد.


آخوندی گفت: آزادسازی و تجاری سازی تاکنون در ایران رخ نداده است و همچنان در کشور به دنبال قیمت گذاری هستیم.


وی تاکید کرد: اکنون در کشور تقریبا در هیچ حوزه ای مفهوم تجاری سازی وجود ندارد و همه به دنبال این هستند که از بودجه دولت استفاده و هزینه های خود را سربار دولت کنند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها