کد خبر: 167335
|
۱۳۹۷/۰۲/۱۰ ۰۸:۵۲:۰۰
| |

پومپئو:

تمایل داریم از واژه برگشت‌ناپذیر در مورد خلع سلاح اتمی کره شمالی استفاده کنیم

پومپئو، وزیر امور خارجه ایالات‌متحده اظهار داشت: هر دو کشور باید فراتر از واژه‌ها عمل کنند. تا زمانی که رهبری کره شمالی برنامه اتمی خود را متوقف نکند، کمپین فشار حداکثری علیه این کشور ادامه خواهد داشت.

تمایل داریم از واژه برگشت‌ناپذیر در مورد خلع سلاح اتمی کره شمالی استفاده کنیم
کد خبر: 167335
|
۱۳۹۷/۰۲/۱۰ ۰۸:۵۲:۰۰

اعتمادآنلاین| وزیر امور خارجه آمریکا می‌گوید: کره شمالی باید گام‌هایی بازگشت‌ناپذیر به سمت توقف برنامه تسلیحات اتمی‌اش بردارد؛ اقدامی شبیه به همانی که در 2003 در لیبی شاهدش بودیم.

مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه‌ای با شبکه خبری ای.بی.سی گفت، یک "فرصت واقعی" برای دستیابی به توافق خلع سلاح اتمی در کره شمالی میان رئیس جمهوری آمریکا و رهبری این کشور آسیایی در زمان دیدارشان در ماه آتی میلادی وجود دارد.

وی ادامه داد: ما به شدت تمایل داریم تا از واژه "برگشت‌ناپذیر" در مورد خلع سلاح اتمی کره شمالی استفاده کنیم. ما به دنبال دستیابی به این هدف‌ها هستیم تا خلع سلاح اتمی حاصل شود.

این اظهارات اخیر وزیر خارجه آمریکا پس از دیدارش با کیم جونگ اون در پیونگ‌یانگ برای آماده سازی شرایط به منظور دیدار میان رهبران کره شمالی و آمریکا در ماه آتی میلادی مطرح شد.

وی با اعلام اینکه دیدارش با رهبر کره شمالی "سازنده" بود، ادامه داد:‌ هر دو کشور باید فراتر از واژه‌ها عمل کنند. تا زمانی که رهبری کره شمالی برنامه اتمی خود را متوقف نکند، کمپین فشار حداکثری علیه این کشور ادامه خواهد داشت.

معمر قذافی، دیکتاتور سابق لیبی در ازای برداشته شدن تحریم‌های غربی علیه کشورش موافقت کرد تا برنامه اتمی خود را متوقف کند. در آن زمان، بازرسان بین‌المللی از آمریکا و انگلستان تایید کردند که قذافی از این توافق تبعیت کرده بود.

کره شمالی قصد دارد تا سایت آزمایش تسلیحات اتمی خود را در مه سال جاری میلادی تعطیل کند و به کارشناسان کره جنوبی و آمریکایی به همراه رسانه‌ها اجازه دهد تا به این روند دسترسی داشته باشند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها