کد خبر: 167364
|
۱۳۹۷/۰۲/۱۰ ۱۱:۳۴:۰۰
| |

بزرگ‌ترین کاروان پس از انقلاب به بازی‌های آسیایی اعزام می‌شود

رئیس کمیته ملی المپیک اعلام کرد، امسال بزرگ‌ترین کاروان پس از انقلاب به بازی‌های آسیایی 2018 جاکارتا اعزام خواهد شد.

بزرگ‌ترین کاروان پس از انقلاب به بازی‌های آسیایی اعزام می‌شود
کد خبر: 167364
|
۱۳۹۷/۰۲/۱۰ ۱۱:۳۴:۰۰

اعتمادآنلاین| رضا صالحی امیری در پایان جلسه رؤسای فدراسیون‌های ورزشی در خصوص حضور شیخ احمد، رئیس شورای المپیک آسیا در ایران اظهار داشت: راجع به کشتی صحبت‌هایی بود. بگذارید به نتیجه برسد و بعد از آن صحبت کنیم. قطعاً وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک، دولت و وزارت خارجه از کشتی حمایت خواهند کرد.

وی در ادامه افزود: مذاکرات باید در فضای مناسب باشد و رسانه‌ای کردن آنها سودی ندارد. معتقدم که بازگشت خادم آرامش را به کشتی بازگرداند. ظرفیت کشتی بالاست و همه نهادها از آن حمایت حداکثری دارند تا کمترین مشکل وجود داشته باشد.

رئیس کمیته ملی المپیک همچنین خاطر نشان کرد: در خصوص فوتبال نیز تاج و سلطانی‌فر مذاکراتی داشتند.

«امسال بزرگ‌ترین کاروان پس از انقلاب را به بازی‌های آسیایی 2018 جاکارتای اندونزی اعزام می‌کنیم»، صالحی امیری با بیان این جمله تصریح کرد: من تشکر می‌کنم از جناب شیخ احمد بابت حضور در تهران و از ایشان بسیار ممنونم. ما چند دیدار فشرده داشتیم و باید بگویم ایشان رویکرد بسیار مثبتی به ورزش قهرمانی ایران دارد.

وی افزود: قرار است بزرگ‌ترین کاروان اعزامی بعد از انقلاب را به بازی‌های آسیایی داشته باشیم. از طرفی در ورزش بانوان ما خیلی پیشرفت داشته‌ایم و به همین دلیل اعزام بانوان ورزشکار ما به بازی‌های آسیایی جاکارتا دو برابر رویداد قبلی است که آمار خوبی است. همچنین درخواست کردیم برخی رقابت‌های آسیایی در تک رشته‌ای و چند رشته‌ای، در ایران برگزار شود که مورد موافقت قرار گرفت.

رئیس کمیته ملی المپیک یادآور شد: در حوزه‌ای که اکنون ما حضور داریم، یعنی آکادمی ملی المپیک در منطقه ظرفیت خوبی برای برگزاری برنامه‌های علمی پژوهشی حوزه ورزش داریم. قرار شد این برنامه هم با حضور رؤسای کمیته ملی المپیک بعد از انقلاب برگزار شود. همچنین آقای شیخ احمد دیداری با وزیر ورزش داشت. با معاون اول رئیس جمهور هم جلسه‌ای برگزار شد که در این جلسات نیز وعده شد تمام حمایت‌ها از ورزش در کشور صورت گیرد.

همچنین جلسه‌ای با تمام دبیرکل‌ها و رؤسای کمیته ملی المپیک پس از انقلاب برگزار شد و نمایش وحدت داشتیم. خواستیم نشان بدهیم که همه نظام برای ورزش ایران دلسوز هستند.

صالحی امیری تصریح کرد: نشست امروز هم با رؤسای فدراسیون‌ها برگزار شد. با این برنامه‌هایی که داشیم و با بازگشت شیخ احمد مطمئناً دستاوردهای خوبی خواهیم داشت و به روابطی که به دنبال آن هستیم، می‌رسیم. اکنون هم اعلام می‌کنیم هر وقت بین کمیته ملی المپیک، وزارت ورزش و فدراسیون‌ها روابط وحدت‌آمیز بود، توانسته‌ایم دستاوردهای خوبی داشته باشیم.

وی همچنین به روابط بین‌المللی در سطح کلان اشاره کرد و افزود: راجع به توصیه‌های بین‌المللی و روابط این‌چنینی آقای شیخ احمد وعده داد حداکثر همکاری را با یکدیگر داشته باشیم. همه مراجع بین‌المللی هم به شدت حامی ورزش در ایران هستند و این اتفاق در آینده رخ خواهد داد تا در حوزه آسیایی هم مسائل خوبی داشته باشیم. درباره مسائل سیاسی ورزش هم نگرانی‌مان را به شیخ احمد اعلام کردیم و بعداً نتایج را اعلام می‌کنیم.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها